MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Ny HD !
Fra : Jane

Dato : 07-02-07 03:03

Hej. Jeg har fået en større HD, til afløsning af 2 ældre harddiske, i denne
forbindlese ville jeg geninstallere min Windows XP-Home.
Jeg har nu udtaget begge de gamle diske, og isat min nye Hitachi deskstar
250 iøvrigt på sin egen IDE-kabel, under installationen af XP'en, får jeg
meget tidligt at vide at '' der kan ikke skrives til harddisken'', jeg har
forsøgt mig nu, med både Master & Slave-indstillingerne, på det andet
IDE-kabel sidder 2 DVD brændere.

Hvad kan være galt ?

Jane

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-02-07 04:20

Jane skrev:

> på sin egen IDE-kabel, under installationen af XP'en, får
> jeg meget tidligt at vide at '' der kan ikke skrives til
> harddisken''

1. Kan du høre eller mærke om harddisken snurrer rundt?

2. Har du husket at sætte strømforsyningsstikket i din nye
harddisk:

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Carsten H

Dato : 07-02-07 05:42

Er den nye harddisk installeret i Bios ?

Carsten

Fra : Christian Cederberg

Dato : 07-02-07 08:28

On Wed, 7 Feb 2007 03:03:17 +0100, "Jane" <jornhansen2@gmail.com>
wrote:

> [...]
>250 iøvrigt på sin egen IDE-kabel, under installationen af XP'en, får jeg
>meget tidligt at vide at '' der kan ikke skrives til harddisken'',

Er der ikke noget med at der skal Service Pack 1 på en Windows Xp
installation før den vil kendes ved en HD på mere end 137 GB?

Hvis CDen er uden Service Packs kan det være det, der er galt.

Christian Cederberg
Besøg min side med damplokomotivfotos http://www.damplokomotiv.dk/
For mig stoppede udviklingen hos DSB 31. maj 1970.

Fra : Jacob [5260 Odense S~

Dato : 07-02-07 16:33

Christian Cederberg wrote:

> Er der ikke noget med at der skal Service Pack 1 på en Windows Xp
> installation før den vil kendes ved en HD på mere end 137 GB?

Så genkendes den bare som 120 GB - svjh - eller er det 137 GB.
Resten genvinder man når SP1 installeres.

--
mvh Jacob [5260 Odense S]
Mailadressen er god nok som den er.

Fra : TheDane

Dato : 07-02-07 10:28

wrote:

> [...]
>meget tidligt at vide at '' der kan ikke skrives til harddisken'', jeg har
>forsøgt mig nu, med både Master & Slave-indstillingerne, på det andet

Den er blevet formateret.

Fra : Henning

Dato : 07-02-07 15:01

wrote:

> [...]
>meget tidligt at vide at '' der kan ikke skrives til harddisken'', jeg har
>forsøgt mig nu, med både Master & Slave-indstillingerne, på det andet

Defekt disk eller kabel. Har du hørt fabrikantens diagnostic-program?