/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Kan vi lige få en dom fra jer?
Fra : mr j


Dato : 07-02-07 09:17
 
 
MikLarsen@gmail.com (07-02-2007)
Kommentar
Fra : MikLarsen@gmail.com


Dato : 07-02-07 09:25

On 7 Feb., 09:17, "mr j" <S...@spam.dk> wrote:
> http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2500523...
>
> True or fake?
>
> Mvh
> Morten

Fake. Har aldrig hørt at rust er en elektrokemiskproces. Det er svjv
bare en kemisk proces.

Mikael


Ib Jakobsen (07-02-2007)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 07-02-07 21:01

MikLarsen@gmail.com skrev:
> On 7 Feb., 09:17, "mr j" <S...@spam.dk> wrote:
>> http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2500523...
>>
>> True or fake?
>>
>> Mvh
>> Morten
>
> Fake. Har aldrig hørt at rust er en elektrokemiskproces. Det er svjv
> bare en kemisk proces.

Åh jo. Tænk bare på hvordan man elektrogalvaniserer, forkromer osv. Man
har samme indretninger på ståltanke tankstationer. Men prøv at lave en
saltopløsning og stik to kobberledninger med en afstand på 20 cm derned.
De skal selvfølgelig være afisoleret, og tilsluttes et bilbatteri. Der
går ikke mange dage før den ene er helt væk.







--
MVH

Ib Jakobsen

Bjarne K. (07-02-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne K.


Dato : 07-02-07 09:31


"mr j" <Spam@spam.dk> wrote in message
news:45c98afd$0$49202$14726298@news.sunsite.dk...
> http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=250052302426&fromMakeTrack=true
>
> True or fake?
>
> Mvh
> Morten

Jeg ved ikke om den virker eller ej, men jeg mener jeg engang så en
udsendelse om en beton bro, hvor man hold satte strøm til jernet inden i
betonen for at det ikke skulle ruste.

--

Med venlig hilsen

Bjarne K.



Karsten Feddersen (07-02-2007)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 07-02-07 09:34

Hej

mr j wrote:
> True or fake?

Fake og mindst ligeså underholdende at læse som www.cigarfar.dk

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Uffe Bærentsen (07-02-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 07-02-07 09:54


"mr j" <Spam@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:45c98afd$0$49202$14726298@news.sunsite.dk...

> http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=250052302426&fromMakeTrack=true
>
> True or fake?

Umiddelbart vil jeg sige: Fake.

Hvordan det er med virkningen ved jeg ikke, men produktet har været på
markedet i 20 år.




--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Hr. Jensen (07-02-2007)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 07-02-07 11:10

On Wed, 7 Feb 2007 09:17:01 +0100 "mr j" <Spam@spam.dk> sent the
following smoke signals:

>http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=250052302426&fromMakeTrack=true
>
>True or fake?

No Deal!

--
Ryd Ondskabets Hotel!

*Resten er slettet af censuren af hensyn til de sarte mimoser
og Allan Krautwald*

Klaus D. Mikkelsen (07-02-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 07-02-07 14:51

mr j skriver:
>
> True or fake?

Fake, man gør det ved boreplatforme, men her bruger man også saltvandet
som katalysator.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Preben Nørgard (07-02-2007)
Kommentar
Fra : Preben Nørgard


Dato : 07-02-07 17:36


"mr j" <Spam@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:45c98afd$0$49202$14726298@news.sunsite.dk...
> http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=250052302426&fromMakeTrack=true
>
> True or fake?
>
> Mvh
> Morten
>
Den skulle vist være god nok, men som Klaus skriver, skal bilen sænkes ned i
saltvand før den virker
Jeg mener at den blev testet i et forbrugerprogram for nogle år siden.

mvh
Preben



Jørgen M. Rasmussen (07-02-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 07-02-07 18:10


"mr j" <Spam@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:45c98afd$0$49202$14726298@news.sunsite.dk...
> http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=250052302426&fromMakeTrack=true
>
> True or fake?
>
ebay= fake, og jeg har ikkeengang set hva' det handler om ;))).



