Fartfælder i Tyskland?
Fra : Kim

Dato : 12-02-07 09:50

Hej gruppe!

Hvordan er det med fotofælder i tyskland, bliver der sendt bøder til
danskere der evt. måtte blive "blitzhed" på vej på vinterferie?

Kim

Fra : STS

Dato : 12-02-07 13:01

Tja jeg har ikke modtaget en selv om det er forgået 2-3 gange

men pas på i kasselbakkerne.

MEN husk at ha vinterdæk på gennem tyskland ! samt at belastningskode på dæk
og fælg skal passe til bilen !

--

Med Venlig Hilsen
Sts

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 12-02-07 13:19

Hej

STS wrote:
> MEN husk at ha vinterdæk på gennem tyskland ! samt at belastningskode på dæk
> og fælg skal passe til bilen !

Du må gerne have vinterdæk på der ikke matcher bilens ydelse. Der skal
blot være en synlig mærkat ved speedometeret.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : STS

Dato : 12-02-07 15:46

Ups, jo det har jeg hørt før og det skulle være ok !!

--

Med Venlig Hilsen
Sts

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 12-02-07 17:29

STS wrote:
> Tja jeg har ikke modtaget en selv om det er forgået 2-3 gange

> men pas på i kasselbakkerne.

> MEN husk at ha vinterdæk på gennem tyskland ! samt at belastningskode
> på dæk og fælg skal passe til bilen !

Man skal ikke have vinterdæk på i Tyskland - kun hvis det er nødvendigt af
hensyn til fremkommeligheden.

Jeg ved godt det er klogt hvis man skal længere ned ...

--
Per, Esbjerg
Skistøvler sælges størrelse 44-45 til 300 kr. parret,

Fra : BJ

Dato : 12-02-07 17:31

KLIP

> Man skal ikke have vinterdæk på i Tyskland - kun hvis det er nødvendigt af
> hensyn til fremkommeligheden.
>
> Jeg ved godt det er klogt hvis man skal længere ned ...

O.k., det er så fordi, det sner så sjældent længere oppe...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per O.

Dato : 12-02-07 13:34

"Kim" <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe!
>
> Hvordan er det med fotofælder i tyskland, bliver der sendt bøder til
> danskere der evt. måtte blive "blitzhed" på vej på vinterferie?

Det er gratis

--
Per O.
www.tosseparkering.dk - Så kan de lære det!

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 12-02-07 17:30

Per O. wrote:
> "Kim" <futtown@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er gratis

Jeg vil gå så vidt som at sige at det har været gratis, men at 1. januar var
skæringsdatoen ...

Fra : ShutEye

Dato : 12-02-07 17:39

> Jeg vil gå så vidt som at sige at det har været gratis, men at 1. januar
> var skæringsdatoen ...

Blev blitzet dernede sidste år (juni vistnok) - ca 80 på 60 tilladt.
Dengang skulle man stoppes af en patrulje før det kostede, så var der til
gengæld også kontant dobbelt afregning.

Så mit spørgsmål er: Er der kommet et samarbejde i gang med tyskerne a la
det vi har med S og N?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 12-02-07 19:29

ShutEye wrote:

> Så mit spørgsmål er: Er der kommet et samarbejde i gang med tyskerne
> a la det vi har med S og N?

Det er jeg overbevist om..

Fra : Mogens...

Dato : 13-02-07 21:58

> Det er jeg overbevist om..

Er det noget, du ved noget om eller hvad ??

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 13-02-07 22:51

Mogens... wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:45d0b1fd$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Er det noget, du ved noget om eller hvad ??

Jeg mener helt sikkert det har stået i avisen at der er kommet en aftale i
stand ..

Fra : BJ

Dato : 13-02-07 22:55

KLIP

> Jeg mener helt sikkert det har stået i avisen at der er kommet en aftale i
> stand ..

Hvilken avis.?

Jeg har trevlet nettet og FDM igennem. Kan intet finde.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 17-02-07 16:09

> Hvilken avis.?
>
> Jeg har trevlet nettet og FDM igennem. Kan intet finde.

Det er korrekt! Fra og med 1. januar 2007, videresender ALLE EU-lande blot
bøden til den stedlige politimyndighed, som så skal sørge for opkrævning -
har været nævnt i diverse medier gennem efteråret.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : BJ

Dato : 17-02-07 16:13

KLIP

> Det er korrekt! Fra og med 1. januar 2007, videresender ALLE EU-lande blot
> bøden til den stedlige politimyndighed, som så skal sørge for opkrævning -
> har været nævnt i diverse medier gennem efteråret.

Det er da også helt fint.

Jeg kan bare ikke finde noget om det på det alvidende "indernet".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mogens...

Dato : 17-02-07 16:14

> Det er korrekt! Fra og med 1. januar 2007, videresender ALLE EU-lande blot
> bøden til den stedlige politimyndighed, som så skal sørge for opkrævning -
> har været nævnt i diverse medier gennem efteråret.

Er der nogen, der så har PRØVET det?