MS Windows
briani 27239
[Vista] Hvor styres skriftstørrelse?
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-02-07 18:27

Ved nogen herinde, hvor man styrer skriftstørrelsen i bla. dette
vindue: <http://tgm.dyndns.dk/Vista/Personalize.png> uden at køre
op for DPI'en?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 09-02-07 18:39

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> Ved nogen herinde, hvor man styrer skriftstørrelsen i bla. dette
> vindue: <http://tgm.dyndns.dk/Vista/Personalize.png> uden at køre
> op for DPI'en?

Hej Thomas

Mit bedste bud er:

Kontrolpanel
Personlige Indstillinger
Vinduesfarve og -udseende
Klik på linket i bunden - "Åbn klassisk visning...."
Vælg "Avanceret" i popup vinduet

Her har du de samme indstillinger som du havde i XP på alle elementerne i
Windows - prøv at se om du ikke kan finde frem til det du søger derinde

/ Jonas

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-02-07 18:56

Jonas M. Nielsen skrev:

> Kontrolpanel
> Personlige Indstillinger
> Vinduesfarve og -udseende
> Klik på linket i bunden - "Åbn klassisk visning...."
> Vælg "Avanceret" i popup vinduet

Jeg har allerede valgt Arial 9 pkt. til alt, hvor der kan vælges
tekst derinde, men det ændrer ikke på den pågældende tekst.

Kan forresten heller ikke finde indstillingen for farveforløbet i
venstre side af den klassiske startmenu, som pt. går fra skrigende
blå til næsten turkis. Klamt :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 09-02-07 23:27

Thomas G. Madsen skrev:

> Kan forresten heller ikke finde indstillingen for farveforløbet i
> venstre side af den klassiske startmenu, som pt. går fra skrigende
> blå til næsten turkis. Klamt :)

Altså her: <http://tgm.dyndns.dk/Vista/Blaa.png>. Jeg er heller ikke
glad for den lyseblå farve i menulinjer og paletter, men det kan heller
ikke ændres herinde: <http://tgm.dyndns.dk/Vista/Advanced_appearance.png>.

--
Hilsen
Madsen