Put&Take fluer?
Fra : BJ

Dato : 30-06-01 10:35

Jeg fisker ofte i et lille Put and Take (Vrads, Midtjylland). Jeg fisker
altid med flue, ikke fordi det er særlig givtigt, men fordi det er det
sjoveste. Men ofte er det ormebaderne og powerbaits folkene der løber af med
fangsterne

Mit spørgsmål er derfor - hvad er den ultimative flue til sådanne steder?
Findes den?- eller er det som i åer, afhængig af den lokale insektfauna.

Hilsen Bo

Fra : Claus

Dato : 30-06-01 14:55

Jeg fisker også selv med fluer i p&t, også fordi det er det sjoveste,
især når man får hug
Mit fluevalg er afhængigt af årstiden; tidligt forår fisker jeg med
store farvestrålende maraboufluer med kuglehoved. Senere på sæsonen
kan jeg bruge små pheasant tail nymfer eller montana'er, eller nogle
gange endda en tørflue; det er ekstra underholdende synes jeg.
Systemet er som altid med flue, prøv noget, og hvis det iikke virker,
eller du mister tilliden til fluen, så skift. Nogle gange skal fluen
være stor, andre gange lille.
Tænk på hvor fiskene står: er de igang med at tage insekter på
overfladen, så kan man prøve med en let nymfe eller tørflue, er de på
bunden eller midtvandet, så skal du have noget på med lidt vægt.
Lad evt fluen synke helt ned på bunden inden en langsom indtagning,
det giver nogen gange pote.
Husk dog at give fluen en chance; det nytter intet at skifte efter tre
kast - man får sjældent fisk så hurtigt uanset fluevalget

Knæk og bræk.
Claus