MS Windows
briani 27239
Vista?
Fra : /Ole

Dato : 10-02-07 00:23

½øjs@.

Jeg kan godt se, det har været oppe at vende før (næsten det samme)

Jeg har en Dell XPS m2010 bærbar. Den har jo 64 bit cpu. Jeg vil egentlig
godt se, hvad den faktisk kan præstere, XP kører jo 32 bit, men vil jeg se
nogen mærkbar forandring?
Maskinen er her:
http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/xpsnb_m2010?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs&~section=specs#tabtop

Og ja, det er et eller andet sted bare for at se maskinen køre for fuld
skrald

/Ole

Fra : /Ole

Dato : 10-02-07 00:33

> Og ja, det er et eller andet sted bare for at se maskinen køre for fuld
> skrald
>
> /Ole

Skylder lige at sige, den er opgraderet lidt. Der er 2 Gb ram + 2 hd á 100
7200 rpm og en alm. XP Pro.

Fra : ct

Dato : 10-02-07 12:44

du får den ikke til at køre hurtigere lige nu alene pga. vista. programmerne
skal også være 64bit før du mærker forskel.
men det kører ret godt alligeel, har selv en XPS bærbar med vista (32bit),
og det virker perfekt. Har netop inst. vista 64bit på min XPS stationære,
det virker også 99%, er lige et par små driverdetaljer der skal løses
(trådløst netkort, antivirus)

ct

Fra : /Ole

Dato : 10-02-07 15:19

Ok.

Takker for det. Ellers fede maskiner de XPS'er

/Ole

Fra : -= ? =-

Dato : 11-02-07 12:26

Jeg har også en DELL XPS600 som stationær, og på den kører jeg med Vista
Ultimate DK 32bit. Min bærbare, som er en DELL XPS m1710 har jeg installeret
Vista Ultimate DK 64bit. Hastighedsmæssigt er der ingen (mærkbar) forskel.

@ct
nVidia har lige lagt chipset-driver ud på deres hjemmeside.

BG

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 12-02-07 22:46

"/Ole" <a@b.dk> wrote in message
> [...]
>
> Og ja, det er et eller andet sted bare for at se maskinen køre for fuld

Nej vista er umiddelbart en smule langsommere end XP men også en del mere
effekter og sikkerhed så nok et godt trade off...

Kan generelt ikke anbefales at køre 64bit (desværre) er for mange problemer
man render ind i med sw og hw der ikke vil køre...

Men dell har nu frigivet vista drivere til det hardware jeg har prøvet min
xps1210 og D620 latitiude..