MS Windows
briani 27239
Undersøger for konsistens ved opstart
Fra : SpookiePower

Dato : 11-02-07 21:12

Hver gang jeg starter min computer op,
så er den begyndt at undersøge den ene af
mine hd'er for konsistens. Er der nogle som
kan fortælle mig hvordan jeg slipper af med
denne besked og retter den evt fejl der
måtte være ?

Fra : O. Skjold

Dato : 12-02-07 00:02

SpookiePower skrev i

<klip>

> Er der nogle som
> kan fortælle mig hvordan jeg slipper af med
> denne besked og retter den evt fejl der
> måtte være ?

I XP kan du tvinge Windows til ikke at udføre kontrollen:

- Åbn regedit
- Find HKLM/System/ControlSet001/Control/Session Manager
- Ændr nøglen "BootExecute" til "autochk /k:c *" (uden
anførselstegn) hvor "c" er det pågældende drevbogstav.

Det fjerner dog ikke årsagen til fejlen. Hvis jeg var dig ville
jeg få checket den disk grundigt eks. med værktøj fra
fabrikanten, hvis det findes.

--
Mvh.
O. Skjold (Odense)

Fra : SpookiePower

Dato : 13-02-07 14:40

>O. Skjold wrote:

> Det fjerner dog ikke årsagen til fejlen. Hvis jeg var dig ville jeg få
> checket den disk grundigt eks. med værktøj fra fabrikanten, hvis det
> findes.

Tak for hjælpen. Det vil jeg forsøge mig med.