Kommaserator i Excel
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 13-02-07 14:10

Jeg har en Excel-fil, hvor alt data er kommasepareret - men jeg vil gerne
have det formateret om, så tingene står i hver sin celle. Hvordan er det nu
lige jeg gør det i Excel 2003??

--

Med venlig hilsen / Best regards
Henrik Pedersen

Fra : Jesper Lützen

Dato : 13-02-07 15:04

On 13 Feb., 14:09, "Henrik Pedersen" <h...@SPAMbeone.dk> wrote:
> Jeg har en Excel-fil, hvor alt data er kommasepareret - men jeg vil gerne
> have det formateret om, så tingene står i hver sin celle. Hvordan er det nu
> lige jeg gør det i Excel 2003??

Hvis data står i rigtige kolonner, men gemmes som kommasepereret:
Følg step 2 i nedenstående.

Hvis data står i samme kolonne:
1. Marker kolonnen med data, vælg Data/Tekst til kolonner - følg
anvisningen.
2. Gem som - sørg for at filtype er "Microsoft Office Excel-
projektmappe" og IKKE csv

Venlig hilsen

Jesper Lützen

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-07 13:59

"Henrik Pedersen" <hp@SPAMbeone.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har en Excel-fil, hvor alt data er kommasepareret - men jeg vil gerne
> have det formateret om, så tingene står i hver sin celle. Hvordan er det
> nu lige jeg gør det i Excel 2003??

Marker al data.
Gå til Data -> Tekst til kolonner
Vælg afgrænset og tryk næste