hover m. img
Fra : Leonard

Dato : 12-02-07 17:44

Kan jeg lave en hover-effekt på et link, der er et billede i css?
Altså så der vises et andet billede når musen hænger over linket?
Eller skal der javascript til?

Et udkast kan ses her: http://162.dk/annewallin/ hvor når man vælger
galleri kan se det ved at skiltet er mørkere og det vil jeg gerne have
det også er når musen hænger over et skilt.
--
Leonard

Ting til salg:
http://leonard.dk/tilsalg

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-07 18:00

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
> Kan jeg lave en hover-effekt på et link, der er et billede i css?
> Altså så der vises et andet billede når musen hænger over linket?
> Eller skal der javascript til?

Du kan indsætte billedet som et baggrundsbillede.

Prøv med følgende CSS

a {
display: block;
width: 100px; /* tilpasset billedetsstørelse */
height: 40px; /* Tilpasset billedetsstørrelse */
background: url("mitbillede.jpg");
}

a:hover {
background: url("mithoverbillede.jpg")
}

Ellers skal du som du selv siger have fat i noget javascript

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Arbejde søges!
Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/

Fra : Leonard

Dato : 12-02-07 18:45

"Carsten Sørensen" <askmeforanaddress> wrote:

>Du kan indsætte billedet som et baggrundsbillede.
>
>Prøv med følgende CSS

Ja, det virker.
--
Leonard