Flere pixels, mere lysfølsomt?
Fra : Jakob Munck

Dato : 10-02-07 17:52

Jeg har en SE 750i, som jeg er glad for. Men kameraet på 2 Mpix er desværre
ikke særlig lysfølsomt, hvilket giver problemer, når man vil fotografere
indendørs. Nu har SE så lanceret en model K810, som har et kamera med 3,2
Mpix. Se her:

http://techdigest.tv/2007/02/sony_ericssons_15.html

Betyder det, at dette kamera er bedre til at fotografere indendørs og at det
er mere lysstærkt?

v.h.
Jakob

Fra : Poul Johannsen

Dato : 10-02-07 17:56

Hej

> Jeg har en SE 750i, som jeg er glad for. Men kameraet på 2 Mpix er
> desværre ikke særlig lysfølsomt, hvilket giver problemer, når man vil
> fotografere indendørs.

Du kan få en blitz til din K750i. Den hedder Model MXE-60, så får du bedre
billede indenfor, hvis der er for mørkt.

Mvh Poul

Fra : Martin Sørensen

Dato : 10-02-07 18:14

> [...]
> http://techdigest.tv/2007/02/sony_ericssons_15.html
> Betyder det, at dette kamera er bedre til at fotografere indendørs og

Nej, det er nærmere den anden vej. Hvis sensoren har samme størrelse og
optikken er den samme, så vil en højere opløsning blot give mindre lys til
hver pixel. Men det er jo ikke sikkert at det er tilfældet.

--
signing off.. Martin Sørensen