kludder i danske tegn
Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 10-02-07 13:30

Hej,

Hvis jeg går ind på siden www.carlbro.dk ser danske tegn OK ud i IE 6.

Skriver jeg samme adresse i en celle i excel og klikker på linket, så går
alle specialtegn galt. Problemet kan også ses på f.eks.
www.jo-informatik.dk, men en masse andre virker fint.

Nogen idé til, hvad der er galt med hjemmesiderne?

Hilsen
Uffe

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-02-07 14:11

Uffe Kousgaard skrev:

> Hvis jeg går ind på siden www.carlbro.dk ser danske tegn OK ud i IE 6.

Sikke et held.

> Nogen idé til, hvad der er galt med hjemmesiderne?

http://validator.w3.org/ finder 161 fejl.

Problemet med tegnsættet er at det ikke bliver deklareret, og så
skal browseren gætte. Excel får den åbenbart til at gætte
forkert.

I head-sektionen skal der være en linje som denne her:

eller denne:

--
Bertel

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-02-07 01:43

Uffe Kousgaard skrev:

> www.jo-informatik.dk, men en masse andre virker fint.

Sikke en frygtelig masse kode for at vise så lidt, hvordan
har du båret dig ad for at få det til at fylde mere end 21k?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 11-02-07 09:09

"Allan Vebel" <spam@do.not> wrote in message

> Sikke en frygtelig masse kode for at vise så lidt, hvordan
> har du båret dig ad for at få det til at fylde mere end 21k?

Det er ikke mine sider, jeg undrede mig bare.

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-02-07 13:21

Uffe Kousgaard skrev:

> Det er ikke mine sider, jeg undrede mig bare.

Godt, det kunne jeg bare ikke se i dit indlæg

Jeg undrer mig også, og løber skrigende bort.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk