UK Holocaust survey causes concern
Fra : Patruljen

Dato : 07-02-07 13:58

LONDON (EJP)--- A survey illustrating British attitudes to the
Holocaust has shown that nearly a third of UK youngsters are not sure
if the Holocaust was a myth.

I lecture to schools, mostly to children over 16, but this makes me
think I should concentrate on that age group [18-29s]," he said. "I
don't know how to get hold of them, though."

http://www.ejpress.org/article/13208

De danske skolelærere har svaret - Chockterapi - billedforfaslkning -
pædagogisk opkastningsterapi.
Vi er andre som er i tvivl om strategiens effektivitet - eller om det
fungerer direkte modsatrettet ?

Venlig hilsen Bruun

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-02-07 14:42

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message
[...]

Helt så slemt ser det jo ikke ud:

Kun en procent tror at holocaust er en myte, og en del synes man skulle have
en generel Genocide Day, - hvilket jo også forekommer mere og mere relevant
efter som tiden fra udryddelserne under nazismen kommer længere og længere
tidsmæssigt bort.

Genocide day

The national Holocaust Memorial Day commemorations in the UK, which mark the
liberation of the Auschwitz-Birkenau death camp in Poland, have generated
controversy with the Muslim Council of Britain boycotting them claiming that
a more general "Genocide Day" should be observed.

Det er klart at mange muslimer, OG rabiate venstreorienterede, ikke kan
acceptere en jødisk mindedag.

Fra : Patruljen

Dato : 07-02-07 14:52

On 7 Feb., 14:41, "Knud Larsen" <mafishmask...@yahoo.invalid> wrote:
> [...]
> a more general "Genocide Day" should be observed.
>
> Det er klart at mange muslimer, OG rabiate venstreorienterede, ikke kan

Du skal bemærke dette -

"I lecture to schools, mostly to children over 16, but this makes me
think I should concentrate on that age group [18-29s]," he said. "I
don't know how to get hold of them, though."

28 per cent of 18- to 29-year-olds responded that they did not know.

Fyren bemærker det sammen som er min erfaring - vi taler om bestemte
årgange.

Nemlig de elever, som er blevet lært grundig kildekritik - og dermed
kan forventes selv at undersøge på kilder og emner.
Samtidig er det velsagtens den første generation, som er vokset op med
webben, som et almindeligt anvendt medie -

Venlig hilsen Bruun

Fra : Knud Larsen

Dato : 07-02-07 15:28

> [...]

Samtidig er det velsagtens den første generation, som er vokset op med
webben, som et almindeligt anvendt medie -

----------------------------------

Det har intet med kildekritik at gøre, det er jo netop et spørgsmål om
uvidenhed. Også i Sverige fandt man at halvdelen af eleverne intet som helst
vidste om holocaust, - lige som mange troede at vikingetiden var efter
middelalderen og lidt før første verdenskrig.

Det samme ser vi i DK, - vi der er lidt ældre, kan bare ikke rigtig fatte,
at det der var så væsentligt for os, bare fader ud, - sådan har det nok
altid været i hele menneskehedens historie. MEN lige i vor tid, så myldrer
det jo ind med information, så ens stakkels blødvarelager oppe i toppen slet
ikke kan følge med mere.

Det er jo utroligt hvor lidt man behøvede at huske i fx 60-erne, og hvor få
dimser man havde installeret i hjemmet. Vi mennesker KAN jo ikke gemme
ubegrænsede mængder af information, og derfor ryger noget ud med badevandet.
Et ungt menneske gider ikke huske ting om 2. verdenskrig, og heller ikke om
holocaust, sådan er DET bare.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-02-07 19:21

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> [...]
> Et ungt menneske gider ikke huske ting om 2. verdenskrig, og heller ikke om

Vi andre havde da ikke problemer med at huske detaljer fra Den
peloponnesiske Krig eller de puniske krige ...

Vi læste endda to taler af Perikles i historie, som viste lidt om
hvordan krigens forråelse også ramte denne store statsmand ...

Og hvem husker ikke den ældre Catos 'stående' bemærkning om Karthago,
der burde ødelægges ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bruno Christensen

Dato : 07-02-07 21:06

On Wed, 7 Feb 2007 19:20:55 +0100, Per Rønne wrote:

> Vi andre havde da ikke problemer med at huske detaljer fra Den
> peloponnesiske Krig eller de puniske krige ...
Specielt den 4.

> Vi læste endda to taler af Perikles i historie, som viste lidt om
> hvordan krigens forråelse også ramte denne store statsmand ...
Naah den er nok smuttet.

> Og hvem husker ikke den ældre Catos 'stående' bemærkning om Karthago,
> der burde ødelægges ...
Pur videns non contra ventum mingit (er der 2 "u" i "pur"?)

Det er muligt at du har haft/har brug for den viden, jeg har også lært
disse ting engang. Jeg har dog kun kunnet bruge denne lærdom til
verbalt at "slå andre mennesker oven i hovedet med" når de irriterede
mig.

