IE7 kontra FF
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 12-02-07 19:35

Når jeg i IE7 vil kigge på den af mine websider som hedder
http://www.grandts.dk/Amager/holmbladsgade.htm, så er der ingen billeder
på den! Men det er der når jeg åbner Firefox og bruger den som browser.
Hvad kan det skyldes?

På en anden af mine sider, nemlig
http://www.grandts.dk/Amager/Amagerbrogade.htm, er der også
faldet billeder ud - men mærkelig nok ikke helt de samme i IE7 og i FF.

(Jeg har også spurgt i en webdesigngruppe, men endnu ikke fået svar.)

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk - www.stornotime.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-02-07 19:54

Jørgen Grandt skrev:

> [...]
> ingen billeder på den! Men det er der når jeg åbner Firefox og
> bruger den som browser. Hvad kan det skyldes?

Du har et hav af fejl i html-koden (275 + manglende
tegnsæterklæring).

Prøv at få dem rettet og se om det hjælper.

> (Jeg har også spurgt i en webdesigngruppe, men endnu ikke fået
> svar.)

Hvilken gruppe? Hvornår spurgte du og hvor længe ventede du på
svar?

Når billederne ikke vises er det på grund af fejl i koden, ikke
fejl i browseren.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 12-02-07 22:16

Jens Gyldenkærne Clausen skrev bl.a.:

> Du har et hav af fejl i html-koden (275 + manglende
> tegnsæterklæring).
>
> Prøv at få dem rettet og se om det hjælper.

Tak - men øhh hvordan? Jeg har forsøgt at lave alle siderne med stort
set samme opsætning, og tilsyneladende er det kun omtalte side der er så
svare problemer med. Hvad skal jeg skrive ind i koden og hvor?

> Hvilken gruppe? Hvornår spurgte du og hvor længe ventede du på
> svar?

Jeg spurgte i frontpage-gruppe ved 15-tiden og 16:30-tiden. Der plejer
at komme svar, men endnu ikke.

> Når billederne ikke vises er det på grund af fejl i koden, ikke
> fejl i browseren.

Men hvorfor kan jeg se alle billeder på Holmbladsgade-siden i FF og ikke
i IE?

Fra : John

Dato : 12-02-07 23:04

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har forsøgt at lave alle siderne med stort
> set samme opsætning, og tilsyneladende er det kun omtalte side
> der er så
> svare problemer med. Hvad skal jeg skrive ind i koden og hvor?

Måske kan dette hjælpe dig:

"I was not able to extract a character encoding labeling from any
of the valid sources for such information. Without encoding
information it is impossible to reliably validate the document.
I'm falling back to the "UTF-8" encoding and will attempt to
perform the validation, but this is likely to fail for all
non-trivial documents.

Read the FAQ entry on character encoding for more details and
pointers on how to fix this problem with your document .."

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.grandts.dk%2FAmager%2Fholmbladsgade.htm

Check:

http://validator.w3.org/

Mvh John

Fra : HansAndersen

Dato : 14-02-07 11:09

On Mon, 12 Feb 2007 22:16:14 +0100, Jørgen Grandt
<UnstableOn@Cable.dk> wrote:

> Tak - men øhh hvordan? Jeg har forsøgt at lave alle siderne med stort
> set samme opsætning, og tilsyneladende er det kun omtalte side der er så
> svare problemer med. Hvad skal jeg skrive ind i koden og hvor?

Prøv at tjekke med FF validatoren, den viser 1 error / 453 warnings.

--

Hasta no Vista!

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 14-02-07 14:44

HansAndersen skrev:

> Prøv at tjekke med FF validatoren, den viser 1 error / 453 warnings.

A'hvaffor en svend? Jeg har som sagt rettet fejlene, men vil da godt for
en anden gangs skyld vide hvor(dan) jeg får fat i en sådan validator.

Fra : John

Dato : 14-02-07 15:10

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har som sagt rettet fejlene, men vil da godt for
> en anden gangs skyld vide hvor(dan) jeg får fat i en sådan
> validator.

Én gang til for prins Knud:

http://validator.w3.org/

John

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 14-02-07 15:16

"John" <nogen@pladderballe.ok> posting:

>Én gang til for prins Knud:
>
>http://validator.w3.org/

Der kan man bare se. W3C's validator går nu under navnet
"FF validatoren".

--
What is life, except excuse for death,

http://files.myopera.com/Rijk/blog/extensions.html

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 14-02-07 15:19

John skrev:

> Én gang til for prins Knud:
>
> http://validator.w3.org/

Den er jeg med på. Men Hans Andersen talte om en "FF validator", og det
var den jeg spurgte til. Har Firefox-browseren en sådan - selv?

Fra : HansAndersen

Dato : 14-02-07 16:05

On Wed, 14 Feb 2007 15:19:28 +0100, Jørgen Grandt
<UnstableOn@Cable.dk> wrote:

> Den er jeg med på. Men Hans Andersen talte om en "FF validator", og det
> var den jeg spurgte til. Har Firefox-browseren en sådan - selv?

Ja, det er meget nyttigt plugin / tilføjelse,
det hedder TIDY Html validator, når den er intalleret kan man løbende
se fejl og advarsler ned i højre hjørne af browseren.

http://users.skynet.be/mgueury/mozilla/

--

Hasta no Vista!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-02-07 00:07

Jørgen Grandt skrev:

> Tak - men øhh hvordan?

Du kan få hjælp til at komme i gang her:
<http://www.html-faq.dk/1005.asp>

> Jeg har forsøgt at lave alle siderne
> med stort set samme opsætning, og tilsyneladende er det kun
> omtalte side der er så svare problemer med. Hvad skal jeg
> skrive ind i koden og hvor?

Nu har jeg lige tjekket siden igen - og nu mangler der billeder i
alle de browsere jeg tjekker i. Nogle få billeder vises korrekt,
men langt hovedparten (204 ifølge FF) mangler.

> Jeg spurgte i frontpage-gruppe ved 15-tiden og 16:30-tiden.
> Der plejer at komme svar, men endnu ikke.

Hvis du vil have hjælp til at få Frontpage til at makke ret, er
frontpagegruppen den eneste rigtige. Hvis du hellere vil have koden
på plads, kan du kigge over i dk.edb.internet.webdesign (evt .html)
- men du vil som noget af det første blive bedt om at validere.

> Men hvorfor kan jeg se alle billeder på Holmbladsgade-siden i
> FF og ikke i IE?

Godt spørgsmål. Som nævnt oplevede jeg det samme tidligere på
aftenen (på en anden maskine), men nu er visningen den samme i FF,
Opera og IE7. Billedet af vejskiltet og billedet af sporvognen lige
under vises, men mange mange billeder mangler.

Ny finurlighed - når jeg vælger reload, kommer der lidt flere
billeder på - de to øverste kommer med i både FF og IE7.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 13-02-07 00:50

Jens Gyldenkærne Clausen skrev bl.a.:

> Ny finurlighed - når jeg vælger reload, kommer der lidt flere
> billeder på - de to øverste kommer med i både FF og IE7.

Hej Jens

Tak for hjælpen. Jeg tror du har besøgt siden, mens jeg var ved at
uploade en reparation af den. Jeg tror jeg har fundet fejlen(e). Har
skrevet lidt mere i Frontpage-gruppen.

--
Mvh.: Jørgen Grandt
- Er det ikke morsomt der findes mennesker som