Hvad skal jeg købe?
Fra : ct

Dato : 08-02-07 09:21

Efter et år uden spille-pc har jeg lige anskaffet mig det vildeste monster
som penge kan købe

Nu mangler jeg bare de spil der kan suge al kraften ud af dyret og vise,
hvad den virkeligt duer til. Krav er selvfølgelig at både spiloplevelsen og
grafikken er i top, og så helst at spillet er noget jeg ikke har set før,
dvs. kommet indenfor det seneste år...

Har bestilt FlightsimX, Silent Hunter4 og Command & Conquer3, men de 2
sidste kommer jo først i næste måned..

Hvad skal jeg købe nu?

ct

Fra : Bruno

Dato : 08-02-07 09:39

ct wrote:
> Efter et år uden spille-pc har jeg lige anskaffet mig det vildeste
> monster som penge kan købe

Tillykke med købet.

> [...]
> før, dvs. kommet indenfor det seneste år...
>
> Har bestilt FlightsimX, Silent Hunter4 og Command & Conquer3, men de 2

F.E.A.R. OG Far Cry (Medmindre du selvfølgelig har spillet det). Der er
også Half Life 2 + udvidelse, men personligt synes jeg det var en skuffelse.

Mvh
Bruno

Fra : Anders Ecklon

Dato : 08-02-07 12:12

> Hvad skal jeg købe nu?

Hvis du kan lide RPG's så Oblivion:

Der får du virkeligt presset systemet :)

Mvh Anders

Fra : PerX ...

Dato : 09-02-07 07:00

In article <45cb058e$0$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
ecklonfjernmig@webspeed.dk says...

> Hvis du kan lide RPG's så Oblivion:
>
> Der får du virkeligt presset systemet :)

Også selvom han ikke kan lide RPG så køb det - så finder han ud af om
hans system kan noget *g*

Fra : ct

Dato : 09-02-07 08:48

> Også selvom han ikke kan lide RPG så køb det - så finder han ud af om
> hans system kan noget *g*

Hvis den her pc ikke kan, er der sku ikke noget håb må hellere prøve
det.
claus

Fra : Lars Jensen

Dato : 12-02-07 14:59

ct skrev:

> Hvis den her pc ikke kan, er der sku ikke noget håb må hellere prøve
> det.

Forvent at FPS dropper ned under 30 ind i mellem, selv med din nye vilde
maskine :)

> claus

Lars B

Fra : PerX ...

Dato : 13-02-07 11:06

In article <45cc2724$0$171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, claus@-fjern-
kjerkegaard.dk says...

> Hvis den her pc ikke kan, er der sku ikke noget håb må hellere prøve
> det.
¨
Hvordan gik det? :)

Fra : Bjarne K.

Dato : 08-02-07 15:09

"ct" <claus@-fjern-kjerkegaard.dk> wrote in message
> [...]
> før, dvs. kommet indenfor det seneste år...
>
> Har bestilt FlightsimX, Silent Hunter4 og Command & Conquer3, men de 2

fps: Jeg har lige gennemført f.e.a.r og quake 4. Mener jeg gav under en hund
pr stk.

Jeg synes begge spil er gode, men måske ikke noget nyskabende grafikmæssigt.
Desuden er der jo Battlefield 2 eller 2142.

rts: Company of Heroes eller Age og Empires 3.

Har ikke prøvet andet end demo'erne. Og de er vist begge to stadig fuld pris
(eller tæt på)

--

Bjarne K.

Fra : Colzen

Dato : 11-02-07 09:12

Der er kommet mange gode spil forslag, med dem skal du nok finde ud af hvad
den kan

Men er jo blevet lidt nysgerrig. Hvad indeholder sådan en monster pc???

Mvh
Colzen

Fra : ct

Dato : 11-02-07 17:10

Det er en dell XPS H2C - QX6700 overclocket til 3.2Ghz, 2x 8800GTX, og 2x
160GB 10K rpm i RAID, 4GB ram

skal nok kunne finde noget der hakker alligevel, lol

ct

Fra : Lars Jensen

Dato : 12-02-07 15:00

ct skrev:
> Det er en dell XPS H2C - QX6700 overclocket til 3.2Ghz, 2x 8800GTX, og
> 2x 160GB 10K rpm i RAID, 4GB ram

Nice - desværre er der ikke nogen spil endnu der gør brug af din Quad
Core - men det kommer nok med DX10

> skal nok kunne finde noget der hakker alligevel, lol

Det hedder Oblivion :)

Lars B

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-02-07 17:57

Lars Jensen wrote:

> Nice - desværre er der ikke nogen spil endnu der gør brug af din Quad
> Core - men det kommer nok med DX10

Valve har skumle planer mht Source og multicore
http://techreport.com/etc/2006q4/source-multicore/index.x?pg=2

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Lars Jensen

Dato : 14-02-07 17:18

Peter Lykkegaard skrev:

> Valve har skumle planer mht Source og multicore
> http://techreport.com/etc/2006q4/source-multicore/index.x?pg=2

Supreme Commander skulle også kunne udnytte alt man smider i nakken på
det...

Ikke at jeg kan forstå at det skulle være specielt krævende - på min
maskine kører det uden problemer med alt maxet ud...

> - Peter

Lars B

Fra : PerX ...

Dato : 16-02-07 22:46

In article <45d3363f$0$4164$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, lars@zulfo.dk
says...

> [...]
>
> Ikke at jeg kan forstå at det skulle være specielt krævende - på min
> maskine kører det uden problemer med alt maxet ud...

I single player eller multi? Kommer sikkert an på hvor mange enheder der
er på banen

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-02-07 13:41

PerX ... skrev:
> In article <45d3363f$0$4164$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, lars@zulfo.dk
> says...

> I single player eller multi? Kommer sikkert an på hvor mange enheder der
> er på banen

Singleplayer - på en 3,2Ghz Core2Duo med 8800GTX...

Lars B

Fra : Ole

Dato : 12-02-07 19:05

ct wrote:
> Det er en dell XPS H2C - QX6700 overclocket til 3.2Ghz, 2x 8800GTX, og
> 2x 160GB 10K rpm i RAID, 4GB ram

Quad ram ? 4x 1G ?

Ole

Fra : ct

Dato : 13-02-07 00:11

> Quad ram ? 4x 1G ?
Ja 4 stk 1GB, ved ikke om det hedder det

Fra : PerX ...

Dato : 13-02-07 11:07

In article <45cf3fcb$0$52151$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, claus@-
fjerndette-kjerkegaard.dk says...
> Det er en dell XPS H2C - QX6700 overclocket til 3.2Ghz, 2x 8800GTX, og 2x
> 160GB 10K rpm i RAID, 4GB ram
>
> skal nok kunne finde noget der hakker alligevel, lol

2 8800 GTX ! Blær *g*

Fra : Mikael Schøler

Dato : 13-02-07 19:15

ct wrote:
> [...]
> 2x 160GB 10K rpm i RAID, 4GB ram
>
> skal nok kunne finde noget der hakker alligevel, lol

Hvad har det dyr kostet dig?

Fra : ct

Dato : 15-02-07 11:29

> Hvad har det dyr kostet dig?

Omkring de 24K med en god portion rabat fra Dell

Fra : Lars Jensen

Dato : 15-02-07 19:35

ct skrev:

> Omkring de 24K med en god portion rabat fra Dell

Kunne det ikke betale sig at samle selv? Umiddelbart ville jeg kunne
samle en lignende maskine for vel 20000,- tror jeg...

Lars B

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-02-07 20:40

Lars Jensen wrote:

> Kunne det ikke betale sig at samle selv? Umiddelbart ville jeg kunne
> samle en lignende maskine for vel 20000,- tror jeg...

Prøv lige at tjekke priserne på QX6700 (7200 kr), et MB med NVIDIA nForce
590 SLI chipset (?), DDR2 667Mhz (1500 kr x 2) mem, 2 tk 8800 GTX kort (4500
x 2) mv

Du er langt over 24k før du er færdig
Bemærk at H2C er vandkølet :)

Btw er de 667Mhz ikke lidt i underkanten til et sådant system?

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/xpsdt_710h2c?c=uk&cs=ukdhs1&l=en&s=dhs

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Simon Nejmann

Dato : 16-02-07 01:27

On Thu, 15 Feb 2007 20:40:09 +0100, "Peter Lykkegaard"
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

>Btw er de 667Mhz ikke lidt i underkanten til et sådant system?
>
>http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/xpsdt_710h2c?c=uk&cs=ukdhs1&l=en&s=dhs

Ikke rigtigt.

En QX6700 processor kører pr default 266MHz med en multiplier på 10,
hvilket giver CPU hastigheden på 2660 MHz.

266 MHz clock (med default indstillinger) giver en RAM hastighed på
266*2 = 532 MHz (og en frontside bus på 266*4 = 1064 MHz, bare for at
kaste lidt flere tal).

Så man burde faktisk kunne klare sig med 533 MHz RAM. :)

....og det gjorde (en af) deres test maskiner faktisk ifølge note 3
nederst på siden.

Simon Nejmann

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-02-07 13:44

Peter Lykkegaard skrev:

> [...]
> 590 SLI chipset (?), DDR2 667Mhz (1500 kr x 2) mem, 2 tk 8800 GTX kort (4500

Hmmm - jeg fik så måske bare en god rabat da jeg samlede mit system :)

Jeg smed 4000,- + til et ekstra 8800GTX, ca. 4000 ekstra til en QX6700
(har en E6700 selv) + 1500 til ram.... hmmm, ja - det vil samlet ramme
ca. 22000,- så du har måske ret...

> Btw er de 667Mhz ikke lidt i underkanten til et sådant system?

Ikke nødvendigvis...

> - Peter

Lars B

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-02-07 14:05

Lars Jensen wrote:

> Jeg smed 4000,- + til et ekstra 8800GTX, ca. 4000 ekstra til en QX6700
> (har en E6700 selv) + 1500 til ram.... hmmm, ja - det vil samlet ramme
> ca. 22000,- så du har måske ret...

Understøtter dit MB QX6700 + SLI?
Hvad med PSU og vandkølingen?

Typisk ligger man lidt højere hvis man bygger selv
Men er man oppe i den prisklasse er der da basis for at forhandle sig til
nogle klækkelige rabatter :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Lars Jensen

Dato : 18-02-07 08:09

Peter Lykkegaard skrev:

> Understøtter dit MB QX6700 + SLI?

Ja - det gør det...

> Hvad med PSU og vandkølingen?

Vandkøling er der ikke taget højde for, det havde jeg ikke læst mig frem
til at der var i ct's system....

> Typisk ligger man lidt højere hvis man bygger selv
> Men er man oppe i den prisklasse er der da basis for at forhandle sig til
> nogle klækkelige rabatter :)

Det skulle jeg mene - og jeg fik en god rabat da jeg selvbyggede min
maskine...

> - Peter

Lars B

Fra : ct

Dato : 16-02-07 08:54

> Kunne det ikke betale sig at samle selv? Umiddelbart ville jeg kunne
> samle en lignende maskine for vel 20000,- tror jeg...
>
> Lars B

Jeg var selv igennem samme tanker, men kunne ikke få det til at hænge sammen

Nforce590 bundkort
4 x 1GB ram
2 x 160GB 10K rpm diske
2 x 8800 GTX 768mb
1 x QX6700 extreme core2
1000 W PSU
Væskekøling
Gennemført kabinet
Windows XP/Vista licens
Tastatur/mus
2 års service i hjemmet
24/7 telefonsupport

/ct

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-02-07 09:27

"ct" <claus@-fjern-kjerkegaard.dk> wrote in message
> Jeg var selv igennem samme tanker, men kunne ikke få det til at hænge
> [...]

Har du nogle grafik Benchmarks tal f.eks. 3dmark05-6 du kan komme med, (når
vi nu alligevel har fået sat gang i mundvandet.)

Bjarne K.

Fra : ct

Dato : 16-02-07 09:33

> Har du nogle grafik Benchmarks tal f.eks. 3dmark05-6 du kan komme med,
> (når
> vi nu alligevel har fået sat gang i mundvandet.)

Jeg har kørt en 3Dmark06 på den, husker ikke lige tallet nøjagtigt, men kan
det passe at det var en 11-12000 points? Kan køre testen igen når jeg kommer
hjem for det nøjagtige tal..

ct

Fra : ct

Dato : 16-02-07 15:21

> Har du nogle grafik Benchmarks tal f.eks. 3dmark05-6 du kan komme med,
> (når vi nu alligevel har fået sat gang i mundvandet.)

3dmark06: 12708 i Vista
ct

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-02-07 17:52

ct wrote:

> 3dmark06: 12708 i Vista
> ct

Eouwwhhh

Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : PerX ...

Dato : 16-02-07 22:44

In article <45d5bdc6$0$52143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, claus@-
fjerndette-kjerkegaard.dk says...

> 3dmark06: 12708 i Vista

Kunne være sjov at se hvor hurtig den var i XP - i alle anmdelser jeg
har set siger de at Vista er MEGET LANGTSOM til spil, det hævdes at
driverne slet ikke er optimeret godt nok endnu.

Fra : Simon Nejmann

Dato : 17-02-07 14:38

On Fri, 16 Feb 2007 22:44:21 +0100, PerX ...
<hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote:

> [...]
>har set siger de at Vista er MEGET LANGTSOM til spil, det hævdes at
>driverne slet ikke er optimeret godt nok endnu.

Jeg er ikke anti-Microsoft eller noget (f.eks. mener jeg at XP er det
bedste OS jeg nogensinde har haft), men for ikke så lang tid stødte
jeg på den her:
http://www.cs.auckland.ac.nz/~pgut001/pubs/vista_cost.html

Efter at have læst det besluttede jeg at der skal nogle _meget_ gode
argumenter til før jeg overhovedet vil overveje at lade min computer
komme i nærheden af Vista.

Hvilket er temmeligt ærgeligt - det lyder som om det kunne være et
fantastisk OS, hvis de bare droppede det der sindsygt paranoide
digital rights management system... :(

Simon Nejmann

Fra : PerX ...

Dato : 17-02-07 23:14

In article <vivdt2pajiv753ct8pmdbba81s0rc6249e@4ax.com>,
snejmann@worldonline.REMOVETHIS.dk says...

> Jeg er ikke anti-Microsoft eller noget (f.eks. mener jeg at XP er det
> bedste OS jeg nogensinde har haft), men for ikke så lang tid stødte
> [...]

Gud fade bevars, jeg var ikke klar over det var helt så slemt. Tror
pokker de kører langsommere.

> Efter at have læst det besluttede jeg at der skal nogle _meget_ gode
> argumenter til før jeg overhovedet vil overveje at lade min computer
> komme i nærheden af Vista.

Ditto.

Fra : Lars Jensen

Dato : 17-02-07 13:46

ct skrev:

> 3dmark06: 12708 i Vista

Det var faktisk ikke meget - jeg får omkring 10860, med kun 1 8800GTX og
en almindelig E6700...

Det må være Vista der gør det, for jeg har læst om systemer som dit, med
scores på 16000

> ct

Lars B

Fra : Bjarne K.

Dato : 19-02-07 08:10

"Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> wrote in message

> [...]
> en almindelig E6700...
>
> Det må være Vista der gør det, for jeg har læst om systemer som dit, med

Hvis det er default benchmarken (1024*768), er det begrænset hvor meget SLI
giver ekstra. Det kommer først til sin ret, når man hæver opløsning m.m.

Bjarne K.

Fra : ct

Dato : 11-02-07 17:11

> fps: Jeg har lige gennemført f.e.a.r og quake 4. Mener jeg gav under en
> hund
> pr stk.

har hentet demoen af fear, det er en ret god stemning i det spil....god til
de sene timer
ct

Fra : Bruno

Dato : 12-02-07 21:04

ct wrote:

> har hentet demoen af fear, det er en ret god stemning i det spil....god
> til de sene timer

Jep. Og skruer man op for sværhedsgraden så virker modstanderne næsten
intelligente. Desværre kan man ikke helt sige det om Far Cry, men
stemning er der bestemt.

Mvh
Bruno