Hvilken konebil?
Fra : Ukendt

Dato : 12-02-07 19:48

Pris: ca 100.000kr.

Årgang: 2000 - 2003

Krav: Plads = Stationcar

Har kigget på følgende modeller:

Ford Focus 1,6 og 1,8
Opel Astra 1,6 16v
Toyota Avensis 1,8
Måske en 4 mulighed?

Positive og negative erfaringer søges på ovenævnte modeller.

På forhånd tak

/HB

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-07 19:55

"HB" <nomail(snabela)service.dk> skrev i en meddelelse
> Pris: ca 100.000kr.
>
> Årgang: 2000 - 2003
>
> Krav: Plads = Stationcar
>
> Har kigget på følgende modeller:
>
> Ford Focus 1,6 og 1,8
> Opel Astra 1,6 16v
> Toyota Avensis 1,8
> Måske en 4 mulighed?
>
> Positive og negative erfaringer søges på ovenævnte modeller.

ahhhhh, endelig en person som ikke har tænkt sig at kjøve skoda

Toyota går man ikke fejl af

--
Tom

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 12-02-07 20:40

> ahhhhh, endelig en person som ikke har tænkt sig at kjøve skoda

ROFL!

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-07 21:17

> "HB" <nomail(snabela)service.dk> skrev i en meddelelse

> ahhhhh, endelig en person som ikke har tænkt sig at kjøve skoda

Hmmm... kunne måske være en 5 mulighed

> Toyota går man ikke fejl af>

Jeg ville egentlig gerne sætte både Forden og Opelen op imod Toyotaen, men
det er sku svært. Eneste minus ved Toyotaen er dens noget gammeldaws kabine
samt karosse.(og det burde jo så være nok til at holde sig væk fra den, men
ak)
Skulle der være nogen der har erfaring med Ford og Opel bedes i komme på
banen :)

Venligst

/HB

Fra : Mogens...

Dato : 13-02-07 06:54

> Eneste minus ved Toyotaen er dens noget gammeldaws kabine samt karosse.

Nu skriver du jo, at det er til konen

Vælg en bil der ikke kræver, at man ikke holder løbende
øje med teknikken, og der Toyota'en jo et udemærket valg,
hvis man skal tro reklamerne...

Fra : Leonard

Dato : 13-02-07 09:34

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> wrote:

>Vælg en bil der ikke kræver, at man ikke holder løbende
>øje med teknikken,

minus minus giver vel plus?

--
Leonard

Fra : Mogens...

Dato : 13-02-07 20:10

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> minus minus giver vel plus?

Ja, korrekt. Vælg en bil der ikke kræver, at man løbende...

Fra : Jesper

Dato : 21-02-07 08:37

Nissan primera ? - kvalitets-mæssigt på linie med toyotaen og noget
billigere.

--
Jesper

Fra : Ivar

Dato : 12-02-07 21:14

HB skrev:

> Måske en 4 mulighed?

Ja, hvad med denne?
www.lexinfo.dk/MorsDyt

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express? Prøv dog noget nyt !!!
MesNews er lige til at gå til.

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-07 21:21

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, hvad med denne?
> www.lexinfo.dk/MorsDyt
>

> Ivar Magnusson
>
> --

Den er lidt blød i affjederingen og så er sæderne grimme
Ellers Tak ...LOL

Fra : KASO

Dato : 13-02-07 09:59

"HB" <nomail(snabela)service.dk> skrev i en meddelelse
> Pris: ca 100.000kr.
>
> Årgang: 2000 - 2003
>
> Krav: Plads = Stationcar
>
> Har kigget på følgende modeller:
>
> Ford Focus 1,6 og 1,8
> Opel Astra 1,6 16v
> Toyota Avensis 1,8
> Måske en 4 mulighed?

Renault Scénic?

Citroen Picasso?

God plads, høj fleksibilitet, "børneegnet" og letkørt...

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-07 19:31

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Renault Scénic?
>
> Citroen Picasso?
>
> God plads, høj fleksibilitet, "børneegnet" og letkørt...

Glemte vist at skrive at bilen ikke må have et fransk klingede navn - sorry,
men tak for svar.

/HB

Fra : Mogens...

Dato : 13-02-07 20:09

> Glemte vist at skrive at bilen ikke må have et fransk klingede navn -
> sorry, men tak for svar.

Jeg har en Scenic - fantastisk bil !

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-07 22:22

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en Scenic - fantastisk bil !

Meget muligt - men har haft fransk bil

Fra : KASO

Dato : 14-02-07 17:28

> "Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Meget muligt - men har haft fransk bil

Og jeg har hørt om fejl på svenske, tyske, japanske, engelske, koreanske,
spanske, italienske og amerikanske biler - så jeg anbefaler en cykel

(Mere seriøst: Man kan ikke skære alle biler over een kam udfra
moderfirmaets beliggenhed!)

Faktisk er Xsara Picasso klassens mest fejlfri iflg. tysk undersøgelse.

Fra : Tina & Allan Fosborg

Dato : 14-02-07 17:56

- Og vi har haft en Belrongo. Rigtig god familie-container. Den har fragtet
hele husholdningen (5 pers.) rundt i Europa flere gange.

Og jeg har ikke haft fransk bil før, men jeg var positivt overrasket over,
hvor pålidelig den har været. Ingen grove og dyre uforudsete reparationer.
Kun rep. af slitage.

Nu har vi skiftet den ud med en ny C4 Picasso. Den er bare fed!

Så franske biler har overrasket mig positivt!

Hilsen Allan

Fra : Tina & Allan Fosborg

Dato : 14-02-07 18:04

- Ja undskyld! Det var naturligvis en Citroën Berlingo! Vi havde... Sikke
noget sjusk!

Fra : Sætterniissen

Dato : 14-02-07 17:39

"HB" <nomail(snabela)service.dk> skrev i en meddelelse

> "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Glemte vist at skrive at bilen ikke må have et fransk klingede navn -
> sorry, men tak for svar.

Hvad er der galt med Frankrig? eller fransk?
De laver da de bedste biler til prisen.

Knud

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-07 20:02

"Sætterniissen" <satteniisen@bit.lk> skrev i en meddelelse

> Hvad er der galt med Frankrig? eller fransk?
> De laver da de bedste biler til prisen.

Frankrig - ingenting.
Fransk - hvad fransk?

> De laver da de bedste biler til prisen.

Og?

/HB

Fra : Mogens...

Dato : 15-02-07 20:06

> Og?

For de fleste betyder dét en del! -> value for money.
Men det betyder sikkert intet eller hva' ??

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-07 20:23

> "HB" <nomail(snabela)service.dk> skrev i en meddelelse

> For de fleste betyder dét en del! -> value for money.
> Men det betyder sikkert intet eller hva' ??

Ved godt at det er det mest eller næstmeste solgte bilmærke i DK, Men jeg er
bare ikke til franske biler...Og det er ikke sagt for at fornærme nogen.
Der er andre hvor JEG synes man får meget for pengene.

/HB

Fra : Mogens...

Dato : 15-02-07 20:25

> Der er andre hvor JEG synes man får meget for pengene.

Ja det er da næppe Ford Focus 1,6 og 1,8, Opel Astra 1,6 16v
eller Toyota Avensis 1,8

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-07 20:28

> Ja det er da næppe Ford Focus 1,6 og 1,8, Opel Astra 1,6 16v
> eller Toyota Avensis 1,8

Sagde du som anbefalede Toyota i den sammenhæng

Fra : Mogens...

Dato : 15-02-07 20:41

> Sagde du som anbefalede Toyota i den sammenhæng

Du vender tingene på hovedet. Jeg nævner, at din kone sikkert ville
få det bedst med Toyota'en, men det betyder da ikke, at det er den
bil, hvor du får mest for pengene <rolling.eyes>

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-07 20:56

> [...]
> få det bedst med Toyota'en, men det betyder da ikke, at det er den
> bil, hvor du får mest for pengene <rolling.eyes>

Ok.. Hvad end fakta så siger om "value for money" så er en fransk bil i
vores øjne bare ikke et ønske for os.
Toyota er noget helt andet - de holder også prisen bedre som brugt

Fra : Mogens...

Dato : 15-02-07 21:19

> Ok.. Hvad end fakta så siger om "value for money" så er en fransk bil i
> vores øjne bare ikke et ønske for os.

OK - den er jo så efterhånden fesen ind...

> Toyota er noget helt andet - de holder også prisen bedre som brugt

Bedre end hvad ?

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-07 13:00

> "HB" <nomail(snabela)service.dk> skrev i en meddelelse

> OK - den er jo så efterhånden fesen ind...

Godt så..

> Bedre end hvad ?

Forstå det sådan at vi faktisk er nogle, der ikke vil give det en brugt
fransk bil koster.... men hellere vil betale for hvad en eks. japansk eller
tysk bil koster.
Det er jo en smagssag, og jeg har kørt fransk bil, så det er ikke fordi jeg
ikke har været der.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 13-02-07 11:38

Hej

HB wrote:
> Ford Focus 1,6 og 1,8

Tjek dørene for rust. Sealingen var en overgang dårlig hos Ford.

> Måske en 4 mulighed?

Mazda 626, Nissan Primera, Golf, Opel Vectra, Ford Mondeo, Peugeot 406.
Alt sammen biler du kan få med under 150.000km på klokken. På nær Golf
er det alle biler i firmabilsklassen og derfor findes der et kæmpe
udbud. De har typisk også mere udstyr end deres mindre brødre.

> Positive og negative erfaringer søges på ovenævnte modeller.

Generelt er japanske biler bedre i fejlstatistikkerne. Man skal tjekke
alle for rust da de opnår en alder hvor rusten kan være irriterende.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-07 19:28

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> Tjek dørene for rust. Sealingen var en overgang dårlig hos Ford.

Kiggede på en idag, der var alle døre (undtagen højre fordør?) skiftet på
garantien.

> [...]
> det alle biler i firmabilsklassen og derfor findes der et kæmpe udbud. De
> har typisk også mere udstyr end deres mindre brødre.

Det er sikkert ok biler, de er bare ikke så up to date som en Focus stc.
eller Astra Classic Stc i udseende. De er mere rummelige ja, men kræsen er
hun også :).
Golfen (4) ville være at foretrække, den findes bare ikke i den prisklasse.

> Generelt er japanske biler bedre i fejlstatistikkerne. Man skal tjekke
> alle for rust da de opnår en alder hvor rusten kan være irriterende.

Jep

Takker for svar

/HB

Fra : Lars Holst

Dato : 13-02-07 12:37

"HB" <nomail(snabela)service.dk> said in news:45d0b657$0$4157$ba624c82
@nntp02.dk.telia.net:

> Pris: ca 100.000kr.
>
> Årgang: 2000 - 2003
>
> Krav: Plads = Stationcar
>
> Har kigget på følgende modeller:
>
> Ford Focus 1,6 og 1,8
> Opel Astra 1,6 16v
> Toyota Avensis 1,8
> Måske en 4 mulighed?
>
> Positive og negative erfaringer søges på ovenævnte modeller.
>
> På forhånd tak
>
> /HB

Du skal da klart købe den her:
http://www.youtube.com/watch?v=dh1WOj176cs

Hvis den ikke er på tilbud så køb Ford, BMW eller Mercedes.
Det er da ægte konebiler.

--
Lars Holst

Fra : Leo_Jensen

Dato : 21-02-07 12:09

On Feb 13, 12:37 pm, Lars Holst <delfine...@yahoo.com> wrote:
> [...]
>
> Du skal da klart købe den her:http://www.youtube.com/watch?v=dh1WOj176cs
>
> Hvis den ikke er på tilbud så køb Ford, BMW eller Mercedes.

Min definition på en ordentlig konebil: Cabriolet. Jeg er sikker på en
MX5 vil gøre hende mere glad end en Carina, nu det helst skal være
japansk eller tysk...

Leo