Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Omdøbe billeder efter optagelsestidspunkt
Fra : junk@xot.dk

Dato : 12-02-07 20:17

Hej

Ved ikke helt om dette er den rigtig gruppe, men kan ikke rigtig finde
en mere passende end denne.

Findes der et godt gratis program, der kan omdøbe billeder på pc'en,
så de kan få et navn der passer til optagetidspunktet? Så navnet
f.eks. bliver "billede2007_12_02.jpg"

Jeg bruger tit Irfanwiev til at omdøbe med, men jeg synes ikke det ser
ud til at det program har den funktion. Jeg har tidligere hentet
billeder ind fra mit camera via Cam4you der har denne dejlige feature,
men med DET program har jeg et problem med at få det til at tale
sammen med mit EOS400D (kan det passe).

Kan I anbefale et program der kan klare det?

Mvh
Anders

Fra : HKJ

Dato : 12-02-07 20:25

junk@xot.dk wrote:
> [...]
> sammen med mit EOS400D (kan det passe).
>
> Kan I anbefale et program der kan klare det?

IrfanView

Når du definerer din batch rename, så prøv at trykke på "help", der
findes masser af tags du kan bruge i navnet også nogle med data.

Fra : anders

Dato : 13-02-07 10:19

"HKJ" skrev:

> IrfanView
>
> Når du definerer din batch rename, så prøv at trykke på "help", der findes
> masser af tags du kan bruge i navnet også nogle med data.

Ja, dem havde jeg godt set, men kan ikke få dem til at virke. Jeg skriver
"billede_$T", men den vil ikke omdøbe filerne. Omdøber jeg 100 billeder, så
skriver den at der har været 100 fejl og 0 advarsler.

Mvh
Anders

Fra : HKJ

Dato : 13-02-07 17:31

anders wrote:

> Ja, dem havde jeg godt set, men kan ikke få dem til at virke. Jeg skriver
> "billede_$T", men den vil ikke omdøbe filerne. Omdøber jeg 100 billeder, så
> skriver den at der har været 100 fejl og 0 advarsler.

Prøv med:

billede_$E36868(%Y_%m_%d)_##

Den går ind og kigger i EXIF informationen

Fra : anders

Dato : 14-02-07 00:00

"HKJ" skrev:

> Prøv med:
>
> billede_$E36868(%Y_%m_%d)_##
>
> Den går ind og kigger i EXIF informationen

Den vil ikke... den skriver:

Pattern: billede_$E36868(%Y_%m_%d)_##

Konverterer billede(r): D:\Tobago\Tobago2\IMG_0589.JPG
Kan ikke omdøbe filen!: D:\Tobago\Tobago2\billede_2007:01:28
00:10:19(%Y_%m_%d)_01.JPG

Fejl: 1, Advarsler: 0

Jeghar prøvet at fjerne (%Y_%m_%d), men det havde ingen betydning

Mvh
Anders

Fra : HKJ

Dato : 14-02-07 06:33

anders wrote:

> [...]
> 00:10:19(%Y_%m_%d)_01.JPG
>
> Fejl: 1, Advarsler: 0
>
> Jeghar prøvet at fjerne (%Y_%m_%d), men det havde ingen betydning

Det virker fint ved mig:
--------------------------------------
Pattern: billede_$E36868(%Y_%m_%d)_##

Converting image: U:\Photos\Ixus\IMG_0201.JPG
.... Ok - C:\Documents and Settings\hkj\Desktop\billede_2005_07_05_01.JPG

Errors: 0, Warnings: 0
--------------------------------------
Jeg bruger IrfanView V3.98

Fra : anders

Dato : 14-02-07 10:42

"HKJ" skrev:

> Det virker fint ved mig:
> --------------------------------------
> Pattern: billede_$E36868(%Y_%m_%d)_##
>
> Converting image: U:\Photos\Ixus\IMG_0201.JPG
> ... Ok - C:\Documents and Settings\hkj\Desktop\billede_2005_07_05_01.JPG
>
> Errors: 0, Warnings: 0
> Jeg bruger IrfanView V3.98

Og NU virker det også hos mig, efter en opdatering til v3.99 og en masse
eksperimenter.

Det virkede ikke med "$E36868". Jeg skulle bruge $T i stedet.

Tak for hjælpen.

Mvh
Anders