Outlook 2003 problem
Fra : Peter Jensen

Dato : 08-02-07 20:35

Jeg har været nødt til at slette min profil i WinXPpro (jeg tog dog en kopi
først). Jeg har importeret outlook.pst filen igen og har fået mine mail
tilbage og kontaktpersoner, men hvis jeg vil sende en ny mail og klikker på
knappen Til så får jeg at vide at adresselisten ikke kan vises.
Adresselisten og Kontaktpersoner er tilsyneladende ikke en og samme ting.

Kan man mon få dette til at virke igen?

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Max

Dato : 08-02-07 20:53

Hej Peter

> ikke kan vises. Adresselisten og Kontaktpersoner er tilsyneladende
> ikke en og samme ting.

Det er en træls ting der ofte sker ved skift af opsætning, og der kan
være flere ting galt, bl.a. kan man sagtens have et tomt adresse
kartotek med samme navn som et brugt.

> Kan man mon få dette til at virke igen?

Prøv at højreklikke på Kontaktpersoner og vælg Egenskaber
under fanebladet Outlook-adressekartotek sætter du et
flueben i Vis denne mappe som adressekartotek til E-mail

--
Mvh Max

Fra : Peter Jensen

Dato : 08-02-07 21:11

> [...]
> under fanebladet Outlook-adressekartotek sætter du et
> flueben i Vis denne mappe som adressekartotek til E-mail

Hej Max

Dit råd skaffede mig Outlook-adressekartotek og Kontaktpersoner og
Kontaktpersoner. Den ene Kontaktpersoner er tom og den anden er ok. Jeg
mener at jeg før har kæmpet med dette problem og fandt frem til at slette
det ene Kontaktpersonsarkiv. Desværre kom jeg til at at slette det forkerte.
Du har ret i at det er træls affære.

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Max

Dato : 08-02-07 21:22

Hej Peter

> Jeg mener at jeg før har kæmpet med dette problem og fandt frem til
> at slette det ene Kontaktpersonsarkiv. Desværre kom jeg til at at
> slette det forkerte. Du har ret i at det er træls affære.

Løsningen på det er at omdøbe det ene til f.eks. kartotek1, så kan man
holde styr på hvilket der er tomt og kan slettes.

Jeg har klienter med Outlook i flere udgaver, 2001, 2002, 2003 osv.,og sært
nok har de alle dette problem, det løses bare forskelligt.

--
Mvh Max

Fra : Peter Jensen

Dato : 08-02-07 21:45

> [...]
> sært
> nok har de alle dette problem, det løses bare forskelligt.

Så er det jo bare spørgsmålet hvor man kan omdøbe henne?

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Max

Dato : 08-02-07 21:59

Hej Peter

> Så er det jo bare spørgsmålet hvor man kan omdøbe henne?

Samme sted hvor du slog den til.

--
Mvh Max

Fra : Peter Jensen

Dato : 09-02-07 17:11

> Hej Peter

> Samme sted hvor du slog den til.
>
> --
> Mvh Max

Hej Max

Nu er det lykkedes mig at lave en Kontaktpersoner og en Kontaktpersoner1
hvoraf den sidste er den den med indhold. Efterfølgende er det lykkedes mig
at slette den forkerte!

Jeg kan ikke forstå hvad "Kontaktpersonerknappen" nede i venstre hjørne
(sammen med Post, Kalender og Opgaver) peger på for her ligger alle mine
kontaktpersoner stadig. Det ender med at jeg reinstallerer Officepakken. Så
mister jeg mine mails og kontaktpersoner for jeg tør ikke importere
outlook.pst filen - så er jeg jo nok tilbage ved udgangspunktet igen.

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Max

Dato : 09-02-07 18:25

Hej Peter

> Officepakken. Så mister jeg mine mails og kontaktpersoner for jeg tør
> ikke importere outlook.pst filen - så er jeg jo nok tilbage ved
> udgangspunktet igen.

Jeg gider ikke bøvle med at importere pst filen. Når jeg har installeret
en ny office på en maskine, ja så starter jeg outlook og lader den danne
sine filer. Så finder jeg den nye pst fil (den er skjult) og sletter den og
kopiere den gamle pst fil ind samme sted. Så har man det hele tilbage,
får man så slettet den forkerte kontaktpersoner, ja så kopiere man den
bare ind igen og prøver en gang til.

--
Mvh Max

Fra : Bjarne Chr

Dato : 09-02-07 18:41

"Peter Jensen" <fup@snyd.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> knappen Til så får jeg at vide at adresselisten ikke kan vises.
> Adresselisten og Kontaktpersoner er tilsyneladende ikke en og samme ting.

Hej
I Outlook vælger du Funktioner / Adressekartotek i ruden Vis navne fra her
kan du vælge hvilket kartotek du vil bruge.
Bc
I started out with nothing....I still have most of it

Fra : Bjarne Chr

Dato : 09-02-07 19:53

> [...]
> knappen Til så får jeg at vide at adresselisten ikke kan vises.
> Adresselisten og Kontaktpersoner er tilsyneladende ikke en og samme ting.

