Hvad er bedst (Nokia)
Fra : Brian Olesen

Dato : 04-02-07 21:51

Hejsa
Ok nu er det igen ved at være tid til at få købt ny mobillos.

Jeg vil have en af de nye med den nye version af Symbian.
Men hvad er værd at købe.
Jeg har i hvert fald afskrevet n80 som et flob, for den har kun den gamle
bluetooth.

Jeg er lidt lun på:
n73, den kommende N76 e61 5500 sport og de 2 dyre n93 og n95.

Men hvilke af disse telefoner gi'r mest valuta for pengene?
Kamera er ikke vigtigt, men det er derimod wifi og BT 2.0 samt en hurtig
processor.

En god højttaler vil også være at foretrække, men moderne og tidsvarende
connectivity er klart det væsentligste.

Hvad synes i er fedest?

Mvh. Brian

Fra : John

Dato : 04-02-07 23:11

Brian Olesen skrev:
> [...]
> processor.
>
> En god højttaler vil også være at foretrække, men moderne og tidsvarende

Ud fra specs: N95.

N73 synes jeg er en skuffelse.

N93 er stor og klodset.

5500 kan jeg slet ikke se noget fedt ved.

E61 er dum at holde på og kræver begge hænder i brug for at bruge
tastaturet. Så ville jeg klart vælge S/E P990 i stedet for.

Mvh

John

Fra : Kim Larsen

Dato : 05-02-07 13:33

"John" <jk7410@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> E61 er dum at holde på og kræver begge hænder i brug for at bruge
> tastaturet. Så ville jeg klart vælge S/E P990 i stedet for.

Det er skægt for hver gang at der bliver spurgt om hvilken Nokia man skal
vælge bliver der altid svaret at der skal købes en Sony Ericsson (pr.
autopilot), man behøver blot at tælle sekunderne. Jeg har kortvarigt haft en
Ericsson en gang for nogle år siden, jeg husker den som var det i går,
sporene skræmmer, aldrig mere noget der blot rimer på Ericsson. Een gang
Nokia, altid Nokia, sådan er det her (men kan dog overtales til noget andet
med tiden blot det ikke er Sony Ericsson).

Kim Larsen

E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : John

Dato : 05-02-07 14:11

Kim Larsen skrev:
> [...]
> Nokia, altid Nokia, sådan er det her (men kan dog overtales til noget andet
> med tiden blot det ikke er Sony Ericsson).

Det er skægt for hver gang at der bliver spurgt om hvilken mobiltelefon
man skal købe, er der altid en eller anden der for år tilbage har haft
dårlig erfaring med et bestemt mærke - oftest så mange år tilbage, at
man ikke kan bruge det til en skid i dag.

Og fordi du er udviklingsignorant, behøver andre jo ikke være det.

Iøvrigt anbefalede jeg, ud fra specs, Nokia N95, men det overså du i din
iver.

Mvh

John

Fra : Henrik

Dato : 06-02-07 18:12

On 2007-02-05 14:10:52 +0100, John <jk7410@gmail.com> said:

> [...]
> dårlig erfaring med et bestemt mærke - oftest så mange år tilbage, at
> man ikke kan bruge det til en skid i dag.

Jeg har også haft uheldige opleveler med Ericsson, så jeg røg på Nokia
nogle år, så kom Sony med og har haft et par SE og de har alle været
Nokia Overlegende (min mening), pt har jeg en Motorola fordi den er
flot, men det er et fejlkøb, og den skal bare holde til iPhone kan
købes i DK forhåbentlig i efteråret.

Henrik

Fra : Pistolprinsen

Dato : 05-02-07 20:54

> Så ville jeg klart vælge S/E P990 i stedet for.

Jeg var slet ikke klar over at Nokia lavede en model, der hedder SEP990!?
Og, den skulle være bedre end N95, siger du?!

Hvor go' er GPS'en i den?
Hvor meget mere end 5 MP er kameraet?

Hvor har du set den???

