Vægttavle gule pladebil?
Fra : Pedersen

Dato : 09-02-07 17:52

Er der en hjælpsom sjæl, der kan fortælle hvor jeg finder
Justitsministeriete bekentgørelse vedr. vægttavle på gulplade bil, jeg har
set at højde på bogstaver skal være 40 mm. og tavlen 140 mm. høj. Jeg er
har selv lavet bildeko og vil lave en istedet for den hvide som
forhandleren har sat på ( en koksgrå bil ) vil have en i lidt diskret
farve, men nok noget med tykkelse på bogstaver og ramme kunne jeg tænke mig,
har ikke kunne finde de rigtige info.
På forhånd tak !

med venlig hilsen
Bent Pedersen
pedersen@XXXmail.nu slet XXX ved evt. svar.

Fra : Peter König

Dato : 09-02-07 18:18

Pedersen skrev:
> [...]
> farve, men nok noget med tykkelse på bogstaver og ramme kunne jeg tænke mig,

http://www.fstyr.dk/sw22947.asp

2.02.001 Generelle bestemmelser
(1) Der må ikke på køretøjer anbringes sådanne påskrifter og skilte, der
ved deres
ydre form, indhold og udstyr eller den måde, hvorpå de anbringes, kan
forveksles
med de påskrifter og skilte, der er påbudt.
(2) Påskrifter skal udføres i holdbar farve, der klart afviger fra
køretøjets eller skiltets
farve.

2.02.024 Varebil N1
(1) Varebil N1 skal på hver side af køretøjet på et tydeligt synligt
sted være forsynet
med påskrift eller skilt, der angiver tilladte totalvægt og tilladt last
eller nyttelast.
(2) Påskrifter eller skilt skal være udformet som eksemplet i fig. a,
hvor de anførte
dimensioner angiver mindstemål.
(3) Køretøj, der er registreret med flere udførelser, skal være forsynet
med påskrift
eller skilt, der angiver tilladt last og tilladt totalvægt for hver
udførelse.

Mvh Peter

Fra : René

Dato : 09-02-07 19:27

> [...]
> farve, men nok noget med tykkelse på bogstaver og ramme kunne jeg tænke
> mig, har ikke kunne finde de rigtige info.

Hej
Sådanne vægttavler kan købes i sorte.
Har selv sorte på en mørkegrøn bil, og ingen kommentarer til syn.

René
Camaro Z28

Fra : Pedersen

Dato : 09-02-07 19:47

"Pedersen" <pedersen@XXXmail.nu> skrev i en meddelelse
> [...]
> farve, men nok noget med tykkelse på bogstaver og ramme kunne jeg tænke
> mig, har ikke kunne finde de rigtige info.

Mange tak for gode informationer.
mvh. Bent

Fra : Ukendt

Dato : 09-02-07 20:26

Skal der være vægttavle på en gulplade bil ?

Har købt en Rav4 i juli 2006 og der er der ikke vægttavle på.

Peter

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 09-02-07 20:30

Peter DK wrote:

> Skal der være vægttavle på en gulplade bil ?

Ja!

Fra : Klaus Fogh

Dato : 09-02-07 21:48

"Peter DK" <popeye(snabel)mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Skal der være vægttavle på en gulplade bil ?
>
> Har købt en Rav4 i juli 2006 og der er der ikke vægttavle på.
>
> Peter
Det skal der være, ved syn vil du kun få den betinget godkendt.

M.v.h. Klaus Fogh

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-02-07 22:38

Peter DK skriver:

> Skal der være vægttavle på en gulplade bil ?

Ja, i aller højeste grad.

Klaus (i Touran, hvor de har glemt at montere)
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-07 10:13

"Peter DK" <popeye(snabel)mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Skal der være vægttavle på en gulplade bil ?
>
> Har købt en Rav4 i juli 2006 og der er der ikke vægttavle på.

Samme her, købte en Altea dec.2005 der er ikke nogen vægttavler på, min bror
købte en Altea okt. 2006 der er heller ikke monteret nogen vægttavler !, de
er købt hos to forskellige forhandlere...

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-02-07 19:39

"Dennis Hellan Pedersen (4690)" skriver:

> Samme her, købte en Altea dec.2005 der er ikke nogen vægttavler på, min bror
> købte en Altea okt. 2006 der er heller ikke monteret nogen vægttavler !, de
> er købt hos to forskellige forhandlere...

Blev de ikke leveret med ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 11-02-07 21:06

> "Dennis Hellan Pedersen (4690)" skriver:

> Blev de ikke leveret med ?

Næhh !.......... jeg var så naiv at tro at det var fordi, at bilerne er købt
som private gulplade biler

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen