BMW 530i touring...eller 525i..eller 528i?
Fra : Bjørn

Dato : 07-02-07 09:55

Hej Gruppe.

Jeg har talt med Mogens fra gruppen, hvis holdning jeg kender, men jeg
syntes jeg ville høre om der er andre med indspark inden jeg tager ud
og foretager et køb.

Jeg overvejer 528i, men er ked af alle de år den har på bagen. Ellers
fremragende køreegenskaber og efter min mening rigeligt med overskud.
Ellers er det 525i eller 530i, som jo er den "sjoveste" og mest
kraftige maskine. Jeg har prøvekørt en 530i.....dejlig maskine og en
god kraftfuld oplevelse, selvom jeg kan blive nervøs for når konen
skal køre den ;)

530i er dog en del dyrere for os afgiftsramte danskere, derfor
overvejer jeg derfor en nyere 525i.
Selvom den ikke har helt samme power som den ældre 528i, så skulle den
være okay. Er der nogen med en holdning til det?

Jeg er på nippet til at købe en BWM 530i touring.
Indregistreret ca. 300-310.00Dkr. , men jeg skulle nødigt købe en bil
der skal repareres konstant.

BMW 530i Touring. Blåmetal. ca. 220.000km.
10/2002, 2003 model.
Serviceret og købt af privat hos BMW i Tyskland.

6 airbags
Aut. gearkasse
DSC
Aut. klima
El Hæve/skydetag
Multifunktionsrat.
Navi professional (incl. nye kort ver. 2007)
Trådløs telefon
Business-pakke CD-veksler
Aut. udluftning af kabine på varme dage
Metallak, Toledo Blå
Hvide blink
Xenon Tågelygter
Forlygtevaskere
PDC for og bag
Læderindtræk, sort - Highline
(meget fint i sammenligning med den noget billigere og grove Montana).
Model: Exclusive
Nøddetraeindlæg - incl. læder/trærat.
Varme i forstole.
El-indstillelige saeder med memory.
El-indstilleligt rat og spejle.
Aut. nedblænding af spejle.
Regnsensor og kørelysautomatik
ISO-fix til barnestole.
Afftageligt traek (helt nyt og ubrugt)
Aut. niveauregulering.
Velourmåtter
Orig. Alu 7x16 med nye Conti Wintercontact 810 (225/55/16)
Orig. M Alu 7x17 for og 8x17 bag
(uden dæk: Skal bruge 235/45/17 for og 255/40/17 bag)

Der mangler jo ikke noget der.....

Ulempen er jo klart de mange kilometer, men alternativet med en
tilsvarende vogn (530i) med færre kilometer og udstyr kommer hurtigt
op i 430-450.000Dkr. alt. inkl.

Og jeg skulle mene man kunne få lavet meget bil for 125-150.000Dkr.

Alternativt skulle jeg hente en 2001 model 525i Touring i syd Tyskland
med alt i udstyr. Denne vil løbe op i 360.000 med afh. og afgifter og
har så kun kørt 110.000km. Men den er jo ikke så sjov som 530i. Men
nok billigere at have kørende...

Så hvad gør en klog her? Ville man komme langt med en ADAC eller FDM
test af 530'eren for at få klarhed over bilens tilstand?
Ville i være nervøse for en så ny bimmer, med så mange kilometer på
bagen?

Hilsen Bjørn

Fra : Mogens...

Dato : 07-02-07 20:56

"Bjørn" <bear@imageREMOVE.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> test af 530'eren for at få klarhed over bilens tilstand?
> Ville i være nervøse for en så ny bimmer, med så mange kilometer på

Pift. - kom nu ud af busken, folks :)

Fra : BJ

Dato : 07-02-07 21:01

"Mogens..." <nyhedsgrupper FJERNES@jubii.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Pift. - kom nu ud af busken, folks :)

Så pyt da.

Jeg har en kammerat, der har en sedan (også den helt nye).

Den gamle har gået omkring de 400.000 km og i følge ham med blot alm.
service og vedligehold.

Eneste egentlige nedbrud var en kaput benzinpumpe på vej hjem fra Italien.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Bjørn

Dato : 07-02-07 21:20

On Wed, 7 Feb 2007 21:00:45 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>Den gamle har gået omkring de 400.000 km og i følge ham med blot alm.
>service og vedligehold.

>Eneste egentlige nedbrud var en kaput benzinpumpe på vej hjem fra Italien.

Ja, se det stemmer jo ikke overens med de forklaringer jeg har fået.
Men som Mogens har været inde på, så handler det også om at når den
har fået 50.000km mere på speedometeret, så bliver den svær at sælge
videre....og så er det jo en benzin!

