MS Windows
briani 27239
Kan kun starte PC i fejlsikret tilstand
Fra : T.

Dato : 10-02-07 13:41

Hej gruppe

Hvordan kan det være at jeg kun, starten min PC op i fejlsikret tilstand?
Hvis jeg forsøger at starte den normalt, stopper den lige efter det billede
med Windows XP på sort baggrund. Derefter er der kun sort skærm.

Hilsen

Fra : Ricko.

Dato : 10-02-07 13:50

"T." <norling@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvis jeg forsøger at starte den normalt, stopper den lige efter det
> billede med Windows XP på sort baggrund. Derefter er der kun sort skærm.

Smid din xp skive i og så bed den om at lave en rep, første gang den skriver
det , beder du den om at instalere sig , når den anden gang spørger hvad du
vil så vælg rep, så beholder du alt hvad der er på pc,

Fra : T.

Dato : 10-02-07 14:04

"Ricko." <Ricko@livsnyter.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> skriver det , beder du den om at instalere sig , når den anden gang
> spørger hvad du vil så vælg rep, så beholder du alt hvad der er på pc,
Hej Ricko
Der er sådan en Recovery skive med min pc som jeg har prøvet (kun at rep.),
men den vil have et nr. og det er ikke det product key den vil have, ved du
så hvilket nr. den vil have.
Hilsen

Fra : Ricko.

Dato : 10-02-07 14:05

> [...]
> rep.), men den vil have et nr. og det er ikke det product key den vil
> have, ved du så hvilket nr. den vil have.
Så tror jeg det er et nr, som står på din pc

Fra : Ricko.

Dato : 10-02-07 15:22

> "T." <norling@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Så tror jeg det er et nr, som står på din pc
Har lige undersøgt det hos en kammerat der bruger sådan en skive , der er på
hans pc et klistermærke hvorpå der står et nr, så virker skiven , efter det
er tastet ind.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 10-02-07 14:25

> [...]

> Hvis jeg forsøger at starte den normalt, stopper den lige efter det
> billede med Windows XP på sort baggrund. Derefter er der kun sort skærm.

Har du installeret noget for nyligt?. Prøv at gå tilbage til en tidligere
tilstand, via systemgendannelse.

Mvh.

Karsten

Fra : T.

Dato : 16-02-07 15:11

"Karsten Jensen" <qirofkvmldfj@invalid> skrev i en meddelelse

> Har du installeret noget for nyligt?. Prøv at gå tilbage til en tidligere
> tilstand, via systemgendannelse.
>
> Mvh.
>
> Karsten

Hej alle

Tak for alle jeres svar, men der var ikke rigtig noget at gøre.
Jeg måtte starte forfra igen og bygge op på ny.
Men det fik jeg også lært lidt af igen, for når man ligger en ny XP ind over
den gamle, så gemmer den alt det gamle man har haft før.
Alle vores personlige mapper var der stadigvæk.
Dog har den slettet mine printerdriver, office pakken og andre programer som
jeg så måtte indlæse igen.
Men den laver stadigvæk lidt ballade, så jeg tror sku at det er HD der er
ved at stå af.
Den har 2 gange i denne uge kommet op med sort skærm.
Der er heldigvis garanti på stadigvæk og jeg har backup af det meste, så
helt gal går det nok ikke.

Hilsen

Fra : Henning

Dato : 16-02-07 15:45

>Men den laver stadigvæk lidt ballade, så jeg tror sku at det er HD der er
>ved at stå af.
Hvad får dig til at tro det? Det kan lige så godt være software.
>Den har 2 gange i denne uge kommet op med sort skærm.
>Der er heldigvis garanti på stadigvæk og jeg har backup af det meste, så
>helt gal går det nok ikke.

Fejlmelder du maskinen, og det viser sig der ikke er fejl på
hardwaren, får du formodentlig en regning.
Start med et hardware-diagnosticeringsværktøj inden du gør noget
andet.

Fra : T.

Dato : 16-02-07 23:12

> [...]
> hardwaren, får du formodentlig en regning.
> Start med et hardware-diagnosticeringsværktøj inden du gør noget

Hej Henning
Hvor finder jeg lige sådan et?

På forhånd tak.
hilsen