Frodo Nifinger (07-02-2007)
Kommentar
Fra : Frodo Nifinger


Dato : 07-02-07 18:21


"mr j" <Spam@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:45c98afd$0$49202$14726298@news.sunsite.dk...
> http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=250052302426&fromMakeTrack=true
>
> True or fake?
>
Folk afviser den godt nok kategorisk her i gruppen.

Jeg vil nu godt lige holde en lille dør på klem.
Dels fordi jeg rent faktsik er blevet præsenteret overfor produktet engang
for i hvert fald 7-8 år siden.
Ikke at jeg ved, om det virker på en bil.

Men jeg ved flg.: På skibe forhindrer man korrosion ved at montere
zinkanoder udvendigt under vandlinien på skroget.
Derved omdanner man faktisk hele skibet til et svagt batteri, og der løber
en svag positiv strøm langs skroget. Det forhindrer jernet i at flå fat i
Iltens frie elektron og derved undgår man oxydering.

Jeg har også kendskab til et nul-energihus, bygget af jergplader udvendigt.
Der brugte man også en galvanisk strøm for at holde korrosionen væk. Så
princippet virker! En svag strøm forhindrer jernet i at tage fat i iltens
frie elektron.

Et andet eksempel er kanten på min gamle hjemmebyggede trailerkasse. Den
består af en 12 mm profili alm. jern, der er sat ned over trækanten. Den
blev malet med Galvefroid - Zinkmaling.. Der er revet hul på den maling
adskillige steder, men alligevel er der kun overfladerust på kanten., og den
er altså over 10 år gammel nu. Og traileren står ude 365 dage om året og
bliver brugt hårdt til affald, brænde og andet semitungt gods.

Så det der apparat kan meget vel virke. Men jeg ved det ikke. Jeg ved bare,
at princippet virker.

Mvh

--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger



Jørgen M. Rasmussen (07-02-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 07-02-07 18:31


"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:45ca0a63$0$49197

g.: På skibe forhindrer man korrosion ved at montere
> zinkanoder udvendigt under vandlinien på skroget.
> Derved omdanner man faktisk hele skibet til et svagt batteri,

Ja, zink-anoder som bliver "spist," og skal udsk. med mellemrum. Zink er
lavere i herakiet, iflg. det periodiske-system, end jern. Desuden virker
princippet kun når det er fuldt neddyppet, og ikke sporadisk som en bil :((.



Frodo Nifinger (07-02-2007)
Kommentar
Fra : Frodo Nifinger


Dato : 07-02-07 20:15


"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:45ca0cd2$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:45ca0a63$0$49197
>
> g.: På skibe forhindrer man korrosion ved at montere
>> zinkanoder udvendigt under vandlinien på skroget.
>> Derved omdanner man faktisk hele skibet til et svagt batteri,
>
> Ja, zink-anoder som bliver "spist," og skal udsk. med mellemrum. Zink er
> lavere i herakiet, iflg. det periodiske-system, end jern. Desuden virker
> princippet kun når det er fuldt neddyppet, og ikke sporadisk som en bil
> :((.

Det er så fordi, man ikke selv tilfører støm. Zinken, saltvandet og jernet
danner en form for batteri i sig selv.
Derfor spises Zinkanoden også.

Ok, men hvad så med jernkanten på min trailer?
Den er overhovedet ikke blevet spist, selv om zinkmalingen flere steder er
skallet helt af!
Til trods for det, er den kun let rusten i overfladen, og den er ikke
neddyppet i saltvand.

Som sagt blev princippet også brugt i de omtalte nul energihuse, omtalt i
Jyllandsposten for en 5-6 år tilbage.
Der satte man en svag strøm til huset. Hvordan ved jeg ikke lige præcist.

så princippet virker!
En svag positiv strøm forhindrer iltens elektroner i at binde sig til
jernet.

