Tagboks - Thule vs andre (billigere) mærke~
Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 10-02-07 22:27

Hej NG

Jeg har besluttet mig for at købe en kort og bred tagboks til min lille bil
('06 Mitsubishi Colt 1.3). Der er mange som kører med Thule, men de koster
en del klejner. Jeg har set andre "noname" som koster det halve. Hvad gør at
Thule og evt Mont Blanc koster cirka det dobbelte af andre tagbokse? Kan jeg
ikke bare nøjes med en "noname"?

Thule Ocean 100 (360 liter)
2199 kr hos BilXperten
www.bilxperten.dk/default.asp?mode=produkt&proID=567&produktgrID=74

Mont Blanc Camper 555 (380 liter)
1795 kr (FDM pris) hos FDM
http://netbutik.fdm.dk/shopograbatter/shop/varerprafdeling.asp?ID=348
(Kræver nok medlemsskab for at kigge?)

Tagboks 320 liter
1190 kr hos BilTema
www.biltema.dk/products/product.asp?iSecId=448&iItemId=77833

Tagboks 320 L Junior
998 kr hos thansen
http://www.thansen.dk/product.asp?c=817167998&n=1199134659&pn=1227380696

Mvh

Emil

Fra : Mogens...

Dato : 11-02-07 08:15

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvad gør at Thule og evt Mont Blanc koster cirka det dobbelte af andre
> tagbokse? Kan jeg ikke bare nøjes med en "noname"?

Da jeg stod med samme problem som dig, valgte jeg en no name fra Bilka.
Boksen var hvid og svær at holde pæn, hvis ikke man var over den og
fjernede fluer mv med det samme (der kommer dælme nogle stykker).

Sørg nu for at der er lås på - eller at der kan eftermonteres. Ikke alle har
denne facilitet, som er et must. Ellers løber de med dine ting under ferien.
De billige bokse har ikke samme pasform mellem "skallerne" som de dyrere.
Derved kan der presses vand ind foran og dine ting bliver våde. Imødegås
ved at fore din boks med en plastpose.

Check hvorledes du kan montere boksen på taget (stænger, tagbagage-
bærer what ever). min boks var ikke udstyret med huller eller lign., så
jeg måtte selv tilpasse, bore, udvikle boks/stænger (ngen problem)

Kan du leve med det, er det uproblematisk at købe en no name boks.
Det heller ikke noget problem at sælge en no name igen !

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-02-07 13:11

Emil Jensen [2100] wrote:
> [...]
> koster det halve. Hvad gør at Thule og evt Mont Blanc koster cirka
> det dobbelte af andre tagbokse? Kan jeg ikke bare nøjes med en

Jeg har Thuleboks /med/ tagbøjler passende til bl.a. Pesjø 405 til salg for
800 kr. Befinder sig i Esbjergområdet, man kan leveres i
Midtjylland/Sønderjylland.

Jeg kan smide en tommestok rundt omkring den hvis du vil have målene. Den er
ret stor, men kort og bred som du efterlyser. Det er /ikke/ en skiboks
(trods min signatur).

Ret min emailadresse til, hvis du smider en email.

--
Per, Esbjerg
Skistøvler sælges størrelse 44-45 til 300 kr. parret,