TELMORE TA'R RØVEN PÅ DIG...!!!
Fra : Ukendt

Dato : 29-01-07 19:22

TELMORE HAR DOBBELT PRISEN I UDLANDET...!

Telmore har dobbelt taksterne for tale i mobil i udlandet. De har
simpelthen sat en fast pris på hele Europa som hedder 10 dkr/min. det
vil sige at hvis du ringer fra Italien kommer det til at koste det
dobbelte.
Så Telmore er blevet langt fra det billig.

Jeg er færdig med at forgylde flere topchefer......!!!!!!!

Fra : Michael

Dato : 29-01-07 21:02

(¯`'·.¸Christian¸.·'´¯) skrev:

> [...]
>dobbelte.
>Så Telmore er blevet langt fra det billig.
>
>Jeg er færdig med at forgylde flere topchefer......!!!!!!!

Det samme har TDC, Unotel og sikkert alle andre mobilselskaber som
bruger TDC's net :-/

--
/signature offline

Fra : mp12

Dato : 29-01-07 21:43

Ja ja men prøv så lige at se TDC priser uden feriemodul
Fra spanien , med feriemodul 10,-
uden feriemodul 6,54 eller 5,68
Feriemodul er noget du får gratis med et abbonement ,som man selv skal melde
fra
Feriemodul er et tilbud til dem der rejser meget , men hvor er besparelsen ?

Fra : Per Thomsen

Dato : 31-01-07 07:47

> [...]
> Fra spanien , med feriemodul 10,-
> uden feriemodul 6,54 eller 5,68
> Feriemodul er noget du får gratis med et abbonement ,som man selv skal

Undtagen, hvis du har Telmore. Der er ingen valgmulighed.
Men som skrevet andet sted i denne tråd; det er TDC der er skurken. Sidste
år kostede et minut 9,60 fra Tyrkiet til Danmark. Nu koster det TYVE.

Per

Fra : Per Thomsen

Dato : 31-01-07 08:46

> Undtagen, hvis du har Telmore. Der er ingen valgmulighed.
> Men som skrevet andet sted i denne tråd; det er TDC der er skurken. Sidste
> år kostede et minut 9,60 fra Tyrkiet til Danmark. Nu koster det TYVE.

Ja, overdrivelse fremmer forståelsen - det var 'kun' 18,-

Per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 31-01-07 09:01

Per Thomsen skrev:

> Men som skrevet andet sted i denne tråd; det er TDC der er skurken. Sidste
> år kostede et minut 9,60 fra Tyrkiet til Danmark. Nu koster det TYVE.

Er der nogen der ved hvad det koster med et lokalt kort fra
Tyrkiet til Danmark? Jeg spørger kun for at have noget at
sammenligne med.

--
Bertel

Fra : Per Thomsen

Dato : 31-01-07 10:22

> Er der nogen der ved hvad det koster med et lokalt kort fra
> Tyrkiet til Danmark? Jeg spørger kun for at have noget at
> sammenligne med.

Sidste år var det (afhængig af udbyder) lige under 5,-.
Men de tyrkiske teleselskaber har, så vidt jeg er orrienteret, lavet det
meget besværligt/dyrt at anskaffe telekort. Det er noget med at det skal
bruges hver 3. måned for at være aktivt.

Per

Fra : Carsten Riis

Dato : 31-01-07 19:52

Per Thomsen skrev den 31-01-2007 10:22:

> [...]
> meget besværligt/dyrt at anskaffe telekort. Det er noget med at det skal
> bruges hver 3. måned for at være aktivt.

Og problemet er hvor stort, når man er i tyrkiet i fx 2 uger?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Per Thomsen

Dato : 01-02-07 08:38

> Og problemet er hvor stort, når man er i tyrkiet i fx 2 uger?

Det er, at du skal købe ny 'pakke' hver gang du er i Tyrkiet, med mindre du
er i Tyrkiet hver 3. måned.

Per

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-02-07 23:13

Per Thomsen skrev den 01-02-2007 08:38:

> Det er, at du skal købe ny 'pakke' hver gang du er i Tyrkiet, med mindre du
> er i Tyrkiet hver 3. måned.

Og en sådan pakke er hvor dyr?

Fra : Per Thomsen

Dato : 02-02-07 10:38

> Og en sådan pakke er hvor dyr?

Sidst jeg hørte det, var det omkring kr. 200,-
Men jeg skal prøve at finde ud af det.

Per

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-02-07 21:38

Per Thomsen skrev den 02-02-2007 10:38:

> Sidst jeg hørte det, var det omkring kr. 200,-

og i forhold til den (mobil) telefoni man selv kunne tænke sig at
foretage med sit danske abonnement?

plus at man med det tyrkiske taletidsnummer har bøvlet med, at man skal
skrive sit navn efter hver sms i hvert fald første gang man sender en
sms til sine danske bekendtskaber?

Det jeg ville hen til, at den der minuttakst-taksering i sekundafregning
kan tage så meget overhånd, så man glemmer hvad (mobil)telefonien
egentlig handler om....nemlig at komme i kontakt med hinanden.

Såfremt man bruger sit danske abonnement i de få minutter man alligevel
har tænkt sig at bruge det eller de par feriebeskeder man sender til
vennerne. Er det virkelig bøvlet værd at skaffe sig et tyrkisk
nummer, rode rundt med simkort af forskellig slags...og så endda
risikere at man ikke bruger den pakke til 200 kroner i form af, at man
kun taler i den 2 minutter og sender 5 sms'er.....så er det nogen dyre
samtaler og sms'er......og husk, det er ferie man er på....ikke tilbudsjagt.

For mig at se så er den totale takstfiksering på øre-niveau en slags
"hvorfor slikker han-hunde sig på testiklerne...... fordi de kan"-vittighed.
Hvorfor ikke bare acceptere, at telefoni nu engang koster noget. Brug
den med fornuftig omtanke og så ikke ødelægge ferien med, at man partout
skal have mulighed for at sende sms'er til 1 krone og ikke 1,20 bare
fordi man kan. Man tager vel ikke på ferie for at sms'e men for at
tage på ferie.

> Men jeg skal prøve at finde ud af det.

behøvedes ikke

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-02-07 12:03

Carsten Riis skrev:

> Såfremt man bruger sit danske abonnement i de få minutter man alligevel
> har tænkt sig at bruge det eller de par feriebeskeder man sender til
> vennerne.

Jeg tænker nu mest på at undgå at ringe til den der står 50 meter
væk og så betale 30 kr. pr. minut for samtalen fordi den skal
routes over Danmark.

--
Bertel

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-02-07 14:10

Bertel Lund Hansen skrev den 03-02-2007 12:02:

> Jeg tænker nu mest på at undgå at ringe til den der står 50 meter
> væk og så betale 30 kr. pr. minut for samtalen fordi den skal
> routes over Danmark.

Og det gør man hvor tit?
(er man virkelig så doven, at man ikke vil gå de 50 meter?)

Hvis du kun gør det i 2 minutter i løbet af din ferie, så koster 200
kroners kortet dig 100 kroner i minuttet.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-02-07 14:37

Carsten Riis skrev:

> Og det gør man hvor tit?

Sig mig, fatter du ingenting?

Mine døtre var i Sydafrika samtidig i 14 dage, og de anskaffede
sig to lokale taletidskort. Det ville have kostet dem en formue
hvis de havde benyttet deres danske udbyder.

> (er man virkelig så doven, at man ikke vil gå de 50 meter?)

Prøv - selv om det er vanskeligt for dig - at forestille dig at
de 50 meter bare er et eksempel og et forsøg på at forklare at
lokale samtaler er meget billigere med et lokalt kort end med et
der ringer over Danmark.

> Hvis du kun gør det i 2 minutter i løbet af din ferie, så koster 200
> kroners kortet dig 100 kroner i minuttet.

Guuuud naaaarj!

--
Bertel

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-02-07 19:19

Bertel Lund Hansen skrev den 03-02-2007 14:37:

> Sig mig, fatter du ingenting?

Jo da. Faktisk ganske meget.

Jeg tænker på behovet.

> Mine døtre var i Sydafrika samtidig i 14 dage, og de anskaffede
> sig to lokale taletidskort. Det ville have kostet dem en formue
> hvis de havde benyttet deres danske udbyder.

Det kommer jo an hvad de havde brug for.

I den situation dine døtre stod i (som jeg kan forstå på dig: at
kommunikere med hinanden forholdsvis ofte) ja, så kan det ikke betale sig.

> [...]
> de 50 meter bare er et eksempel og et forsøg på at forklare at
> lokale samtaler er meget billigere med et lokalt kort end med et

naturligvis.

Prøv - selv om det er vanskeligt for dig - at forestille dig at man skal
have et behov for at kommunikere i et omfang så det kan betale sig at
med en startpakke til 200 kroner.

> Guuuud naaaarj!

Jo netop.

Fra : Per Thomsen

Dato : 04-02-07 14:18

> Og det gør man hvor tit?
> (er man virkelig så doven, at man ikke vil gå de 50 meter?)

Sidst vi var i Grækenland, fik jeg et chok da vi kom hjem. Vi havde udstyret
ungerne med en mobiltelefon og vi brugte så en af mine telefoner (med
Sonofon abonnement). Ungernes SMS'er kostede 1,4 via Telmore (som det har
kostet de sidste mange gange), Men Sonofon' SMS'erne kostede 2.50.
Når man så dagligt skriver 10 - 20 SMS'er løber det op.

De 2,50 er nu standard hos de fleste. Derfor poienten med et kokalt
taletidskort.

Fra : Per Thomsen

Dato : 04-02-07 14:20

> behøvedes ikke

Havde jeg så gjort.
Det største selskab gælder en optankning i 3 mdr, hvorefter der spæres for
udgående samtaler i de 3 efterfølgende mdr. Telefonen lukkes helt efter 7
mdr.
Ved et af de andre selskaber skal man bare tanke en gang pr. 12 mdr. for at
holde det aktivt.

Per