T.Hansen
Fra : Tommy Jensen

Dato : 08-02-07 19:52

Hejsa.
T.Hansen har et sæt fælge ( Superleague ) der frister mig og vil pynte på
den gamle Scorpio 2,9 Aut. der lige har fået 2 år mere at leve i.
Men. Er det noget lort og hvad med dækmærket Roadstone?
Med venlig hilsen og på forhånd tak.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-02-07 20:08

Tommy Jensen skriver:

> [...]
> den gamle Scorpio 2,9 Aut. der lige har fået 2 år mere at leve i.
> Men. Er det noget lort og hvad med dækmærket Roadstone?

Et par solide stålfælge med gode dæk vil klæde din bil og din engen
sikkerhed langt bedre. Det er ike fedt at have alubasser med noget
lortegummi på der ikke kan stå fast, hvis du vil standse bilen....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Vollert

Dato : 08-02-07 20:25

Tommy Jensen skrev:
> [...]
> den gamle Scorpio 2,9 Aut. der lige har fået 2 år mere at leve i.
> Men. Er det noget lort og hvad med dækmærket Roadstone?

Fælgene er ok, Ang. dækkene, jeg ville ikke være bange for at køre med
dem, er sikkert ganske udmærket. Man kan som også få et "mærkevare" dæk
som er dobbelt så dyrt men som er noget lort.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 08-02-07 20:59

> [...]
> den gamle Scorpio 2,9 Aut. der lige har fået 2 år mere at leve i.
> Men. Er det noget lort og hvad med dækmærket Roadstone?

Jeg kører selv med et par 15" vinter alu basser fra T-Hansen (de billigste).
Fælgene er helt fine, og dækkene fungerer nogenlunde. Mine dæk er godtnok af
mærket "Sunny Winter", men mon ikke det er noget nær det samme.
De er i hvert fald fine i koldt vejr, omend de ikke bider så godt når
temperaturen kommer op omkring de 10 grader.

/Kasper Hansen

Fra : tp

Dato : 08-02-07 21:52

> [...]

> Fælgene er helt fine, og dækkene fungerer nogenlunde. Mine dæk er godtnok
> af mærket "Sunny Winter", men mon ikke det er noget nær det samme.

jeg fik sådan et sæt på seat'en (på egne fælge dog). Her i sne og sån har
de stået rigtigt godt fast, men på tør vej ved plus grader synes jeg godt
nok at absen begynder at tikke hurtigt = de slipper hurtigt greb. Men hva,
1200 incl montering, så kan de ryge ud igen til forået

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-02-07 21:42

Tommy Jensen wrote:
> [...]
> pynte på den gamle Scorpio 2,9 Aut. der lige har fået 2 år mere at
> leve i. Men. Er det noget lort og hvad med dækmærket Roadstone?

Test fra "det virkelige liv".
Min søster og jeg har hver vores Supra Turbo med samme 18" fælge.
Hun kører på budgetdæk, jeg kører på kvalitetsdæk.

Forskel:
Hvis vi kører samme hastighed og bremser, så står min meget hurtigt stille
uden nogen problemer, hvorimod min søsters skrider og ABS'en overtager.

Fra : Mikkel Lund

Dato : 08-02-07 22:21

Tommy Jensen skrev:
> [...]
> den gamle Scorpio 2,9 Aut. der lige har fået 2 år mere at leve i.
> Men. Er det noget lort og hvad med dækmærket Roadstone?

Kør ud i butikken og kig grundigt på dem. Kommer du tæt på vil du opdage
at de er virkelig dårligt laver. overfladen er ujævn og lakeringen
skaller. Roadstone er helt et discount dæk, og du får hvad du betaler
for (måske lige mindre).
Det er noget skrald.

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 09-02-07 07:19

> Kør ud i butikken og kig grundigt på dem. Kommer du tæt på vil du opdage
> at de er virkelig dårligt laver. overfladen er ujævn og lakeringen

Har du selv kigget på dem? Jeg inspicerede skam mine fælge inden de blev
købt - og der er altså ingen maling der skaller af, ridser eller lignende.
Til den pris er de rigtigt fine -især hvis de bare er til vinterdæk. Og hvad
gør det iøvrigt, hvis finishen ikke er så pæn? De er (næsten) billigere og
til enhver tid pænere end stålfælge.

> skaller. Roadstone er helt et discount dæk, og du får hvad du betaler for
> (måske lige mindre).
> Det er noget skrald.

Dækkene er discount ja... Men som TP siger, står de faktisk fint fast i sne
og slud. Til prisen kan man jo køre på dem så længe man gider, og senere
opgradere til kvali. dæk.
Jeg vil langt hellere bruge mine penge på gode sommerdæk - det er som regel
ikke om vinteren man kører sin bil "på kanten".

/Kasper Hansen

Fra : Brian

Dato : 09-02-07 15:35

Kasper Hansen [8270] wrote:

> Jeg vil langt hellere bruge mine penge på gode sommerdæk - det er som
> regel ikke om vinteren man kører sin bil "på kanten".

