Nyt problem med svirgermors favorit!
Fra : mfn

Dato : 11-02-07 17:39

Blev ringet op og bedt om at hente hehe. Den holder nu i mørket og er syg ;(

Da kvinder ikke kan fatte at beskrive fejl på biler måtte jeg lige ud og
kigge til den. Sprøgmålet på om den tørnede motoren kunne de fx ik svare på.
De sagde bare at trækkraften pludseligt forsvandt og den døde.

Hmm kan være kaburatoris tænke jeg. Jeg var ud ved bilen ca 45 min efter det
skete. Da jeg drejede nøglen var det lige før den kom igang sådan næsten
lige, så gav jeg den et lille vip på speederen så døde den. Næste drej på
nøgle, en host mere, og så ingenting. (andet en tørne)

Der mangler altså ikke strøm den trækker fint starteren rundt, og de få
"livstegn" den gav siger mig at det ej heller er en gået tandrem.

Den har dog gået snart 230000 km

Er den simpelthen slidt op, eller kan nogen kommer med et bud på problemet?

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-07 17:46

"mfn" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den har dog gået snart 230000 km
>
> Er den simpelthen slidt op, eller kan nogen kommer med et bud på

Måske er tanken tom ;)

kunne ik lade være...he he

/HB

Fra : mfn

Dato : 11-02-07 17:54

> Måske er tanken tom ;)

Haha ja det nummer har hun faktisk lavet før. Men på favoritten er der en
lampe der lyser når det er ved at være slut og nålen siger kvart tank så det
kan vel dårlig være dette... medmindre måleren er frosset fast eller lign.
Ku da godt være hun skulle stikke den 5 liter ;)

Fra : Claus Lind

Dato : 11-02-07 18:35

mfn wrote:

> [...]
> kvart tank så det kan vel dårlig være dette... medmindre måleren er
> frosset fast eller lign. Ku da godt være hun skulle stikke den 5

Prøv samtidig at efterse Benzinpumpe/filter og at der ikke er undertryk i
tanken ( læt Låget)
Hilsen Claus

Fra : mfn

Dato : 12-02-07 15:18

Det mest skræmmende er at jeg nu har fundet ud af at det netop var fejlen.
Gav den 3 liter og den kørte igen. Kvinder KAN bare ikke det der med biler!

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-07 06:04

> [...]
> kan vel dårlig være dette... medmindre måleren er frosset fast eller lign.
> Ku da godt være hun skulle stikke den 5 liter ;)

Husk at opgive det, ved eventuelt salg/skråt

/swp

Fra : mfn

Dato : 13-02-07 10:33

> Husk at opgive det, ved eventuelt salg/skråt

Hvorfor det?

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-07 10:04

> Hvorfor det?

For at forhøje værdien..

/swp

Fra : mfn

Dato : 11-02-07 17:52

Kan tilføje at svigermor har været ude ved den igen. Nu vil den næsten gerne
igen. Den hoster sig op på sådan 6-800 omdr men kan ikke holde sig igang og
hvis man bare kigger på speederen for at give den noget at leve af så dør
den igen... SUK gamle biler ;)))

Fra : Anders Christensen

Dato : 11-02-07 19:09

mfn skrev:
> [...]
> hvis man bare kigger på speederen for at give den noget at leve af så dør

manuel choker slået til / automatisk choker der glemmer at lukke, evt i
kombination med problemer med et eller flere tændrør?

Fra : mfn

Dato : 11-02-07 19:19

> manuel choker slået til / automatisk choker der glemmer at lukke, evt i
> kombination med problemer med et eller flere tændrør?

Der er auto ;)... fik ikke lige tjekket så meget i denne bidende kulde ;)

Fra : KASO

Dato : 11-02-07 18:37

> [...]
>
> Den har dog gået snart 230000 km
>
> Er den simpelthen slidt op, eller kan nogen kommer med et bud på

En bil (og heller ikke en Favorit ) bliver ikke slidt op fra det ene
sekund til det andet. Der må mao. være en mere håndgribelig fejl. Har du
chekket, om der er hoppet en vacuumslange af (eller en, der er knækket)?

Hvordan har tændrør/tændkabler/strømfordeler det?

Fra : Niels Pein

Dato : 11-02-07 18:54

"mfn" skrev ...

> [...]
>
> Der mangler altså ikke strøm den trækker fint starteren rundt, og de få
> "livstegn" den gav siger mig at det ej heller er en gået tandrem.

Jeg har prøvet noget lignende engang (Mitsubishi Colt), og det var bare et
tændrørskabel der sad løst. Den var dog lidt svær at få startet igen efter
jeg satte kablet ordentligt på. Men da det endelig lykkedes, var den atter
problemfri.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : mfn

Dato : 11-02-07 19:19

> [...]
> jeg satte kablet ordentligt på. Men da det endelig lykkedes, var den atter

Ok det må prøves imorgen.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 12-02-07 04:00

On Sun, 11 Feb 2007 17:39:13 +0100 "mfn" <jadahva@hotmail.com> sent the
following smoke signals:

>Der mangler altså ikke strøm den trækker fint starteren rundt...

Det betyder kun at der er strøm nok til at trække starteren, men ikke
nødvendigvis at der er nok til at springe i gang.

Der er mange der har ladet sig narre af at "nå, starteren kører rundt,
så mangler den ikke strøm".

Prøv med et sæt startkabler fra din bil til hendes, og se om det
hjælper.
Hvis ikke, så har du ret, der _er_ strøm nok på.
Hvis det virker, så er problemet "løst": Halvfladt batteri.

--
Jeg belemres af den gratis SPAMfighter til nærigrøve.
Den har indtil videre genereret 1503 spam-mails på usenet.