Mobil der kan tåle kulden ?
Fra : Anders Majland

Dato : 25-01-07 18:49

Min nokia 5140 bliver ustabil i koldt vejr - f.ek her for en time siden .
Ifølge dens eget termometer var den 3 grader og batteriet 3/4 fuldt men så
snart jeg forsøger at ringe dør den - sikkert fordi batteriet ikke giver
strøm nok....

Nogen andre der er bedre til det brug ?

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Søren Blom

Dato : 25-01-07 21:05

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev
> [...]
> snart jeg forsøger at ringe dør den - sikkert fordi batteriet ikke giver

Det er batterierne der ikke kan tåle kulden, et problem der ikke er lige til
at komme uden om, så du må nok leve med det.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Jesper

Dato : 26-01-07 01:14

On Thu, 25 Jan 2007 18:49:23 +0100, Anders Majland wrote:

> [...]
> snart jeg forsøger at ringe dør den - sikkert fordi batteriet ikke giver

Som andre har bemærket er det batteriet den er gal med, og det samme vil
gælde for andre telefoner med samme batteriteknologi. Hvis dit batteri
er gammelt kan det måske hjælpe at skifte til et nyt. Og så i øvrigt
oplade det fuldt inden du går ud i kulden samt at lade telefonen ligge i
en varm lomme når du ikke bruger den.

Du kan også have den i lommen "mens" du bruger den, hvis du har et
headset...

Fra : Martin Sørensen

Dato : 26-01-07 18:28

> [...]
> telefonen ligge i en varm lomme når du ikke bruger den.
> Du kan også have den i lommen "mens" du bruger den, hvis du har et

Men headsettet bruger jo også strøm, typisk fra en Li-ion celle ligesom
telefonen, så den må heller ikke blive kold..

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Snakee

Dato : 04-02-07 03:19

Fri, 26 Jan 2007 18:27:57 +0100. skrev Martin Sørensen:

> Men headsettet bruger jo også strøm, typisk fra en Li-ion celle ligesom
> telefonen, så den må heller ikke blive kold..

Kun hvis det er trådløst. Man kan jo stadig bruge et headset med ledning
ned til mobilen i lommen.

Snakee