Videopolitiet 2007 - IV
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 12-02-07 21:37

Sådan er det med politiet - det snyder os og har hastighedskontroller hvor
man mindst venter det. I stedet for at sende videopolitiet om mandagen,
sendte de det i søndags.

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=339174&r=1

Den kære politimands første dag på et køreteknisk anlæg var i sin tid på en
flyvestation. Det tog een dag - og det fandt sted i en VW 1300 !! Han var
med til at lave køreuddannelsen om inden for politiet. Han var i England for
at se hvordan det så ud der, andre var i USA. Erfaringerne samledes til den
uddannelse det er i dag.

Vi ser fra Rigspolitiets Anlæg i Karup, hvad der foregår. Rigspolitiets
Anlæg og Rigspolitiets Anlæg bob bob - jeg synes jeg kan mindes jeg har set
de sving :)

Læg mærke til hvordan der køres ligeud når der bremses. Det giver bedste
bremselængde.

Langsom ind og hurtig ud er ikke alene hurtigst, men også mest sikker.

Det går galt en gang i mellem på en glatbane. Men det er mest keglerne det
går ud over.

En erfaren betjent kan også blive overrasket over bilens grænser!! Dette var
et indfald til en diskussion om at politiet har lært at lave eftersætninger
med høj hastighed :)

Den kære politimand har ikke opgivet at eftersætte ret tit - ifølge ham
selv. Værktøjet er i orden, siger han. Jeg kom til at tænke på
Mondeo-bremser her! :)

Det er ikke tilladt for en traktor at trække ud på en afmærket cykelsti ude
på bøh for at lade bagvedkørende komme forbi. Det slår politimanden fast.
Men er politiet hurtigt ude med bødeblokken, hvis landmanden alligevel
vælger cykelstien?

Danskerne mangler respekt for fartgrænserne. Hastighedsbegrænsningerne bør
sættes op, - mener dem der kører 30-40-50 km/t for hurtigt.

En Farrari overhaler på motorvejen - det gik stærkt! Da jeg var ved at
skrive sms samtidig og desuden styrede bilen med venstre knæ nåede jeg ikke
at se hvor hurtigt :)

Videopolitiets bil bliver tilsyneladende afsløret - hvad er det for en
potte?

80 var for lidt på en 80 vej - 150 var mere passende, mente ham der blev
snuppet. Så det kørte han :)

Jeg tænker, at ingen af dem der blev snuppet ved hvad en fartpilot bruges
til :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Lars [6710]

Dato : 12-02-07 21:58

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Videopolitiets bil bliver tilsyneladende afsløret - hvad er det for en
> potte?

Renault Laguna StationCar !

> Jeg tænker, at ingen af dem der blev snuppet ved hvad en fartpilot bruges
> til :)

He He
En fartpilot i sig selv holder da ikke farten ned på det lovlige
Sådan noget kan jo også "fejl"betjenes

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Leonard

Dato : 12-02-07 22:18

> [...]
> at se hvordan det så ud der, andre var i USA. Erfaringerne samledes til den

Hvor i Sverige ligger USA?

Fra : Lars [6710]

Dato : 12-02-07 22:31

Leonard skrev:

> Hvor i Sverige ligger USA?

LOL

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-02-07 04:34

Lars [6710] wrote:

> LOL

Jeg var usikker på den - men havde ikke lige tiden til at høre udsendelsen
igen. Men hvis man kan nøjes med at køre til Sverige for at lære at køre
bil...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-02-07 01:12

Leonard skrev:
> Hvor i Sverige ligger USA?

Sikkert i nærheden af Vinslöv.

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-02-07 22:52

After serious thinking Per Henneberg Kristensen wrote :
> Jeg tænker, at ingen af dem der blev snuppet ved hvad en fartpilot bruges til
> :)

Jeg tænker nærmere på - lagde i mærke til hastigheden på patruljevognen
i de sager hvor de bliver overhalet? Den ene af gangene var den over
100 på landevejen - gad vide om det er fordi de sætter hastigheden op
FØR de bliver overhalet eller ligger de og kører ligeså hurtigt som så
mange andre gør?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-02-07 01:13

Henrik Stidsen skrev:
> [...]
> på landevejen - gad vide om det er fordi de sætter hastigheden op FØR de
> bliver overhalet eller ligger de og kører ligeså hurtigt som så mange

Den undlod de sjovt nok at kommentere.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 03-03-07 22:02

Henrik Stidsen wrote:

> [...]
> sætter hastigheden op FØR de bliver overhalet eller ligger de og
> kører ligeså hurtigt som så mange andre gør?

Kan være fordi han er ved at måle en anden person - og der kommer så en mere
seriøs overtrædelse i overhalingsbanen.

--
Per, Esbjerg
Ski sælges med bæretaske, størrelse passer til 175-180 cm person, kr. 500