validering med w3.org
Fra : Ulf Pedersen

Dato : 08-02-07 16:38

Hejsa

Jeg har lige bikset en side sammen
www.galleri-sol.dk

Når jeg prøver at validere den kommer den med fejl om, at på og så er
en fejl i koden.

Men det er jo svært at undgå danske bogsatver i en side som er på
dansk

css validerer fint, så skal jeg bare se stort og flot på, at der er de
fejl ??

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-02-07 17:07

Ulf Pedersen skrev:

> www.galleri-sol.dk
>
> Når jeg prøver at validere den kommer den med fejl om, at på
> og så er en fejl i koden.

Den fejl får jeg ikke. Der er en fejl på en tankestreg i linje 67,
men ellers ikke nogen fejl vedr. forkerte tegn.

Til gengæld er der en del andre fejl vedr. manglende anførselstegn
og brug af embed.

> Men det er jo svært at undgå danske bogsatver i en side som er
> på dansk

Det er da heller ikke nødvendigt. Du har brugt omskrivning til
æ, ø, å etc. - der er én måde at håndtere de
danske tegn på. Det er dog slet ikke nødvendigt at omskrive til
html-entiteter - hvis man bare angiver det rigtige tegnsæt, kan æøå
skrives direkte i koden og vises (og valideres) uden problemer.

> css validerer fint, så skal jeg bare se stort og flot på, at
> der er de fejl ??

Nej - ikke når de er så lette at rette som her.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Holst

Dato : 08-02-07 17:13

Ulf Pedersen wrote:

> [...]
> dansk
>
> css validerer fint, så skal jeg bare se stort og flot på, at der er de

Nej, lad være med at se stort på det.

Der er en række fejl. Start med at rette dem fra en ende af. Tit og ofte
har en fejl det med at medføre en række efterfølgende fejl. Så ret en
enkelt fejl, valider igen og se, hvor næsten fejl opstår og bliv sådan
ved, indtil alle fejl er borte.

Danske bogstaver burde ikke volde nogle problemer.