Telefon med god højttalerstand søges
Fra : Jakob Griffel

Dato : 09-02-07 16:24

Hej med jer!

Til min meget teknikinteresserede far (67) er jeg ude efter en telefon
med en god højttalerstand hvor man kan sætte telefonen i og høre
mp3'ere uden at gå rundt med ørepropperne i ørerne.
Den skal primært bruges til at høre podcastede programmer fra DR's
radio (altså tale-programmer) med. Samtidig skal man kunne høre
(aflytte) de indtalte beskeder fra optage-funktionen i telefonen
(diktafon).

Jeg har bl.a. disse krav:
- Telefon der kan afspille mp3
- Mulighed for stor hukommelse via ekstra kort
- GOD (men ikke for stor?) stand til at sætte telefonen i
- Ikke for små taster og display på telefonen (han er 67)
- Mulighed for tilslutning til PC via USB (ikke kun BT!)

Ligenu bruger han Nokia, men jeg er meget glad for min SonyEricsson er
også en mulighed.

Kan i anbefale en model? SE K750i tør jeg ikke pga joystick'et.
Nokia 6230i måske?

Mange tak for lidt input!

--
Hilsen Jakob

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 09-02-07 17:36

Det er svært at vurdere hvad han skal vælge....

Men du nævner selv Nokia 6230i som en mulighed.
Den er meget billig for tiden, hvis du køber den på nettet.

Den anden du nævner (SE K750i) er også et ganske godt valg.
Men er taster lidt mindre, og så kan der være problemer med joystikket.

Så er der en SE W810i, men den har endnu mindre taster, men til gengæld har
den 512 mb ram fra start af, lyden er kanon god, og du er ovre problemet med
joystikket....

Fra : Peter SD.

Dato : 09-02-07 19:32

Hej.

> Så er der en SE W810i, men den har endnu mindre taster, men til gengæld
> har den 512 mb ram fra start af, lyden er kanon god, og du er ovre
> problemet med joystikket....

- ja bortset fra at lyden fra en K750i/W800 og W810i er precis den
samme......
- og bortset fra det faktum at W810 endnu ikke har været længe nok på
markedet til at der har vist sig nogen specielle problemer med joystikket,
havde der også det, så havde joysticket været DÅRLIGERE end det er på
K750i/W800i......

Så er det rigtigt at du med både W800i og W810i får 512Mb ram med.....
- men 512Mb er hurtigt brugt hvis man vil bruge den til MP3, så det er reelt
underordnet hvad der følger med, du vil ret sikkert alligevel købe et 1Gb
eller 2Gb kort......

Jeg har 2 stk K750i i familien der er med på arbejde dagligt, og altid
ligger i lommerne på arbejdstøjet og fritidstøjet, og de har ingen fejl på
hværken joystick eller andet.....
- og de er trods alt begge over et år gamle nu......

--
Peter

Fra : Mikael Schøler

Dato : 10-02-07 11:37

Peter SD. wrote:
> [...]
> markedet til at der har vist sig nogen specielle problemer med joystikket,
> havde der også det, så havde joysticket været DÅRLIGERE end det er på

Jeg bruger min w810i RIGTIG meget og jeg kan uden tvivl sige at
joysticket på den er et meget bedre produkt end på en K750i.

Fra : Henrik

Dato : 10-02-07 13:51

On 2007-02-10 11:36:59 +0100, Mikael Schøler <mik_s@tdcadsl.dk> said:

> Jeg bruger min w810i RIGTIG meget og jeg kan uden tvivl sige at
> joysticket på den er et meget bedre produkt end på en K750i.

Alt sammen godt nok, men hvordan håndtere den podcast???

Fra : Peter SD.

Dato : 10-02-07 14:40

Hej.

> Alt sammen godt nok, men hvordan håndtere den podcast???

På K750i og W800i, er der ingen problemer med at downloade podcast fra eks.
DR og høre dem......
- jeg har downloadet bl.a. de sorte spejdere og harddisken fra DR......
- jeg har ikke en W810, så jeg vil ikke udtale mig om om den kan afspille
formatet..... (men det kan den da ret sikkert også)

--
Peter

Fra : Peter SD.

Dato : 10-02-07 14:38

Hej.

> Jeg bruger min w810i RIGTIG meget og jeg kan uden tvivl sige at joysticket
> på den er et meget bedre produkt end på en K750i.

Sikkert, men som sagt, hvis der skulle have vist sig samme fejl-typer på det
i W810 indtil nu som angiveligt findes på K750i/W800i (jeg tillader mig dog
at tvivle på at omfanget af fejl er så stort som visse personer/sider
antyder), så ville det rent faktisk også være dårligere end på
K750i/W800i......
- i må jo bare krydse fingre for at det ikke sker på W810....

--
Peter