Pistolprinsen

Fra : John

Dato : 05-02-07 21:18

Pistolprinsen skrev:

> Jeg var slet ikke klar over at Nokia lavede en model, der hedder SEP990!?
> Og, den skulle være bedre end N95, siger du?!

> [...]

Læs dog for helvede hvad der bliver skrevet :(

Fra : Pistolprinsen

Dato : 06-02-07 06:09

> Læs dog for helvede hvad der bliver skrevet :(

Det er jo netop det jeg gør, og han spørger om, hvilken NOKIA, der er bedst!

Pistolprinsen

Fra : John

Dato : 06-02-07 10:51

Pistolprinsen skrev:

> Det er jo netop det jeg gør, og han spørger om, hvilken NOKIA, der er bedst!

Hvortil jeg svarer: "Ud fra specs: N95" - det er lidt svært at svare
andet til en telefon der ikke er kommet i butikkerne endnu.

Han nævner så E61, som IMO er en ringe telefon og på så godt som alle
punkter S/E P990 underlegen, derfor foreslår jeg ham at overveje den i
stedet for, hvis det er business-telefon han vil gå efter. Jeg skriver
intet om at Nokia laver P990.

Mvh

John

Fra : Pistolprinsen

Dato : 06-02-07 17:20

> Så ville jeg klart vælge S/E P990 i stedet for.

Altså, når han spørger til en NOKIA telefon, og når du så nævner en SEP990,
må man da gå ud fra, at det er en NOKIA-telefon!
Ellers svarer du jo slet ikke manden!

Han spørger til en NOKIA, og du svarer med en SEP!
Han spørger i vest, og du svarer i øst!

Det hænger da ikke sammen, mand!

Pistolprinsen

Fra : Henrik

Dato : 06-02-07 18:15

On 2007-02-06 17:20:09 +0100, "Pistolprinsen" <Sp@m.No> said:

> Det hænger da ikke sammen, mand!
>

> Pistolprinsen

Og hvordan hænger det sammen at mundhugges, ud over at hævde en selv!!!!!!!!!

Man behøver jo ikke svare hvis man er uenig, det kan afsenden jo bare
sortere i ????

Fra : John

Dato : 06-02-07 20:38

Pistolprinsen skrev:

> Altså, når han spørger til en NOKIA telefon, og når du så nævner en SEP990,
> må man da gå ud fra, at det er en NOKIA-telefon!

Med mindre spørgeren er lige så dum som dig så er det næppe tilfældet.

> Ellers svarer du jo slet ikke manden!
>
> Han spørger til en NOKIA, og du svarer med en SEP!
> Han spørger i vest, og du svarer i øst!

Nej, jeg gør opmærksom på at der efter min mening i business-klassen
findes et langt bedre alternativ end E61, nemlig S/E P990i.
Spørgeren kan så tage det med i overvejelserne eller lade være.
Spørger jeg efter en MP3-afspiller fra Apple, men bliver anbefalet en
iRiver i stedet for, vil jeg da også tage det med i overvejelserne -
selv om mine tanker i starten gik i retning af Apple.
Det er en af de fede ting ved usenet, at man tit bliver gjort opmærksom
på ting man ikke havde overvejet.

Og nej - jeg er ikke kun S/E-bruger. Jeg har også Nokia i "samlingen".

> Det hænger da ikke sammen, mand!

Det er vist dig der ikke hænger sammen - mand!.

Fra : Kim Larsen

Dato : 06-02-07 10:59

"Pistolprinsen" <Sp@m.No> skrev i en meddelelse

> Det er jo netop det jeg gør, og han spørger om, hvilken NOKIA, der er
> bedst!

Lige nøjagtig

Kim Larsen

E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Brian Olesen

Dato : 08-02-07 20:42

Snip et enkelt konstruktivt forslag samt noget brokværk.

Jeg takker og vil så bare begyndt at sparre op, for N95 er ingen billig sag.

Mvh. Brian