Spørgsmål til css
Fra : Monty\(7000\)

Dato : 07-02-07 20:03

Hejsa

Jeg er ved at prøve at arbejde lidt med css. Jeg har dog lige et spørgsmål.
Hvis jeg laver følgende kode:

body {
background: #FFCC66 url("index22.gif") no-repeat fixed 0% 0%;
}

så får jeg et billede til at ligge oppe i øverste venstre hjørne.

Hvis man nu vil have et billede mere på siden. Lad os sige jeg har et
billede (index1.gif) som skal placeres midt på siden. Hvor skriver man så
det henne? Skal det have en ny kodelinje eller kan man "forlænge" den anden
linje med noget mere?

Monty

Fra : Jørn Andersen

Dato : 07-02-07 20:24

On Wed, 7 Feb 2007 20:02:54 +0100, "Monty\(7000\)"
<diverse@mail.tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
>det henne? Skal det have en ny kodelinje eller kan man "forlænge" den anden

Du kan kun have ét baggrunds-billede i hvert element.
Hvis du vil have et nyt billede, kan du enten placere det, som du
ville placere alle andre elementer på siden - eller du kan lave et
særligt div-element, som du placerer og så lægge baggrund på dette.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj