BMW 528i contra 540i ?
Fra : Mack

Dato : 09-02-07 19:52

Står og skal have mig en ny "Bimmer" , men man har jo hørt alle de
skrækkelige historier om hvor dyrt det er at holde en V8 kørende.
Så nu er spørgsmålet , en "simpel" 528i eller en buldrende 540i ..
For og imod ? Prisen er nogenlunde den samme , ca 350.kgkr.
Er sgu` fristet af sådan en V8 , men den kan vel ruinere indehaveren ret
hurtigt ?
Omvendt så lever man vel kun èn gang eller hvordan ? ...he he

Fra : Leonard

Dato : 09-02-07 19:57

"Mack" <virkersletikke@slut.prut> wrote:

>Omvendt så lever man vel kun èn gang eller hvordan ? ...he he

Det kommer også anpå hvem du spørger ...

--
Leonard

Fra : Mack

Dato : 09-02-07 20:15

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Det kommer også anpå hvem du spørger ...
>
> --
> Leonard

Har aldrig hørt nogen bemærkninger "fra den anden side " ,
så jeg tror man kun lever èn gang..LOL

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-02-07 20:24

Mack skriver:

> Prisen er nogenlunde den samme , ca 350.kgkr.

I mønter eller sedler ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mack

Dato : 09-02-07 21:46

> Mack skriver:

> I mønter eller sedler ?
>

> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe

Tror 350.000 énkroner vejer mere end 350 Kg eller ?
Er der et Orakel tilstede ? ROFL
Nogen der har erfaringer med halvgammel E39 540i Bimmer ?

Fra : Mack

Dato : 11-02-07 00:22

"Mack" <virkersletikke@slut.prut> skrev i en meddelelse
> [...]
> hurtigt ?
> Omvendt så lever man vel kun èn gang eller hvordan ? ...he he

Nogen der har et link til test af 1997- ? BMW 540i 4,4 Steptr ?

Fra : Brian S Jensen

Dato : 11-02-07 09:08

> [...]
> hurtigt ?
> Omvendt så lever man vel kun èn gang eller hvordan ? ...he he

Hej Mack

Har selv en 528'er og var fristet af 540'ern da jeg skulle bestemme mig, men
"fornuften" vandt - det skal dog ikke forståes på anden måde, end at
der er masser af fornuft i at købe en 540i - der er bare mere fornuft
i en 528i - udelukkende pga. vedligeholdelsespriserne :

Udstødning og bremser er noget dyere - benzin bruger den også en
del af og så er gensalgsværdien noget lavere (læs : den taber mere)

Eneste problem jeg har hørt med 540i skulle være de første årgange
af motoren (toppen skulle kunne gi' problemer) - men mon ikke der
er en der kender de nærmere omstændigheder (ellers prøv www.bmw-club.dk)

Styrtøjet på en 540i er en anden (og dårligere) type end på de 6-cylindrede
(pga. pladsmangel, har jeg læst)

Men ellers er det en voldsomt fed bil - nogle kalder den dog en
"fattigmands-M5"
- men hør ikke på dem

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528i StepTronic
Toyota Previa 2.4i

Fra : Mack

Dato : 11-02-07 13:10

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 6-cylindrede
> (pga. pladsmangel, har jeg læst)
>
> Men ellers er det en voldsomt fed bil - nogle kalder den dog en

Takker for oplysningerne Brian..Rart at høre det fra en der kender til det i
praksis.
Hvad har du haft af rep. udgifter på din 528i og hvor gammel / mange km har
den kørt ?
Hvad er bedst.Bimmer med automatgearkasse eller manuelt gear ?

Fra : Lars Knudsen

Dato : 11-02-07 13:35

On Sun, 11 Feb 2007 13:09:38 +0100, "Mack" <virkersletikke@slut.prut>
wrote:

> [...]
>den kørt ?
>Hvad er bedst.Bimmer med automatgearkasse eller manuelt gear ?

BMW 5-serie.. Automatgear.. Det er bare godt..

** Lars

Fra : Brian S Jensen

Dato : 11-02-07 17:09

> [...]
> har den kørt ?
> Hvad er bedst.Bimmer med automatgearkasse eller manuelt gear ?

Bilen er fra 3/96 - jeg hentede den i Tyskland for et år siden hvor den
havde
kørt 119.000.

På det år jeg har haft bilen har den kørt ca. 15.000 og der har stort set
ingen
reparationer været :

Sprinklerpumpe til Intensiv-rens lækkede væske : ny monteret, 117,- kr
Forreste, nedre inderskærm ødelagt af fodbold : ny monteret, 64,- kr.

Ud over det så er der naturligvis almindelig service - den har fået skiftet
olie og filter et par gange og så afleverede jeg den hos BMW da jeg
havde hentet den i Tyskland for at få kodet kørelys på den samt skiftet
olie på automatgearkassen (tro det ikke når BMW skriver at det er
"levetidsolie") samt filter i denne + olie i bagtøj. Jeg mener også at de
justerede lygter til syn : Pris 2.900,-

Derudover så skal jeg ha' skiftet brænder i benzinfyret - det kører ikke
altid
den halve time som det skal - koster ca. 400,- hvis jeg selv af-og
påmonterer
fyret

Så jeg er ganske godt tilfreds indtil nu

Mht. dit spørgsmål og manuel eller automatgear - så er det vel et sprøgsmål
om temperament - jeg er HELT KLART til automatgear i en 5'er (og 7'er)
og skal det være automatgear, så vælg for guds skyld Steptronic-udgaven
- den er ganske enkelt suveræn !

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528i Steptronic
Toyota Previa 2.4i

Fra : Mack

Dato : 11-02-07 13:57

> [...]
> hurtigt ?
> Omvendt så lever man vel kun èn gang eller hvordan ? ...he he

WAW ! Er lige blevet forelsket i sådan èn her 740i ...
Må da være lige dyrt om det er en 740i eller 540i ?
Ok , skuf mig så...

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showpics.asp?id=560400318&page=1

Fra : Mack

Dato : 11-02-07 14:08

> [...]
>>

> WAW ! Er lige blevet forelsket i sådan èn her 740i ...
> Må da være lige dyrt om det er en 740i eller 540i ?

Lige et sødt lille link til test af en 740i..

http://www.bilbasen.dk/nyheder/ShowFile.asp?id=15158&crypt=2cea8152b3582d5cf33f4ad2698bf70d&ref=/biler/forhandlere/info.asp?id%3D560400318%26page%3D1

Fra : Lars Knudsen

Dato : 11-02-07 15:33

On Sun, 11 Feb 2007 13:57:02 +0100, "Mack" <virkersletikke@slut.prut>
wrote:

>WAW ! Er lige blevet forelsket i sådan èn her 740i ...
>Må da være lige dyrt om det er en 740i eller 540i ?

Ja jeg tror servicemæssigt er der nok ikke den store forskel, udover
de dele, der er specielle for 7'eren.

Sidst undersøgte det var forsikringen i øvrigt en del dyrere for en
7-serie.

Tag i øvrigt også med hvad din forsikring siger til 528i vs 540i.

Det er nok ikke uden grund at 540i er forholdsmæssigt billigere at
købe end 528i.

Men god fornøjelse med at vælge den rigtigt - uanset hvad er det jo
rigtig lækre biler du har på listen

** Lars

Fra : Brian S Jensen

Dato : 11-02-07 16:58

> [...]
>>

> WAW ! Er lige blevet forelsket i sådan èn her 740i ...
> Må da være lige dyrt om det er en 740i eller 540i ?

E38'ern er KANON FLOT ! (næsten lige så åæn som E39 og der er
masser af plads - men som Lars skriver, så er forsikringen problemet !
Og afskrivningen nævnte jeg tidligere som "høj" på en E39 540i - på
en 7'er er den markant større - se bare denne 750ihos Allan Hansen

http://www.allanhansen.dk/html/indhold/vis_bil.asp?ID=238605215

Ja,ja - det er den gamle model - men det er dælme heller ikke mange
penge for en 750i (5.4 liters V12 og alt muligt andet sjov)

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528i StepTronic
Toyota Previa 2.4i

Fra : Mack

Dato : 11-02-07 17:05

> [...]
>
> Ja,ja - det er den gamle model - men det er dælme heller ikke mange
> penge for en 750i (5.4 liters V12 og alt muligt andet sjov)

Jeps ! Forsikring næsten dobbelt så dyr for en 740i som for en 540i. ( Tryg)
Hvem der så kan forstå det ?
Nogen der har en mulig forklaring ?

Fra : Lars Knudsen

Dato : 11-02-07 17:19

On Sun, 11 Feb 2007 17:04:57 +0100, "Mack" <virkersletikke@slut.prut>
wrote:

>Jeps ! Forsikring næsten dobbelt så dyr for en 740i som for en 540i. ( Tryg)
>Hvem der så kan forstå det ?
>Nogen der har en mulig forklaring ?

Er der ikke noget med at danske forsikringsselskaber ser på nyprisen
og ikke nu-prisen når præmien fastsættes? Derudover er den som sagt
nok dyrere at reparere hvis der sker skader mv.

Da jeg spurgte på en var det 530d vs 730d og det var noget med 8000
sek for den først og 12000 for den anden. Altså 50% ekstra, men det
var en svensk forsikring jo så...

** Lars

Fra : Brian S Jensen

Dato : 11-02-07 18:12

"Mack" <virkersletikke@slut.prut> skrev i meddelelsen

> "Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeps ! Forsikring næsten dobbelt så dyr for en 740i som for en 540i. (
> [...]

2 grunde (tror jeg)

Muligheden for at hele bilen forsvinder øst-på er større

Forsikringsselskaberne er ikke dumme - de ved godt at folk som har råd til
at købe en 7'er har, som regel, også råd til at betale en fornuftig præmie -
ofte
er det firmabiler og i den sammenhæng er det sjældent at man skæver til hvad
forsikringen koster - det er bare en naturlig ting som skal betales når
leasing
m.v. er faldet på plads

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528i Steptronic
Toyota Previa 2.4i

Fra : Mack

Dato : 11-02-07 22:04

> [...]
> hvad
> forsikringen koster - det er bare en naturlig ting som skal betales når

Lyder rigtigt hvad du skriver.
Må så "nøjes" med en 528i / 540i
Lagde også mærke til at reservedelspriserne på BMW er billigere fra midt i
årgang 1998 og fremefter , så nu er jagten gået ind ..
Takker for alle indlæg.
Især til dig Brian.

Fra : Brian S Jensen

Dato : 11-02-07 22:17

> [...]
> Lagde også mærke til at reservedelspriserne på BMW er billigere fra midt i
> årgang 1998 og fremefter , så nu er jagten gået ind ..

Hej Mack

Jamen så rigtig god jagt - og lad os endelig høre hvad du finder

Korrekt at reservedelspriserne billige - det er i hvertfald ikke det
der skal afholde dig !!

Tjek bagklappen for rust ved sealing (over nummerpladelys og deromkring)

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528i Steptronic
Toyota Previa 2.4i

Fra : Mack

Dato : 12-02-07 01:41

> [...]
> der skal afholde dig !!
>
> Tjek bagklappen for rust ved sealing (over nummerpladelys og deromkring)

Den her skulle da være sådan lidt en mellemting mellem 540i & 528i !
En BMW 530i , når nu det skal være godt ! Tror også en "sekser" er meget
billigere i service..?
Er den 530i her ok? Virker "billig" i forhold til de andre...
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=662100683&page=1

Fra : Marco

Dato : 12-02-07 17:47

> [...]
> billigere i service..?
> Er den 530i her ok? Virker "billig" i forhold til de andre...