Er udformningen af en fodboldbane matematisk beregnelig?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Patruljen

Dato : 07-02-07 15:40

On 7 Feb., 14:51, "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> Samtidig er det velsagtens den første generation, som er vokset op med
> webben, som et almindeligt anvendt medie -

Du er vist skole - lærer ikke ?

Pas på - du risikerer måske at finde digselv i samme situation, som
jeg - hvis du arbejder med eksempelvis muslimer, der kan argumentere
- eller som jeg ualmindelig velbegavede aspergere med særinteresse på
området

Jeg er ikke en skid holocaust - benægter. Jeg har ivirkeligheden
forsøgt at fastholde vores almindelige skole - historie om holocaust.
Men er kommet på glatis - der savnes argumenter, når vi kikker med
lup.

----

En ganske almindelig misforståelse er at alt er til diskussion og at
alle meninger er lige gyldige. Der er slet ikke det mindste at
debattere,
Holokaust fandt sted, 6-8 millioner mennesker blev udryddet i
arbejdslejre og udryddelseslejre. Hvis en flok elever endelig skulle
betvivle det, så find du blot enhver dokumentarfilm fra fra 1950'erne
omkring 2. verdenskrig.
Når eleverne har brækket sig og fået mareridt så er de også kommet sig
over deres nazitendenser. Det er dokumenteret til hudløshed, afdækket
igen og igen, øjenvidner, naziarkiver, tilståelser af nazisterne efter
krigen.
Men jeg ved udemærket godt, at det eneste der kommer ud af denne smøre
er at du finder på et eller andet nyt du kan stille spørgsmål til. Men
det gider jeg ikke. Søg på google og find de officielle kilder, tag en
tur til tyskland og se resterne af lejrene, gå på bibliotektet og lån
holokaustfilmene.
Alt er dokumenteret, der er slet ikke noget at rafle om.
mvh
Kim

Bemærk - dokumentarfilm fra halvtresserne
:-/ eller denne - " Når eleverne har brækket sig og fået mareridt så
er de kommet sig over deres nazitendenser "

Eller denne kokette bemærkning - " det er en ganske almindelig
misforståelse at alt er til diskussion."

Jeg siger hilfe doch - Er det en folkelærers svar ?

Og hvad gør den gode skolelærer, når han præsenterer et foto - som
brækmiddel. Og senere bliver præsenteret for at billedet indgår i 5
forskellige sammenhænge ledsaget af forskellige tekster ?
Er alt så endnu dokumenteret og der er ingenting at rafle om ?

Venlig hilsen Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 07-02-07 22:11

On 7 Feb., 15:27, "Knud Larsen" <mafishmask...@yahoo.invalid> wrote:
> [...]
> Et ungt menneske gider ikke huske ting om 2. verdenskrig, og heller ikke om

Jeg må beundre dig for din sikre viden om - hvordan DET er for unge
mennesker -
Hvorfra ved du den slags - statistikbanken ?

Holocaust har aldrig været væsentligt for mig. Jeg har aldrig skænket
emnet en tanke før, jeg har mødt problemer på området. Jeg tog
begivenheden som en selvfølgelighed, som slaget ved Dannevirke, men
den har aldrig haft min interesse. Din antagelse er forkert.

Kildekritik har fået en højere prioritering netop pga webben.
Informationsstrømmen er høj, som du selv fortæller, også i andre
sammenhænge.

Jeg tænker at du kun kan nå din konklusion, hvis du tolker på udsagnet
- they didn`t know. Som du så åbenbart opfatter helt konkret. Hvis det
er sådan - hvorfor tror du så vedkommende senere bemærker - I don't
know how to get hold of them, though."
Ikke fordi han ikke kan finde dem, du. Han underviser dem. Så det kan
lige - så - fint illustrere den situation, jeg har oplevet.

Som der står i en artikel i berlingske Tidende, nævnt i denher
sammenhæng - der skal mere end et " knips i fingrene " til -

Venlig hilsen Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 07-02-07 22:41

On 7 Feb., 15:27, "Knud Larsen" <mafishmask...@yahoo.invalid> wrote:

> Et ungt menneske gider ikke huske ting om 2. verdenskrig, og heller ikke om
> holocaust, sådan er DET bare.

Jeg må sige - det gælder ikke de unge mennesker, jeg har kontakt til
gennem mit job, som pt alene er etniske danskere,

Noget andet er - Jeg ved ikke lige om du har fuldt retorikken i visse
muslimske kredse ?
Og jeg kunne tænke min at vide - mener du også det gælder unge 2. gere
eksempelvis fra Palestina ?

Venlig hilsen Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 07-02-07 22:44

On 7 Feb., 22:40, "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote:
On 7 Feb., 15:27, "Knud Larsen" <mafishmask...@yahoo.invalid> wrote:

> Et ungt menneske gider ikke huske ting om 2. verdenskrig, og heller ikke om
> holocaust, sådan er DET bare.

Jeg må sige - det gælder så ikke de unge mennesker, jeg har kontakt

eksempelvis fra palæstina ?

Venlig hilsen Bruun