Usmagelig annoncering Telmore
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-02-07 08:16

Jeg fik følgende ind ad døren her til morgen:

Prisfald på opkald i udlandet

Fra den 5. februar har TELMORE sænket priserne på opkald til en del lande.
Fx er prisen for opkald fra et EU-land til Danmark faldet fra 10 kr. til 8
kr. i minuttet. Derudover er priserne også sat ned på en lang række andre
udlandsopkald. Når du bruger mobilen i udlandet, skal du være opmærksom på,
at priserne er væsentlig højere, end når du er i Danmark. TELMORE kæmper
videre for at du kan få lavere priser på udlandstelefoni.

Lavere priser my ass!

Skal da vist godt nok have flyttet mit telmorenummer til et andet. Jeg
ringer ikke ret meget på det nummer - faktisk ingenting :). Hvad er der at
vælge imellem?

--
Per, Esbjerg
Skistøvler sælges størrelse 44-45 til 300 kr. parret,

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 07-02-07 08:21

Hvordan ligger dit forbrug ?

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 07-02-07 08:24

> Lavere priser my ass!

Jeg er ikke helt med - de har da sat priserne ned med 20%?

> Skal da vist godt nok have flyttet mit telmorenummer til et andet. Jeg
> ringer ikke ret meget på det nummer - faktisk ingenting :). Hvad er der at
> vælge imellem?

Hvis du næsten ikke ringer, hvorfor så bekymre sig over nogle
udlandspriser? -Og hvorfor overhovedet skifte operatør for at spare 5% af 50
kr. i kvartalet?

--
Jeppe Vestergaard, København
Email: Jeppe at dailyrush denmark

Fra : HH

Dato : 07-02-07 08:31

> [...]
> Fx er prisen for opkald fra et EU-land til Danmark faldet fra 10 kr. til 8

Ja først sætter de prisen op til 10 kr og så ned til 8.

Hvis de nu havde sat den op til 100 kr og ned 8 så kunne have sparet 92 kr !

Huhej hvor det går

Fra : Kim Larsen

Dato : 07-02-07 10:21

"HH" <HH@hansenkanikkelidespam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Ja først sætter de prisen op til 10 kr og så ned til 8.
>
> Hvis de nu havde sat den op til 100 kr og ned 8 så kunne have sparet 92 kr

Nu kender jeg ikke rigtig noget til sagen men hvis den er som du beskriver
er Telmore alvorlig på kant med markedsføringsloven. Jeg håber for Telmores
vedkommende at du tager fejl eller at det i så fald at det er sandt ikke
kommer myndighederne for øre.

Kim Larsen

E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Lars C

Dato : 07-02-07 10:50

Kim Larsen skrev:

> [...]
>vedkommende at du tager fejl eller at det i så fald at det er sandt ikke

Det er nu ikke Telmore der er på kant med markedsføringsloven. Det er
TDC der har "opfundet" prisfaldet. Alle TDC baserede mobilselskaber
(Telmore, Unoeuro m.m) har de samme udlandspriser.
Men som sædvanlig så klapper de rette myndigheder bare i deres små
hænder, når det gælder TDC :-/

Men på den anden side så er jeg bedøvende.. Er ikke tilmeldt
udlandstelefoni, så for mig får det ingen betydning.

Hvis man vil talde billigt til og fra udlandet med et mobilselskab
skal man vælge Lebara. http://www.lebara.dk
Bemærk dog at indlandstraffik er minuttakseret.

--
Lars C

Fra : HH

Dato : 07-02-07 10:54

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Telmores vedkommende at du tager fejl eller at det i så fald at det er
> sandt ikke kommer myndighederne for øre.

Telmore er jo tdc

Da jeg ringede i efteråret fra tyskland til danmark kostede det ca. 6 kr.
efter kl 18 at ringe hjem.

For nylig lavede tdc det om til zoner så det nu kostede 10 kr at ringe hjem
fra tyskland uanset hvilken tysk udbyder jeg brugte og uanset hvilket
tidspunkt.

Altså en klar forhøjelse ifht til tidligere ( jeg mener ikke at nogen minut
pris fra tyskland til dk var oppe på 10 kr på det tidspunkt)

Et par måneder efter at indføre zoner og 10 kr. pr. minut sænker de så
prisen til 8 kr.

Så jeg ser det som prisen er sat op , ikke ned.

Fra : Rainer Schöbe

Dato : 08-02-07 13:59

Hej.

HH skrev:
> [...]
>
> Altså en klar forhøjelse ifht til tidligere ( jeg mener ikke at nogen minut
> pris fra tyskland til dk var oppe på 10 kr på det tidspunkt)

I dagtimerne (kl. 7-20 eller 8-18) var prisen på knap 10 kr, så der er
en ægte prisnedsættelse i dagtimerne.

> Et par måneder efter at indføre zoner og 10 kr. pr. minut sænker de så
> prisen til 8 kr.
>
> Så jeg ser det som prisen er sat op , ikke ned.

Alt er relativt.

Mvh.

--
Rainer Schöbe (Germany)
http://www.schoebe.eu

Fra : Snakee

Dato : 10-02-07 06:28

Wed, 07 Feb 2007 08:16:14 +0100. skrev Per Henneberg Kristensen:

> Jeg ringer ikke ret meget på det nummer - faktisk ingenting :).

Hvad er dit problem så? Har du ikke altid fået god behandling hos
Telmore? Det er jo ikke hos Telmore problemet ligger men hos TDC som har
lavet den åndsvage zoneindeling og som bestemmer priserne til/fra
udlandet men hvis du ikke ringer til eller fra udlandet kan du jo være
ligeglad med mindre du selvfølgelig vil betale mere for mindre et andet
sted.

> Hvad er der at vælge imellem?

Hvis kvaliteten og servicen skal være lige så høj - ingen ud over TDC
selv, men der er situationen ikke meget bedre. Du kommer bare til at
slippe mere for den samme service (måske enda lidt dårligere)

Snakee

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-02-07 14:47

Per Henneberg Kristensen skrev den 07-02-2007 08:16:
> [...]
> at priserne er væsentlig højere, end når du er i Danmark. TELMORE kæmper
> videre for at du kan få lavere priser på udlandstelefoni.

Og den økonomiske katastrofe set i lyset af dit forbrug/behov?

> Skal da vist godt nok have flyttet mit telmorenummer til et andet. Jeg
> ringer ikke ret meget på det nummer - faktisk ingenting :). Hvad er der at
> vælge imellem?

Fravalget. Når du ikke bruger nummeret, hvorfor har du det så?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 10-02-07 20:47

Carsten Riis wrote:

> Og den økonomiske katastrofe set i lyset af dit forbrug/behov?

Overskriften er usmagelig annoncering Telmore. Den holder jeg fast ved.

Og jeg behøver ikke engang være stædig for at gøre det. Problemet er belyst
i denne tråd.

> Fravalget. Når du ikke bruger nummeret, hvorfor har du det så?

Fordi det er et nemt nummer at huske, som jeg vil bruge når jeg får
lejlighed til det (jeg har flere gode numre jeg skal have brugt saldi på før
jeg når til Telmore - men den rykker da lidt op i rækken).