<+ <?
Fra : Ole Madsen

Dato : 30-06-01 11:07

Jeg er ved at lave et script i php hvor jeg har brug for at have en php
sætning i en variabel

$display_block .="
<DIV STYLE=\"text-align:center\"><table BORDER=0 COLS=1 WIDTH=\"486\"
class=ld>
";

Jeg har en parse error fordi at jeg ikke kan få $titel med. Kan jeg få lavet
noget andet, så jeg ikke skal skrive <? inde i en variabel?

Ole

Fra : Jonas Delfs

Dato : 30-06-01 11:05

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ved at lave et script i php hvor jeg har brug for at have en php
> sætning i en variabel

[snip noget kode]

> Jeg har en parse error fordi at jeg ikke kan få $titel med. Kan jeg få
lavet
> noget andet, så jeg ikke skal skrive <? inde i en variabel?

Hvad med bare at droppe <?, echo og ?>

--
Mvh. Jonas Delfs, http://delfs.dk
e72bd3e51a7937c87d28b85d677a97b2

Fra : Niels Andersen

Dato : 30-06-01 11:05

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> wrote in message
> Jeg er ved at lave et script i php hvor jeg har brug for at have en php
> sætning i en variabel

Der plejer problemet vist at være "?>".

> $display_block .="
> ";

Altså når den støder på "?>" går den ud af "PHP-mode", og det er jo ikke
meningen.

Prøv at se fidusen i denne:

$var = "<? test() ?".">";

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 30-06-01 11:10

On Sat, 30 Jun 2001 12:07:18 +0200, "Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk>
wrote:

>Jeg har en parse error fordi at jeg ikke kan få $titel med. Kan jeg få lavet
>noget andet, så jeg ikke skal skrive <? inde i en variabel?

"Just do it".

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Ole Madsen

Dato : 30-06-01 12:45

Peter Brodersen <professionel@nerd.dk> wrote in message

> "Just do it".

Det virker som en almindelig side, men sætter man det ind i en database,
hvor jeg har en page id hvor selve siden er, så kommer koden på skærmen

KAn man gøre noget andet i databasen?

Ole

Fra : Thomas Lundstrøm

Dato : 01-07-01 11:31

> Det virker som en almindelig side, men sætter man det ind i en database,
> hvor jeg har en page id hvor selve siden er, så kommer koden på skærmen
>
> KAn man gøre noget andet i databasen?

Sætter addslasches() ikke også \ foran $? Det er måske der den er gal?

Thomas L.

Fra : Ole Madsen

Dato : 01-07-01 20:49

Thomas Lundstrøm <thomas-l@mail.com> wrote in message

> Sætter addslasches() ikke også \ foran $? Det er måske der den er gal?

Vil du give mig et eksempel?

Ole

Fra : Thomas Lundstrøm

Dato : 02-07-01 11:19

Thomas Lundstrøm wrote:

> Sætter addslasches() ikke også \ foran $? Det er måske der den er gal?
>
> Thomas L.

Nej det gør den ikke. Fra manualen om addslashes():

Returns a string with backslashes before characters that need to be
quoted in database queries etc. These characters are single quote ('),
double quote ("), backslash (\) and NUL (the null byte).

Thomas L.

--
He + St -> HeSt
Dette burde give en Nobelpris: 2HeSt -> FØl

Fra : Søren Nielsen

Dato : 01-07-01 21:12

> Det virker som en almindelig side, men sætter man det ind i en database,
> hvor jeg har en page id hvor selve siden er, så kommer koden på skærmen
>
> KAn man gøre noget andet i databasen?

jeg plejer at skrive sådan her:

Fra : Ole Madsen

Dato : 02-07-01 12:04

Søren Nielsen <snie@hockeymail.com> wrote in message
> "Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> jeg plejer at skrive sådan her:

de punktummer der, er det det der skal til for at php kan læse det fra
databasen?

Ole

Fra : Per Thomsen

Dato : 03-07-01 07:50

"Ole Madsen" <olem@post6.tele.dk>
> Søren Nielsen <snie@hockeymail.com> wrote

> de punktummer der, er det det der skal til for at php kan læse det
fra
> databasen?

Nej. Punktum er en konkateneringsoperator, vil vil sige at hvis
$titel = "Titel";
så bliver
og det er den værdi, der vil blive gemt i databasen.
Det er altså ligemeget, om du har ændret $titel, næste gang du henter
værdien
fra databasen, den vil stadig være "<font

Prøv at lege lidt med noget i denne stil:

// Læg mærke til at single-quotes gør at $titel, ikke bliver fortolket i
strengen.
$display_block.= '?><font

Afhængig af, hvad der allerede står i $display_block, kan det være du
skal flytte '?>'

Når du så hiver strengen ud af databasen, skal du bruge eval() således,
der hvor
du gerne vil have dit output:
eval($display_block);

Reference: