Øv, 3 test dumpet...
Fra : Dak

Dato : 08-02-07 16:47

Så er det nu jeg er glad for at jeg fik lavet et synstjek før det egentlige
syn(Måtte dog betale for dette tjek). Fejlene ville jeg nok ikke havde haft
råd til hvis jeg kun havde en måned at få dem lavet på. Nu har jeg heldigvis
flere måneder så man kan spare lidt op.

Nå men fejlene var følgende:

Højre inderpanel tæret Zone C.
Venstre inderpanel tæret Zone C.
Andefødder på pedaler afmonteres. (<- vidste jeg nu godt men gad ikke lige
da gaspedalen ikke har sin originale gummibelægning på.)
Sideskørter afmonteres for inspektion af rust. (Kan sku ikke få dem af.
Skruerne er rustet fast)
Højre forreste bremseslange fejlmonteret, snoet. (Tror vist nok jeg selv har
kommet til at gøre dette da jeg skulle montere ny fjeder i )

Så nu kommer mit spørgsmål, hvor meget koster det MAX. at få lavet den rust
der ca.? hvis man siger det f.eks. er halvdelen af inderpanelet der er
rustet? eller hele.

Og ikke mindst kender i nogen som kan gøre sådan noget billigt i kbh
området.?

Jeg får lavet et prisforslag onsdag i næste uge så det skulle jo meget gerne
være billigere end hvad en dyr mekaniker normalt kan gøre det for.

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-07 16:54

> Nå men fejlene var følgende:
>
> Højre inderpanel tæret Zone C.
> Venstre inderpanel tæret Zone C.

Prisen på at få lavet dette, kommer MEGET an på hvor meget rust, og lige
hvor rusten er..
Kan være en dyr bitch...

Mvh
Morten

Fra : Dak

Dato : 08-02-07 17:15

> Prisen på at få lavet dette, kommer MEGET an på hvor meget rust, og lige
> hvor rusten er..
> Kan være en dyr bitch...

Tjaa, hvis vi nu siger den er rustet helt igennem på den forreste del af
inderpanelet? ca. en halv meters penge vandret og 15-20cm lodret. Det var
der han viste mig det ihvertfald. Det skyldes nok vand fra forhjulet der
sprøjter på. Så der er jo meget rust når den kan bankes helt væk. så man
skal vel bare skære det væk og svejse et helt nyt stykke på.

Hvilket kommer til et andet spørgsmål, kan man købe sådan et inderpanel i
løsøre?

Fra : mfn

Dato : 08-02-07 19:10

> [...]
> skal vel bare skære det væk og svejse et helt nyt stykke på.
>
> Hvilket kommer til et andet spørgsmål, kan man købe sådan et inderpanel i

Hvis halvdelen af panelet er væk, kan du lige så godt skifte det hele. Jeg
fik det engang gjort på en Escort hos en "perlegruser" for 2300,- incl
spartling men uden lakering som jeg så selv foretog ;)

Det var dog for begge sider.

Det andet ved jeg ikke.

Fra : mfn

Dato : 08-02-07 19:21

Du kan købe paneler hos fx høyer autodele eller mekonomen.

Du kunne også kigge på den Sierra til 4500 i markedsgruppen. Så har du da
stumper til et stykke tid.

Du kan også få mekkeren til at bytte om på stelnumrene så har du en fin
sierra igen... det er ulovligt, men en del gør det faktisk.

Fra : Dak

Dato : 08-02-07 19:26

"mfn" <jadahva@hotmail.com> wrote in message
> Du kan købe paneler hos fx høyer autodele eller mekonomen.

Kiggede faktisk lige på de sider. Men inderpaneler kan man kun få til escort
og det eneste til sierra er dørpaneler. er det det samme?

Fra : mfn

Dato : 08-02-07 19:54

> Kiggede faktisk lige på de sider. Men inderpaneler kan man kun få til
escort
> og det eneste til sierra er dørpaneler. er det det samme?

Uha nej. JEg er ikke ekspert, men dørpanelerne kaldes vist også for
yderpaneler. Jeg har kun fået lavet inderpaneler 1 gang og jeg mener at
mekkeren selv klippede det ud af noget karosseri-plade... men jeg er ikke
sikker.

Fra : Kent Nielsen

Dato : 10-02-07 10:04

"mfn" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Du kan også få mekkeren til at bytte om på stelnumrene så har du en fin
> sierra igen... det er ulovligt, men en del gør det faktisk.

Hvorfor skulle han KØBE en bil for at flytte stelnummeret over?
Han kan da lige så godt stjæle en anden, straffeattesten bliver alligevel
plettet hvis han følger dit "gode" råd.
(Det er nok billigere at få den han har fixet, alle omkostninger taget i
betragtning)

Kent Nielsen

Fra : Dak

Dato : 08-02-07 19:32

> Hvis halvdelen af panelet er væk, kan du lige så godt skifte det hele. Jeg
> fik det engang gjort på en Escort hos en "perlegruser" for 2300,- incl
> spartling men uden lakering som jeg så selv foretog ;)

Okay, så ved jeg da nogenlunde prislejet for sådan en udskiftning. Det er
heldigvis til at overkomme, også på en lærlingeløn.

Fra : Dak

Dato : 08-02-07 17:34

forresten kan man finde ud af hvordan et inderpanel skal se ud nogen
steder? tænker på de diagrammer som ford værkstederne har. kan man få den på
nettet?

Fra : Kell Petersen

Dato : 08-02-07 20:18

De mekaniske dele er til at klare selv , og for hvad det koster at få svejst
kan man selv købe en svejseværk for
Og gør det selv