sorte prikker
Fra : Joan Frederiksen

Dato : 30-06-01 14:26

Hej gruppe

Neo har mange små sorte prikker i munden. Altså det vil sige på gummer og
læber (hedder det det?) Der er ikke noget på tænderne.
Hvad kan det mon være?

Hilsen
Joan

Fra : Kirstine

Dato : 30-06-01 18:58

In article <9hkjv0$jm9$1@sunsite.dk>, joan.frederiksen@mail.tele.dk
says...
> Hej gruppe
>
> Neo har mange små sorte prikker i munden. Altså det vil sige på gummer og
> læber (hedder det det?) Der er ikke noget på tænderne.
> Hvad kan det mon være?

Sjovt...Tabasco har også sådan en prik. Lige på underlæebn - eller hvad
sådan en hedder på en kat. Jeg har altid kaldt det for en fregne

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 30-06-01 19:09

"Kirstine" <minipip@mail.dk> skrev i en meddelelse
Jeg har altid kaldt det for en fregne

> Kirstine

Jo men her drejer det sig om flere. Og jeg kan (hvis han giver mig lov *G*)
fjerne lidt af det.
Hm.... måske det er fra hans tørkost???

Joan

Fra : Kirstine

Dato : 30-06-01 20:01

In article <9hl4h4$12l$1@sunsite.dk>, joan.frederiksen@mail.tele.dk
says...

> [...]
> Jeg har altid kaldt det for en fregne

> Jo men her drejer det sig om flere. Og jeg kan (hvis han giver mig lov *G*)

Hmmm...jeg har aldrig forsøgt at fjerne Tabasco's...er ret sikker på, at
han ville blive mopset, for nu har den ikke rykket sig 1½ år, så den
sidder nok godt fast

Det kan da godt være nogle krummer...

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : marianne hellemose

Dato : 01-07-01 07:44

Hej Kirstine og Joan
lige umiddelbart synes jeg at det lyder som acne,
kattenes version af menneskers hudorme det er
ikke ualmindeligt hos katte, nogen har haft held til
at slippe af med det ved at skifte foderskåle, hvis
de har brugt plastic, jeg har aldrig brugt plasticskåle
men 2 af mine 4 katte har det konstant, tror det måske
kan være arveligt disponeret, men det er bare min vurdering
da det er mor og søn her i huset der har det hele tiden.

hilsen
Marianne

Hellemose Somali
marianne@hellemose.dk

SOME PEOPLE HAVE LIVES - OTHERS HAVE CATS

Fra : Camilla Scharff

Dato : 01-07-01 19:07

Hej Joan og Marianne

Ja, prikkerne tyder ganske bestemt på acne (hudorme...) - du kan rense
dagligt med klorhexidin eller fx Aloe Vera Vet., som ihvertfald fås hos
dyrlægen, og som også er drøngodt til småsår og skrammer (både på jer og
kattene!).
Det med plasticskålene er vist lidt en skrøne - nogle katte får det, andre
gør ikke... Vi bruger heller ikke plasticskåle, har gjort tidligere, og vi
har hverken flere eller færre katte med hudorme! Det vigtigste er bare, at
skålene bliver holdt ordentlig rene, så er det fløjtende ligegyldigt om det
er plastic eller porcelæn.

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

marianne hellemose <skatkat@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:SEz%6.1133$c63.146942@news000.worldonline.dk...

Fra : Anja Skjoldborg Hans~

Dato : 01-07-01 22:13

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Joan og Marianne
>
> Ja, prikkerne tyder ganske bestemt på acne (hudorme...)

Jeg vil lige minde om en diskussion herinde sidste år ang. ændring af
pigment på læberne, som flere brugere havde observeret hos deres røde katte.
Vores Mulder har i løbet af de sidste to år fået et par sorte pletter på
læberne som tydeligvis er ændring af pigmenteringen. Så check lige om det er
blivende pletter før i går i gang med kemikalierne.

--
mvh Anja

Fra : Camilla Scharff

Dato : 01-07-01 23:20

Anja Skjoldborg Hansen <ash@trustme.dk> skrev...
> [...]
er
> blivende pletter før i går i gang med kemikalierne.

Hej Anja

Joan skrev netop, at hun rent faktisk kunne fjerne dem - hvis altså hun fik
lov... Derfor tyder det meget på acne, og ikke fx pigmentpletter eller
skønhedspletter/fregner og hvad det nu ellers kunne være.
Der er desuden forskel på et par sorte pletter, og acne - sidstnævnte kan
"kradses" af med en negl, eller hvis man tager en tot vat/vatrondel fugtet
med fx Aloe Vera Vet. eller Klorhexidin og tørrer hagepartiet, så bliver
vattet tydeligt misfarvet. Det er derfor ret let at finde ud af, om det er
acne eller ej.

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 02-07-01 14:21

Nu har jeg fået lov til at kigge nærmere i Neo's mund...... nogle af
prikkerne ligner hudorme, andre af dem ligner fregner.
Jeg har snakket med dyrlægen, som siger det samme som Camilla.
(fregner/hudorme)Men da det jo ikke var noget hun kunne sige, med sikkerhed
uden at se ham, tager vi lige en tur derind en af dagene.

Jeg tror lige jeg vil prøve den ide med vat og Klorhexidin/Aloe Vera Vet

Hilsen
Joan

Fra : Kirstine

Dato : 02-07-01 19:49

In article <9ho3hr$bu7$1@news.inet.tele.dk>, ash@trustme.dk says...
> [...]
> læberne som tydeligvis er ændring af pigmenteringen. Så check lige om det er
> blivende pletter før i går i gang med kemikalierne.

Hmm...nu havde jeg ingen intentioner om at gå igang med skrubbe og
kemikalier på Tabasco - hans prikker har altid været der, og jeg har den
holdning, at kate selv kan holde sig rene. men jeg er da efterhånden
blevet viiiiildt nysgerrig efter, hvad de famøse prikke egentligt er.
Tror jeg vil ringe til dyrlægen og spørge

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*