MS Windows
briani 27239
XP Log fil.
Fra : sl@chevy.dk

Dato : 08-02-07 21:13

Hej NG.

Håber virkelig at kunne finde kvalificeret hjælp herinde.

Jeg har netop installeret en Vista som dual boot konfiguration, så jeg
stadig kan falde tilbage til XP nå nu Vista svigter.
Alt er forløbet fint, og jeg har installeret Vista på en anden fysisk
HD end XP.
Vista kører fint, men problemet er at XP giver mig BSOD kort efter jeg
får vist skrivebordet.
Den skriver et eller andet med "device driver" på BSOD.
Kan jeg finde en log et sted i Windows der kan hjælpe mig til at finde
problemet?
Er der andre ideer til at løse mit problem.

PS. XP starter fint op i fejlsikret tilstand med netværk.

M.v.h.

ChevyDK

Fra : Taba

Dato : 08-02-07 22:32

> Kan jeg finde en log et sted i Windows der kan hjælpe mig til at finde
> problemet?
> Er der andre ideer til at løse mit problem.
>
> PS. XP starter fint op i fejlsikret tilstand med netværk.

Under "system properties" er der fanen "advanced". På den fane vil du finde
nederst et afsnit der hedder "startup and recovery" - tryk på knappen "
settings" og du kan nu ændre indstillingerne for bl.a. om maskinen skal
genstarte efter en BSOD. Du skal fjerne fluebenet i "Automatically restart"
under "system failure". Nu har du en chance for at se hvad der står på
BSOD'en når den kommer frem og søge lidt på den fejl meddelelse der kommer
der.

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum

Fra : sl@chevy.dk

Dato : 09-02-07 20:52

On 8 Feb., 22:32, "Taba" <all.spamm...@die.die.die> wrote:

> [...]
> under "system failure". Nu har du en chance for at se hvad der står på
> BSOD'en når den kommer frem og søge lidt på den fejl meddelelse der kommer

"IRQ Driver Less Or Equal" eller noget i den stil, samt en længere
talkode.
Kan den bruges til noget?
Det er vel bare en standard fejl som jeg ikke kan bruge til noget
eller hvad?
Jeg har nu også prøvet med en systemgendannelse fra et punkt et par
dage før Viste blev installeret,
men også det uden held.
Har også prøvet at deaktivere en masse drivere samt afinstallere nogle
programmer, også uden held!

Kunne det være en ide at forsøge at reparere XP installationen med min
XP skive?

--
M.v.h.

ChevyDK

Fra : Taba

Dato : 10-02-07 00:26

>"IRQ Driver Less Or Equal" eller noget i den stil, samt en længere
>talkode.
>Kan den bruges til noget?

Jeg plejede at søge lidt på meddelelsen i en søgemaskine og kom tit på rette
vej mod mit problem (er nu længe siden jeg har set en BSOD).

>Det er vel bare en standard fejl som jeg ikke kan bruge til noget
>eller hvad?

Nej, langt fra - kan som sagt bruges som en ledetråd til problemet. Kig
f.x. her:
http://www.wintip.dk/xp/probs/stopfejl.htm
Står der ikke mere info om hvilken driver der er skyld i problemet?

>Kunne det være en ide at forsøge at reparere XP installationen med min
>XP skive?

Det kan du da godt, men prøv lige at undersøg sagen lidt nærmere. Det kan
spare dig lidt tid. Men ellers er det en god backup plan at ahve inden du
helt formaterer og/eller geninstallere Win XP. Men du kan være uheldig at
den samme fejl kommer igen pga. begyndende defekt hardware eller samme
dårlige driver....

--
/Taba - www.ITzonen.dk - Anmeldelser, Nyheder og Forum