MS Windows
briani 27239
Programmer til VISTA
Fra : Leon

Dato : 13-02-07 14:00

Hej NG

Jeg har et enkelt program, som man ikke kan købe mere som jeg ikke ved om
der skal licens til eller om det er free-ware.

Hvis man nu skifter til VISTA, kan et sådan program køres på VISTA eller har
de gjort alvor, af at kun programmer med lovlige licens nøgler registreret
hos Microsoft må kunne køres på dette styresystem ?

Eller er det hele blot en AND ?

Hilsen
Leon

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-02-07 14:13

Den 13-02-07 14.00 skrev Leon følgende:

> har de gjort alvor, af at kun programmer med lovlige licens nøgler
> registreret hos Microsoft må kunne køres på dette styresystem ?
>
> Eller er det hele blot en AND ?

Mon ikke det blot er en and. Men du kan risikere, at programmet ikke kan
køre af andre årsager.

Hvis du vil have et mere præcist svar, så fortæl, hvilket program det
drejer sig om. Så kan du sikkert også få at vide, om det er et
freeware-program eller ej.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Screamer Radio: Hør og optag din yndlingsmusik via radiostationer på

Fra : Ricko.

Dato : 13-02-07 14:50

"Leon" <leon@cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har de gjort alvor, af at kun programmer med lovlige licens nøgler
> registreret hos Microsoft må kunne køres på dette styresystem ?

En KÆMPE and, har selv set det på en vens pc , et program som ikke var helt
stue rent , kørte på hans pc , som var det blevet betalt og købt.og der står
heller ikke en uden for din dør med en baseball kølle og slår dig når du
åbner døren , så bare rolig, og ja det var en lovlig vista .

Fra : Fjollefrans

Dato : 13-02-07 18:35

> [...]
> der står heller ikke en uden for din dør med en baseball kølle og slår dig
> når du åbner døren , så bare rolig, og ja det var en lovlig vista .

det ville heller ikke rigtigt virke for folk der selv laver en lille
applikation :)

- FF

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 17-02-07 10:15

Leon skrev:

> [...]

> eller har de gjort alvor, af at kun programmer med lovlige licens
> nøgler registreret hos Microsoft må kunne køres på dette

Jeg er ikke helt med på hvad problemet er, men gætter på at du har et
program på en maskine med XP og nu gerne vil have det flyttet over på
en maskine med Vista (og at du ikke længere har installationsmediet).
Det kan man gøre med Windows Easy Transfer Companion som netop er gået
i beta:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=39F724EB-4E37-4BE0-ADFC-786786E73E50&displaylang=en

Programmet er en udvidelse af Windows Easy Transfer som skal instal-
leres først:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=2B6F1631-973A-45C7-A4EC-4928FA173266&displaylang=en

Windows Easy Transfer findes også på dansk, jeg tror ikke at Companion
virker med den danske version førend programmet er ude af beta og er
blevet oversat.