Men mon ikke der er en eller anden ubehagelig catch ved apparatet?
For højt strømforbrug, der kvæler bilens batteri eller noget andet.

Det kan også være, at strømmen ikke løber over hele bilen, men direkte fra
monteringsflade til monteringsflade.
I så fald vil bilen jo kunne ruste alle andre steder end imellem apparatets
kontaktpunkter.

Måske der er behov for jording af karossen for at det virker eller, hvad ved
jeg.
Det er i hvert fald ikke blevet ret udbredt, siden jeg hørte om det sidst.

Men der er ingen tvivl om, at princippet virker.


Mvh

--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger



Jørgen M. Rasmussen (08-02-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 08-02-07 18:26


"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:45ca2520$0$49196

> Men der er ingen tvivl om, at princippet virker.
>
I teorien. Jeg har læst bilblade fra 1952-1972 og der kom man med lign.
teorier. Det skulle også være derfor engelske biler havde + til stel,
teoretisk giver det mindste tæring.



Fam. Olsen (09-02-2007)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 09-02-07 12:56


"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:45ca2520$0$49196$14726298@news.sunsite.dk...
>> Ja, zink-anoder som bliver "spist," og skal udsk. med mellemrum. Zink er
>> lavere i herakiet, iflg. det periodiske-system, end jern. Desuden virker
>> princippet kun når det er fuldt neddyppet, og ikke sporadisk som en bil
>> :((.
>
> Det er så fordi, man ikke selv tilfører støm. Zinken, saltvandet og jernet
> danner en form for batteri i sig selv.
> Derfor spises Zinkanoden også.

Det er saltvandet og den strøm der opstår ved bevægelsen igennem vandet der
giver galvanisk tæring på det metal der er lavest i hierakiet. Derfor
monteres der zink klodser på et skib. Så tæres zinken i stedet for stålsiden
på et stålskib, naglerne på et træskib eller for den sags skyld skrue og
skrueaksel.

> Ok, men hvad så med jernkanten på min trailer?
> Den er overhovedet ikke blevet spist, selv om zinkmalingen flere steder er
> skallet helt af!
> Til trods for det, er den kun let rusten i overfladen, og den er ikke
> neddyppet i saltvand.

Det er nok nogle andre ting. Der er jo heller ikke sat strøm til traileren.

MVH Niels



Karsten Feddersen (07-02-2007)
Kommentar
Fra : Karsten Feddersen


Dato : 07-02-07 18:36

Hej

Frodo Nifinger wrote:
> Så det der apparat kan meget vel virke. Men jeg ved det ikke. Jeg ved bare,
> at princippet virker.

Hvis man virkelig kunne redde sin bil fra rust for 1000,-, så ville
Mercedes aldrig være løbet ind i rustproblemer og Opel havde sikkert
udleveret dem gratis igennem 90'erne.

Ingen tvivl om, at man via diverse metoder kan meget, men den lille boks
tvivler jeg meget på.

Jeg ville da heller ikke tøve med at betale 20.000, hvis jeg kunne købe
en sikker anti-rust-ting da jeg købte min nye Mazda 6, som ville sikre
at den stadig var rustfri om 15 år.

For mig hører den i samme kategori som benzinbesparende magneter.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Kong Gulerod (07-02-2007)
Kommentar
Fra : Kong Gulerod


Dato : 07-02-07 19:25


"mr j" <Spam@spam.dk> wrote in message
news:45c98afd$0$49202$14726298@news.sunsite.dk...
> http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=250052302426&fromMakeTrack=true
>
> True or fake?
>

Hvem har dog en bil så længe at det overhoved kan blive aktuelt?.





Per Thomsen (08-02-2007)
Kommentar
Fra : Per Thomsen


Dato : 08-02-07 13:46

> Hvem har dog en bil så længe at det overhoved kan blive aktuelt?.

Med de bilpriser der er i dk, er der nok mange.

Per




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408596
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste