Vibrerende MacBook
Fra : Henrik Münster

Dato : 08-02-07 23:09

Jeg købte en MacBook her forleden ligesom Mich. Ottosen. Og ligesom
ham, har jeg oplevet, at der er en næsten konstant snurren i maskinen.
Den står og vibrere ganske svagt ved høj frekvens. Det mærkes specielt
på de to flader, man lægger håndleddene på. Det er ikke voldsomt, men
bestemt mærkbart.
   Det virker lidt underligt, at vi er to personer, der med en uges
mellemrum køber en MacBook samme sted, og vi har samme problemer med
vibrationer. Jeg har ikke fået den MacBook, Mich. returnerede. Hans
vibrerende havde en Toshiba-harddisk. Den nye, han har fået, har en
Fujitsu-harddisk, og det har min også.
   Jeg kan ikke forstå, at jeg aldrig har læst om det problem. Hvis vi er
to, der køber MacBook samtidig og begge oplever det samme, tyder det jo
på, at det er et almindeligt problem. Er vi bare alt for følsomme? Kan
I, der har en MacBook, ikke skrive, om I kan mærke vibrationer? Jeg har
været lidt i tvivl, om jeg skulle acceptere det, eller om det er for
meget. Jeg tror nu, jeg vil klage over det. Jeg kan ikke huske, at jeg
har oplevet noget lignende på nogen anden bærbar computer. Men bevares,
så vil jeg da ikke påstå, at jeg har et enormt stort erfaringsgrundlag.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 08-02-07 23:34

Der er absolut ingen vibrationer fra min MacBook, en 1,8 ghz intel core duo

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-02-07 23:41

On 2007-02-08 23:34:21 +0100, "Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> said:

> Der er absolut ingen vibrationer fra min MacBook, en 1,8 ghz intel core duo

Så vil jeg nok lige gå ned med den i morgen. Jeg har også fundet en
anden fejl. Jeg har lige kørt batteriet fladt, hvilket er anden gang.
Når batteriet er fladt, dør den bare. Den går ikke på vågeblus, som den
skal. Når man sætter strøm til umiddelbart efter, er man nødt til at
trykke kortvarigt på startknappen, hvorefter den starter forfra.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Kent

Dato : 09-02-07 00:46

Jeg kan mærke en svag snurren, når den står på bordet og jeg lægger
håndryggen på maskinen. Hvis jeg løfter maskinen og mærker efter, er der
intet at bemærke. Det føles som om, at det vibrere omkring låsen til
batteriet, har jeg konstanteret ved at lytte på bagsiden af maskinen.

Men, hvis jeg ikke var gjort opmærksom på dette problemet, havde jeg
intet bemærket.

Maskinen er ca. 2 måneder gammel.

--

Kent

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-02-07 17:23

On 2007-02-09 00:45:36 +0100, Kent <kentF_JERNmagnussen@aim.com> said:

> [...]
> maskinen.
>
> Men, hvis jeg ikke var gjort opmærksom på dette problemet, havde jeg

Jeg har lige været inde hos Merlin. Ekspedienten kunne straks mærke, at
der var noget galt. Det var han slet ikke i tvivl om. Det var jo meget
rart, at jeg ikke skulle til at argumentere for det. Desværre havde de
ikke flere sorte MacBook ud over udstillingseksemplaret og så en, der
var blevet returneret, fordi den vibrerede! Mon det kan have været
Mich.'s? Han ville derfor ringe, når de fik en ny. I mellemtiden kan
jeg bare bruge den, jeg allerede har.
   Det er jo dejligt, at det kan ordnes sådan. Det er rart ikke at skulle
undvære en computer, og det er også rart at få den byttet til en helt
ny. Efter købeloven er de jo i deres gode ret til at reparere den og
bruge flere uger på det. På den måde er det jo fint at handle i Merlin.
Det er jo lidt af at supermarked, hvor man er vant til at bytte
varerne, hvis der er noget galt. Det er en stor butik, hvor man har råd
til at være lidt large, og så er det ikke ekspedientens egen pengepung,
det går ud over.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Mikkel Westh [2740]

Dato : 09-02-07 14:28

> [...]
> har oplevet noget lignende på nogen anden bærbar computer. Men bevares,
> så vil jeg da ikke påstå, at jeg har et enormt stort erfaringsgrundlag.

Jeg har intet bemærket på min sorte macbook fra i sommers. Fuldstændig
tavs..

--
Mvh. Mikkel Westh
Ved direkte mail - fjern fælden.