Lige en tilføjelse når du har valgt Adresselisten går du op i Funktioner /
Indstillinger og vælger hvilket et der skal vises først.

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-02-07 09:37

"Bjarne Chr" <Bc@Bc.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> mvh
> Bc
> I started out with nothing....I still have most of it

Hej Bjarne

Når jeg vælger Funktioner / Adressekartotek får jeg at vide at
"Adressselisten kunne ikke vises. Mappen kontaktpersoner, der er knyttet til
Adresselisten, kunne ikke åbnes. Den kan være flyttet eller slettet, eller
du har ikke de rette tilladelser. Du kan se, hvordan du fjerner mappen fra
adressekartoteket, i Microsoft Office Outlook hjælp."

Så er det at jeg undrer mig over at jeg kan klikke på Kontaktpersoner
forneden til venstre i Outlookvinduet og se alle mine kontaktpersoner. De må
jo være et sted.
Det hele startede med en mislykket installation af en HP 4850 scanner.
Installationen medførte to windowsfejlmeddelelser fordi Windows ikke kunne
se scanneren efter installationen. Scanneren er nu installeret på en IBM
Thinkpad og virker dog ikke uden en enkelt fejlmeddelelse under
installationen, men hvad dette skulle ha' med Outlook at gøre fatter jeg
ikke.

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Klaus H

Dato : 10-02-07 10:20

> [...]
> Thinkpad og virker dog ikke uden en enkelt fejlmeddelelse under
> installationen, men hvad dette skulle ha' med Outlook at gøre fatter jeg
Nej, det er ikke til at forstå at der skal være så meget lort i HP's
software.
Jeg har en HP scanjet 3970, som ikke kan køre med HP's software på en HP
computer - selv om der er masser af "indbygget understøttelse" af HP udstyr.
Der er vel at mærke tale om en præinstalleret HP WinXP.

Jeg skal ikke have mere HP.

Klaus H

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-02-07 10:29

"Klaus H" <hebs.ud@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> computer - selv om der er masser af "indbygget understøttelse" af HP
> udstyr. Der er vel at mærke tale om en præinstalleret HP WinXP.

Enig!
--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Bjarne Chr

Dato : 10-02-07 11:32

> [...]
> eller du har ikke de rette tilladelser. Du kan se, hvordan du fjerner
> mappen fra adressekartoteket, i Microsoft Office Outlook hjælp."

Hej Peter
Prøv at højreklikke på Kontaktpersoner og åben i nyt vindue og så vælg
Funktioner / Adressekartotek der kan du se hvad dit kartotek det med
adresserne hedder det skal du så have Outlook til at vise først. Normalt
bliver dine mail adresser altid gemt i Kontaktpersoner. Hvor mange *PST
filer har du fået samlet sammen? Højreklik på dine Private Mapper og vælg
Egenskaber for Private Mapper / Avanceret Der kan du se hvor Outlook gemmer
PST filen. Jeg har lavet en Outlook mappe på C.\ drevet og flyttet min
Outlook.PST fil derud så ved jeg hvor den er den første gang skal man lige
fortælle outlook hvor man har flytttet den hen.

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-02-07 12:26

> [...]
> mvh
> Bc
> I started out with nothing....I still have most of it

Tak for tippet som jeg gemmer til en anden gang. Det viste sig at der også
var opstået problemer med Word og Excel vil ikke starte så nu er jeg ved at
installere en ny Office 2003 og håber at det kan løse problemet. Jeg har
ryddet grundigt op i registreringsdatabasen efter afinstalleringen af
Officepakken - så må vi se....

Peter Jensen

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-02-07 13:22

Jeg har nu afinstalleret Officepakken og sikrede mig at .pst filerne også
var væk, herefter blev maskinen booted og regbasen kikket igennem. Nu er er
Officepakken installeret og alle mails og kontaktpersoner ligger hvor de
skal i Outlook selvom der ikke eksisterede nogle .pst filer inden
installationen.

Jeg forstår det ikke helt.

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Bjarne Chr

Dato : 10-02-07 13:36

> [...]
> er Officepakken installeret og alle mails og kontaktpersoner ligger hvor
> de skal i Outlook selvom der ikke eksisterede nogle .pst filer inden

Bare det virker er det vel OK

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-02-07 15:35

> [...]
> mvh
> Bc
> I started out with nothing....I still have most of it

Jah, når det virker er det selvfølgeling ok, men jeg synes at det ville være
rart vide hvorfor det virker og specielt hvorfor det ikke virkede før.

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Max

Dato : 10-02-07 13:49

Hej Peter

> Jeg forstår det ikke helt.

Og du kikkede efter skjulte filer ?

--
Mvh Max

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-02-07 15:41

> Hej Peter

> Og du kikkede efter skjulte filer ?
>
> --
> Mvh Max

Ja, jeg kikke også efter de skjulte filer og var inde i det katalog hvor
..pst filerne lå før og de var væk inden jeg reinstallerede. Man skal vel
ikke forstå det hele.

--
Venlig hilsen
Peter Jensen