MS Windows
briani 27239
Systemgendannelse er gået i hårknude
Fra : Ukendt

Dato : 12-02-07 20:30

For nogen tid siden (efter upgrade af Internet Explorer) ville jeg gendanne
Windows XP, af IE7 ikke var noget for mig. Eet eller andet gik galt og jeg
har haft problemer lige siden.

Hver gang jeg booter kommer den og siger, at det ikke lykkedes at gendanne
systemet til et gendannelsespunkt der ligger langt tilbage. Uanset hvornår
jeg går ind på dagens dato, påstår den at der er for mange
gendannelsespunkter den pågældende dag.

Nu har jeg i nogle dage haft systemgendannelse disablet og har netop slået
det til igen i håb om at det hele så var nulstillet. Jeg lavede et nyt
gendannelsespunkt ud over det syetemgendannelsespunkt den selv havde lavet
da jeg slog systemet til igen.

En gendannelse til det systemkontrolpunkt lykkes fint, men ved næste boot,
er den gal igen.

Hvergang når jeg i 1/1000-del af et sekund at se en fejlmeddelelse om, at
et vindue ikke blev lukket korrekt. Jeg har ikke haft programcrash for
nyligt, så det er altså en gammel hændelse den bliver ved med at huske.

Hvordan får jeg systemgendannelse til at virke normalt igen?
--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 12-02-07 22:06

"Kurt Hansen" <"kurt-snabel-towle-de-kå"> skrev i en meddelelse
> [...]
> har haft problemer lige siden.
>
> Hvordan får jeg systemgendannelse til at virke normalt igen?

Prøv at foretage følgende:

Klik på start - klik på kør

Skriv: sfc /scannow
Du skal have din Windows XP-Disc parat, idet systemet fint kan
anmode om den.
Tryk ENTER.

Det er i hvert fald et bud.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Nørd

Dato : 12-02-07 22:38

"Hans-Jørgen Sindholt" <sindholt@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> "Kurt Hansen" <"kurt-snabel-towle-de-kå"> skrev i en meddelelse

> Prøv at foretage følgende:
>
> Klik på start - klik på kør
>
> Skriv: sfc /scannow
> Du skal have din Windows XP-Disc parat, idet systemet fint kan
> anmode om den.
> Tryk ENTER.
>
> Det er i hvert fald et bud.
>

> --
> Med venlig hilsen
> Hans-Jørgen
> www.sindholt.danmark.nu

Start maskinen i Fejlsikker-mode
Gå i Start-> Kør-> skriv C:\Windows\System32\Restore\rstrui.exe Ok->
og se om det vil lykkes, den vej.

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-07 12:44

On Mon, 12 Feb 2007 22:37:53 +0100, Nørd wrote:

> Start maskinen i Fejlsikker-mode
> Gå i Start-> Kør-> skriv C:\Windows\System32\Restore\rstrui.exe Ok->
> og se om det vil lykkes, den vej.

OK tak, jeg prøver i aften. Men det er vel egenlig kunne kommandoen til at
starte Systemgendannelse og medfører, i påkommende tilfælde, ingen løsning
eller reparation af problemet?
--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 13-02-07 13:50

Men det er vel egenlig kunne kommandoen til at
> starte Systemgendannelse og medfører, i påkommende tilfælde, ingen løsning
> [...]

Det er rigtigt.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-07 12:41

On Mon, 12 Feb 2007 22:05:52 +0100, Hans-Jørgen Sindholt wrote:

> Prøv at foretage følgende:
>
> Klik på start - klik på kør
>
> Skriv: sfc /scannow
> Du skal have din Windows XP-Disc parat, idet systemet fint kan
> anmode om den.
> Tryk ENTER.
>
> Det er i hvert fald et bud.

Jamen helt sikkert ikke noget dårligt bud, men der blev ikke fundet fejl.
--
Venlig hilsen
Kurt

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 13-02-07 18:17

> [...]

Selvom du nu ikke finder IE7 passende, kunne du jo prøve at
geninstallere dette program.
Windows XP bliver jo trods alt opdateret med "nye ting" ved
IE7, og jeg er såmænd ikke så sikker på, at de forsvinder helt
ved fjernelse af IE7.

Du huskede forhåbentlig at fjerne IE7 i "Tilføj og Fjern programmer"
i kontrolpanelet og ikke blot nøjedes med "Systemgendannelsen".

Jeg har selv prøvet noget lignende, men efter ovenstående opskrift
fik jeg sagerne i orden. Dog beholdt jeg IE7, da jeg finder denne
browser ganske fiks -- i hvert fald er jeg glad for "fanerne", som også
findes i andre browsere, men de kan bare ikke lide min netbank, og jeg
har ikke lyst til en hel masse roden rundt efter forskellige browsere til
forskellige opgaver. Altså forblev IE7 i computeren.

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu