Hjælp jeg er rent ud sagt på .............~
Fra : Jan Arne Thøgersen

Dato : 08-02-07 19:29

Hej jeg er en ny mand på vej til at lave en hjemme side,
men hvad pokke gør jeg,jeg er helt på bar bund,og ved ikke det
mindste om hjemmesider.så hvad skal jeg gørre for at komme rigtig
igang.jeg har købt et domænenavn,men men jeg troede at jeg så også fik
en vejledning til at opsætte en hjemme side.
er der en hjælper her på som,vil skrive lidt om hvad jeg skal fortage
mig.jeg er på bredbånd/adsl.kan der købes hjemme side programmer.
v.h Jan

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 08-02-07 19:38

Jan Arne Thøgersen skrev:
> [...]
> er der en hjælper her på som,vil skrive lidt om hvad jeg skal fortage
> mig.jeg er på bredbånd/adsl.kan der købes hjemme side programmer.

Gå ned på folkebiblioteket og lån min bog
Webdesign - illustreret håndbog. 14 dage med
den, og du er en habil webhåndværker.

Jørgen Farum Jensen
Håndbog i websidekonstruktion:
http://webdesign101.dk/wwwbog/udgave2/
..

Fra : Ukendt

Dato : 08-02-07 20:48

"Jan Arne Thøgersen" <jetja@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er der en hjælper her på som,vil skrive lidt om hvad jeg skal fortage
> mig.jeg er på bredbånd/adsl.kan der købes hjemme side programmer.

Det er to fremgangsmåder. Enten at anvende et program til at skabe
hjemmesiden, eller skrive koden i hånden. Skriver man koden i hånden har man
fuld kontrol over siden, men kræver lidt mere arbejde i startfasen. Koder du
i hånden behøver du sådan set ikke andet end din Notesblok, men vil
alligevel anbefale at finde et andet program til at skrive i, som blandt
andet understøtter diverse opmærkninger af koderne.

Vælger du den første metode, så kan du evt. kigge her, hvor der er en
beskrivelse af gratisporgrammet NVU
http://kimludvigsen.dk/tema-hjemmeside.html

Vælger du den sidste metode, ja så vil jeg anbefale dig at kigge på disse
hjemmesider. De kan også være nyttige selvom du bruger et program

www.html.dk <--- kom i gang tutorials og meget mere
www.hjemmesideskolen.dk
www.webdesign101.dk
www.html-faq.dk