Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Olympus C-50 Indstilling af dato og tid
Fra : please-answer-here

Dato : 12-02-07 17:26

Jeg har et lille irritationsproblem med subj. Når jeg piller batteriet ud
for opladning skal jeg atter indtaste dato og tid ved genindsættelse.
Problemet er dog ikke så stort at jeg orker at investere i en ekstra ekstern
strømforsyning, men jeg overvejede om det var muligt at investere i et
ekstra batteri og så ved hjælp af en passende adapter at lade det fungere
som "strømforsyning"

/Henning

Fra : Jan Hansen

Dato : 12-02-07 23:08

> [...]
>ekstern strømforsyning, men jeg overvejede om det var muligt at investere i
>et ekstra batteri og så ved hjælp af en passende adapter at lade det

Åbenbart et olympus problem.På mit c-350z sker det dog ikke ved
batteriskift,men hvis jeg piller xd kortet ud.Så jeg må bruge den langsomme
løsning med usb-stikket direkte i kameraet

mvh Mopse

Fra : Gert Medom

Dato : 13-02-07 18:25

"please-answer-here" <nonone@nohost.nodomain.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> ekstern strømforsyning, men jeg overvejede om det var muligt at investere
> i et ekstra batteri og så ved hjælp af en passende adapter at lade det

Jeg har et Olympus Camedia 5050Z som har et lignende irritationsmoment. Hver
gang batterier skiftes skal alt indstilles forfra ligefra tid til
indstillinger for billedkvalitet osv. Ellers et dejligt kamera

// Gert

Fra : Steen Larsen

Dato : 13-02-07 19:38

On 2007-02-13, Gert Medom <Gert.medom> wrote:
> [...]
> gang batterier skiftes skal alt indstilles forfra ligefra tid til
> indstillinger for billedkvalitet osv. Ellers et dejligt kamera

Det har vel ikke altid været sådan. Tror du ikke det er et internt
batteri som er fladt og bør skiftes?
Jeg har selv haft et Olympus og det var ikke sådan.

Fra : please-answer-here

Dato : 13-02-07 23:25

"Steen Larsen" <steen.remove@this.lykking.dk> wrote in message

> Det har vel ikke altid været sådan. Tror du ikke det er et internt
> batteri som er fladt og bør skiftes?
> Jeg har selv haft et Olympus og det var ikke sådan.

Nu ved jeg ikke om svaret var til mig eller Gert; men angående problemet med
tiden har det altid været der på mit kamera. Jeg har også svært ved at
forestille mig at der udover det opladelige batteri skulle være et ekstra
batteri der kunne holde "lagrede" oplysninger. Nu var mit indlæg også mest
rettet mod en evt. løsning af problemet.

/Henning

Fra : Steen Larsen

Dato : 13-02-07 23:32

On 2007-02-13, please-answer-here <nonone@nohost.nodomain.invalid> wrote:

> [...]
> batteri der kunne holde "lagrede" oplysninger. Nu var mit indlæg også mest
> rettet mod en evt. løsning af problemet.

Og løsningen kunne jo være at høre en forhandler om der er et batteri som
skal skiftes.

Fra : please-answer-here

Dato : 14-02-07 02:12

> Og løsningen kunne jo være at høre en forhandler om der er et batteri som
> skal skiftes.

Nu er standarden jo på dette kamera altså at det opladelige batteri pilles
ud af kameraet og puttes i den dertil indrettede oplader, når det som alle
andre opladelige batterier med tiden bliver afladt.