Alternativt er en diesel meget nemmere at komme af med (det har flere
forhandlere nu bekræftet).
Der er også altid flere på bilbasen, end der er benzinere.

Nå, men jeg har droppet den omtalte og kigger nu videre....
Schmeidmann fortalte mig at de helst ikke vil have biler der har kørt
over 200.000km til salg, og selvom de har det er det hovedsagligt pga
at de er nødsaget til at købe enkelte retur og gensælge.

Hilsen Bjørn

......nå, Mogens så må vi se om der nogen der vil lege med os ;)

Fra : Esben Juul Sørensen

Dato : 07-02-07 21:29

> [...]
> Men som Mogens har været inde på, så handler det også om at når den
> har fået 50.000km mere på speedometeret, så bliver den svær at sælge

Se det nu i øjnene. Du bor i Danmark. Eneste alternativ er Skoda Fabia kombi
1.4 8V - langt på literen og radio som standard.

Og så ellers videre i teksten ;)

VH

Fra : Bjørn

Dato : 08-02-07 09:12

On Wed, 07 Feb 2007 21:05:35 GMT, "Mogens..." <nyhedsgrupper
FJERNES@jubii.dk> wrote:

Tak for spredt fægtning, Mogens. Dig kan man altid få et svar fra ;)

Audien er ikke tosset....

Hilsen Bjørn

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-07 09:31

> [...]
> FJERNES@jubii.dk> wrote:
>
> Tak for spredt fægtning, Mogens. Dig kan man altid få et svar fra ;)

Det er Mercedesen heller ikke - ok plads, kører bare og så skal den bare
lige først tjekkes for rust i døre og bagklap, men det klarer Mercedes vist
uden beregning.

Opel i den prisklasse

Ellers tag dog den 330I

/HB

Fra : John Sahl

Dato : 08-02-07 15:07

Mogens... wrote:
> Uhmm:
> www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=546800624&page=1

Den der får du ikke solgt til en nordtysker som Bjørn, synd men sandt

Men fuck den er lækker!

--
John Sahl

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-07 19:59

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse

> Men fuck den er lækker!
>
> --
Den ultimative sportswagon! men konen syns ikke om den begrænsede plads.
Kunne lige presse en Odder compact barnevogn i det lille "bagagerum" ...
indkøbsposerne må så stå på bagsædet sammen med junior.
Den skal nydes - ikke som barnevognstransport, men som en rigtig ægte alfa -
købes med hjertet og køres og bruges derefter

/HB

Fra : Bjørn

Dato : 08-02-07 20:52

On Thu, 8 Feb 2007 19:59:16 +0100, "HB" <nomail(snabela)service.dk>
wrote:

Men når man nu ser BMW 530'eren i denne video, så får jeg lyst til at
det skal være den. Jeg har telefonen, mangler bare Bimmeren....skal
nok finde den ;)

http://www.etoys.dk/filer/BMW_530i.avi

PS. Hvad med en Volvo S60. Har fundet en forhandler der har sådan en
gejlet satan med 250hk, samme sted som jeg skal se på Bimmer. Nogen
der kan sige noget klogt om sådan en?

Bjørn

Fra : BJ

Dato : 08-02-07 21:29

"Bjørn" <bear@imageREMOVE.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> PS. Hvad med en Volvo S60. Har fundet en forhandler der har sådan en
> gejlet satan med 250hk, samme sted som jeg skal se på Bimmer. Nogen
> der kan sige noget klogt om sådan en?

Både Mogens og jeg har haft fornøjelsen at prøve Volvo S60R (300 hk).

Har man aldrig prøvet en hurtig vogn før, bliver man helt vild i varmen.

Har man prøvet hurtige biler før (gerne på bane) og her eks. Porsche, så er
man ikke til andet end det mærke, når talen falder på performance potter.

Det er derfor vanskeligt give dig et fornuftigt svar andet end, det er en
dejlig hurtig potte.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-07 21:53

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Har man prøvet hurtige biler før (gerne på bane) og her eks. Porsche, så
> er man ikke til andet end det mærke, når talen falder på performance

Jep Volvo har ikke noget at gøre i gruppen "performance potter" ;-p

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 08-02-07 22:43

KLIP

> Jep Volvo har ikke noget at gøre i gruppen "performance potter" ;-p

På ingen måde og man markedsfører dem heller ikke som sådan.

Hvad har du brug for, en bil der bekræfter din status, en bil der fortæller,
du er en briantype, en bil til behagelig langturskørsel, en bil med
forhjulstræk, en bil til tossekørsel på en vej ude på Lars Tyndskids mark,
en baghjulstrækker, en AWD osv. osv.?

Det hele kommer an på dine ønsker og krav og ikke mindst pengepung.

Der er jo i bund grund kunder til alle typer, modeller, farver og
prisklasser..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~