Prøv at kikke her - jeg har set bilerne IRL - ikke kørt - de ser rigtig godt
ud umiddelbart.

http://www.wulffauto.dk/

Fra : Brian S Jensen

Dato : 12-02-07 21:27

> [...]

> billigere i service..?
> Er den 530i her ok? Virker "billig" i forhold til de andre...

Hej

Den ser umiddelbart billig ud, men hver opmærksom på at på trods af den
lange
remse som forhandleren kan vedr. udstyr, så er det rent faktisk kun alufælge
den har som ekstraudstyr (ja, og elruder bagi) - så den er meget skrabet -
og
besværlig at eftermontere alt "det sjove" i (navi, bordcomputer, DSP sound
m.v.),
da den så har det grundmodul man kalder "low"

Men ellers er det fin km-stand

og et lille p.s. - i går "pralede" jeg med de få rep. jeg har haft på min
E39'er - i dag
kom der dog lige en lidt "større" rep. På min arbejdsplads fine asfalt
p-plads tegnede
der sig et lille "olie-spor" i smeltevandet i dag - efter lidt undersøgen
her i eftermiddags
har det vist sig at oliekøleren til automatgearkassen lækker en lille
smule - rep hos BMW
ca. 6.000,- har dog valgt at montere selv og få en lokal "BMW-ekspert" til
at fylde
olien efter - pris ca. 2.500,- så det kunne jo være værre

Og hva' - den dyreste rep. på en 11 år ung bil = 2.500,- ....det er til at
overleve

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528i Steptronic
Toyota Previa 2.4i

Fra : Bjørn

Dato : 14-02-07 13:31

On Mon, 12 Feb 2007 01:40:30 +0100, "Mack" <virkersletikke@slut.prut>
wrote:

> [...]
>billigere i service..?
>Er den 530i her ok? Virker "billig" i forhold til de andre...

Hej Mack.
Jeg har været ude og prøvekøre denne her:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=109000294&page=3
Og bortset fra at den trængte en afbalancering, så er der godt spark i
en sådan 3liters satan. Dejlig motor den har, men som jeg tidligere
har skrevet....kan man nøjes med en ældre, så er 528i'eren helt i
orden, masser af overskud.

Jeg tog en tur i denne her:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=109000452&page=1

Og den kørte fantastisk. Intet mindre.

Ellers er der jo også 525i (2000-?) som har en nyere udviklet motor
end 528, som flere forhandlere har prøvet at spise mig af med og
anbefalet frem for den gamle 528.

Jeg lurer selv på en 530i Touring, men udvalget er for ringe
herhjemme....jeg må til Tyskland, og har allieret mig med Mogens fra
gruppen, som har erfaring ad den vej.

Hilsen Bjørn

Fra : Mogens...

Dato : 14-02-07 20:31

"Bjørn" <bear@imageREMOVE.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg lurer selv på en 530i Touring, men udvalget er for ringe
> herhjemme....jeg må til Tyskland, og har allieret mig med Mogens fra
> gruppen, som har erfaring ad den vej.

LOL, hvad med en Audi

Ejeren der købte min '03 BMW 530d touring steptronic har skrevet
følgende på nettet:
"Jeg har aldrig været bilnørd, og troede aldrig jeg skulle blive det. Vi
flyttede
ikke til udlandet for at jeg skulle leve en gammel bildrøm ud. Uden at vide
meget om cylindre, undervogne m.m. gik jeg på jagt - prøvede og prøvede
alle mulige biler. Hvor sad jeg godt, hvor var udsynet godt, hvor let kom
jeg
ind og ud, hvor kunne jeg have meget bagage, og så selvfølgelig hvordan føl-
tes det at køre de forskellige. Jeg prøvede Mercedeser, Volvo'er, Audi'er,
Saab'er alle fine biler - men da jeg prøvede en bmw var jeg solgt. Vi har nu
ejet en 530da i en måned - og er SÅ glade - det er en nydelse at køre de 150
km
jeg har til job, og jeg kan ikke anbefale BMW nok"