MS Windows
briani 27239
Andet drev istedet for C ?
Fra : Jane

Dato : 12-02-07 10:49

Hej.
Jeg har just fået geninstalleret XP-Home, og nu ville jeg gerne kunne
vælge/tvinge diverse programmer, til at lægge sig på et andet drev end netop
C drevet, hvardan kan det lade sig gøre ?
Jane

Fra : hcma

Dato : 12-02-07 11:07

"Jane" <jornhansen2@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vælge/tvinge diverse programmer, til at lægge sig på et andet drev end
> netop C drevet, hvardan kan det lade sig gøre ?

Under installation vælger du bare et andet drev.
m v h
hcma

Fra : Ole C

Dato : 12-02-07 11:19

Jane skrev blandt andet:

> Jeg har just fået geninstalleret XP-Home, og nu ville jeg gerne kunne
> vælge/tvinge diverse programmer, til at lægge sig på et andet drev
> end netop C drevet, hvardan kan det lade sig gøre ?

Det bør ikke være noget problem selv at vælge placering af programmerne
under installationen. Sædvanligvis kommer en dialogboks med et forslag, men
du kan selv bestemme en anden placering.
En del mapper kan du bare "trække" til et andet drev - for eksempel
Dokumenter, Foretrukne, Menuen Start og Skrivebord - og i Outlook Express
kan du vælge en anden placering af Lagringsmappe under
Indstillinger>Vedligeholdelse>Lagringsmappe.
Det har den fordel, at du har bevaret dine data, hvis et nedbrud fører til
en ny installation af XP, hvorimod programmerne typisk vil skulle
geninstalleres.

--
vh Ole C.
Jeg beskytter mig mod alle meddelelser

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-02-07 22:25

> [...]
> vælge/tvinge diverse programmer, til at lægge sig på et andet drev end
> netop C drevet, hvardan kan det lade sig gøre ?

Under installationen af stort set alle programmer, kommer der på et
tidspunkt en boks, hvor man selv kan vælge, hvor et program/spil skal
installeres. Det er dog kun hovedparten af programmet, som installeres der,
idet der næsten altid lige skal lægges nogle filer i div. mapper på c. Men
hovedparten vil ligge det sted, som du selv peger på.

Kurt

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 12-02-07 23:42

"Jane" <jornhansen2@gmail.com> skrev:
Mon, 12 Feb 2007 09:48:32 -0000 i dk.edb.system.ms-windows
>Jeg har just fået geninstalleret XP-Home, og nu ville jeg gerne kunne
>vælge/tvinge diverse programmer, til at lægge sig på et andet drev end netop
>C drevet, hvardan kan det lade sig gøre ?

Du laver en lille ændring i registrerings databasen

Åbner Regedit:
1. HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion
2. I ProgramFilesDir står der alm. C:\Programmer
3. Ret værdien til det du ønsker, f.eks. D:\Programmer

Men det er iøvrigt meget let at flytte et program, der allerede er
installeret, fra en mappe til en anden.
Du kopierer først mappen til den nye position.
Dernæst retter du alle henvisninger med programmet 'COA2' Change of
Address.
Til sidst sletter du den oprindelige mappe.

Erik Helmer Nielsen

Fra : Jane

Dato : 13-02-07 12:00

Erik skrev bla.

> [...]
> 2. I ProgramFilesDir står der alm. C:\Programmer
> 3. Ret værdien til det du ønsker, f.eks. D:\Programmer
Der er sikkert fordi det er en gammel windows-ver. jeg kører fra 2002... men
i registreringsbasen kommer jeg ikke længere end til CurrentVersion, rettere
der findes ikke denne "ProgramFilesDir" noget sted derinde.
Jane

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 13-02-07 14:39

"Jane" <jornhansen2@gmail.com> skrev:
Tue, 13 Feb 2007 10:59:32 -0000 i dk.edb.system.ms-windows
>Der er sikkert fordi det er en gammel windows-ver. jeg kører fra 2002... men
>i registreringsbasen kommer jeg ikke længere end til CurrentVersion, rettere
>der findes ikke denne "ProgramFilesDir" noget sted derinde.

Heller ikke på højre side??
Når du finder den, så kan du overveje også at ændre 'CommonFilesDir'

Erik Helmer Nielsen

Fra : Jane

Dato : 15-02-07 12:09

"Erik Helmer Nielsen" . Programmer

> Heller ikke på højre side??
> Når du finder den, så kan du overveje også at ændre 'CommonFilesDir'

Så hjalp det sku, takker Erik.