Joo, det kan det nu hurtigt blive - men det er ikke noget du selv får lov at
vælge

/Brian

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 09-02-07 23:40

> Joo, det kan det nu hurtigt blive - men det er ikke noget du selv får lov
> at vælge

Hold nu op... Så svært er det altså ikke at køre bil om vinteren. Jeg er
ikke nybegynder i trafikken, og har de seneste 3 år kørt ca. 55.000 km
årligt. Med en fornuftig fart, bremseafstand og tålmodighed i trafikken, er
det altså ikke noget stort problem. Har din bil samtidig ESP og ABS, er det
temmelig svært at gøre noget galt.

/Kasper Hansen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-02-07 11:14

On Feb 8, 9:41 pm, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn .
com> wrote:

> [...]
> uden nogen problemer, hvorimod min søsters skrider og ABS'en overtager.

Og hvad kan man lære af det ?

Pris og kvalitet følges ofte ad.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-02-07 13:36

Christian B. Andresen wrote:

> Og hvad kan man lære af det ?
>
> Pris og kvalitet følges ofte ad.

Nemlig...
(ved samme forhandler)

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 10-02-07 22:53

Morten Fruergaard wrote:

> Nemlig...
> (ved samme forhandler)

Tjah - jeg købte 4 stk. Michelin A3 på alufælge hos dem
i efteråret, og har intet at klage over.

Der er da brugt klæbeklodser, i stedet for bankeklodser,
som jeg har set på en Volvo, med tre gange så dyre fælge.

Alt i alt er jeg udmærket tilfreds med købet.

Med hensyn til skallet lakering og andet, det er noget vås.

Jeg gennemgik minutiøst fælge og dæk sammen med
ekspedienten inden udlevering, så der kan man bare sige
til, hvis der er noget man er utilfreds med.

--
Ejvind
Dans er for mænd, der ikke har råd til at stå i baren.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 10-02-07 23:36

Ejvind Kruse wrote:
> Tjah - jeg købte 4 stk. Michelin A3 på alufælge hos dem
> i efteråret, og har intet at klage over.

Nej - du har jo også købt et kvalitetsdæk...

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 11-02-07 12:28

> Nej - du har jo også købt et kvalitetsdæk...

Ja, men han har stadig købt en billig fælg hos T-hansen.
Jeg tror Ejvind mener det som et svar på dem der skriver at t-hansen fælge
er noget bras.

/Kasper Hansen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-02-07 13:55

Kasper Hansen [8270] wrote:

> Ja, men han har stadig købt en billig fælg hos T-hansen.
> Jeg tror Ejvind mener det som et svar på dem der skriver at t-hansen
> fælge er noget bras.

Kan godt være, men så er det i den forkerte del af tråden...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-02-07 11:16

On Feb 9, 7:19 am, "Kasper Hansen [8270]" <n...@SLETpostmand.com>
wrote:

> [...]
> og slud. Til prisen kan man jo køre på dem så længe man gider, og senere

Hvorfor ikke købe de gode dæk fra starten af ?

> Jeg vil langt hellere bruge mine penge på gode sommerdæk - det er som regel
> ikke om vinteren man kører sin bil "på kanten".

Det er eller om vinteren hvor marginaler betyder forkellen mellem
buler og ikke buler men dig om det.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 09-02-07 23:36

>Hvorfor ikke købe de gode dæk fra starten af ?

Fordi jeg ikke har behov for andet. Jeg kører næsten udelukkende bykørsel,
og har på *intet* tidspunkt følt at mine dæk var utilstrækkelige. Jeg har
før kørt med dyre vinterdæk - og kommer helt sikkert til det igen, men
faktisk føler jeg ikke at jeg går glip af det store.
Jeg er sådan set også fortaler for gode dæk - men der er mange der er
hurtige til at rakke ned på t-hansens dæk, uden at have prøvet dem. Og SÅ
ringe er de faktisk ikke.

>Det er eller om vinteren hvor marginaler betyder forkellen mellem
>buler og ikke buler men dig om det.

Hvis du holder ordentlig afstand, er det såmend ingen problem. Min bil er
udstyret med ESP, så den opfører sig aldrig uforudsigeligt - så længe jeg
sørger for en ordentlig bremseafstand og en rimelig hastighed, er der ingen
ko på isen.

/Kasper Hansen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-02-07 09:17

On Feb 9, 11:36 pm, "Kasper Hansen [8270]" <n...@SLETpostmand.com>
wrote:

> [...]
> Jeg er sådan set også fortaler for gode dæk - men der er mange der er
> hurtige til at rakke ned på t-hansens dæk, uden at have prøvet dem. Og SÅ

Måske ikke, men de skal også bare være 5 m ringere i bremselængde før
selvrisikoen på kaskoforsikringen æder hele besparelsen op.

> [...]
> sørger for en ordentlig bremseafstand og en rimelig hastighed, er der ingen

ESP, ABS og lign kan ikke ophæve narturlovene og ESP gør bare at bilen
kører længere ude ved grænsen og når grænsen kommer så kommer den mere
pludseligt end på en bil uden ESP.
Så med ESP er det ligesom med vinterdæk, man skal ikke bruge det til
at øge ens hastighed.

Fra : Martin Vollert

Dato : 12-02-07 18:51

Christian B. Andresen skrev:

> Måske ikke, men de skal også bare være 5 m ringere i bremselængde før
> selvrisikoen på kaskoforsikringen æder hele besparelsen op.

Da ikke hvis den anden bil er 6m væk ??