Findtes der snart en billig HSDPA løsning ~
Fra : charbax@gmail.com

Dato : 23-01-07 19:11

Jeg kunne godt taenke mig en HSDPA mobil telefon, med Bluetooth, saa
den kan fungere som HSDPA modem til min Archos, Nokia N800 eller Laptop
computer.

Er her nogen som ved om 3, Sonofon eller TDC har eller snart lancere et
eller andet 99kr HSDPA mobil med Bluetooth, samt max 299kr fast
maanedlig afgift med frit forbrug paa mindst 1.5mbit/384kbit HSDPA ? En
lille smule inkluderet gratis maanedlig taletid, closed garden
services, og minimum mulighed for at browse og tjekke emails direkte
paa mobile kan ogsaa vaerre interessant.

Fra : J.K.Arning

Dato : 23-01-07 19:31

http://privat.3.dk/abonnement/ekstra-abonnemneter/

--
:: J.K.Arning :: 23-01-2007 19:30:15 :: http://arning.dk ::

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-01-07 19:35

<charbax@gmail.com> wrote in message
> Er her nogen som ved om 3, Sonofon eller TDC har eller snart lancere et
> eller andet 99kr HSDPA mobil med Bluetooth, samt max 299kr fast
> maanedlig afgift med frit forbrug paa mindst 1.5mbit/384kbit HSDPA ?

http://www.pcworld.dk/art/8321?page=1

Abonnementsprisen stemmer, men der er ikke frit forbrug og mobilen koster
heller ikke 99 kr.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Fra : charbax@gmail.com

Dato : 23-01-07 21:05

Jeg har lige set igennem denne her presse-konference:
http://privat.3.dk/upload/webcast/xseries/index.htm

All I can say is SUPER DUPER.

Endelig, siden at jeg har haft min Motorola A920 3G smartphone paa 3
siden October 2004, og de aandsvage mange tusinder af kroner i data og
roaming udgifter. Nu kan mobil Internet maaske endelig blive til en
realitet.

Dog er der stadig aandsvag roaming udgift i andre 3-lande af 10kr per
MB, jeg haaber de hurtigt fjerner den dumhed, ellers kraever det at man
har en mobil i hvert land hvilket er komplet idiotisk.

Hvis jeg havde vaerret til 3's presse-konference havde jeg spurgt om
man for 149kr pr.md faar en 3.6mbit/384kbit ubegraenset forbindelse,
eller om der er sat en lavere data-rate i forskel med 399kr guld
pakken. Jeg ville have tjekket om virkelig der er tale om flatrate
eller om der er sat en max md forbrug paa (1GB? 10GB? 100GB?). Jeg
ville have spurgt om Data er ubegraenset paa Soelv og Guld igennem
Bluetooth til en Laptop eller en PDA.

Indtil videre er der ingen HSDPA telefoner som vil vaerre tilgaengelig,
hvis jeg forstaar det rigtigt. DVS. man skal vente til Nokia N95 (se
min video fra CES her: http://ces2007.video-blog.eu/nokia-n95/ ).. Men
jeg vil tror jeg helst vente til en HSDPA-enabled N800 (se min video
fra CES her: http://ces2007.video-blog.eu/nokia-n800/ ) , let's hope
saadan een kommer. Eller maaske nok allerhelst, vil jeg gerne have en
billig Bluetooth HSDPA telefon som saa bare kan arbejde som HSDPA modem
til min Archos, N800 eller Laptop, paa hvilket man kan have Skype eller
Musimi igennem en SIP applikation koerende til ubegraenset gratis
worldwide telefoni, samt ubegraenset worldwide IM, email, RSS, video
cast, video streaming, Remote Desktop, Remote p2p, Orb/sling
funktionnalitet, upload af video til video-blog (dog max 384kbit/s
upload med HSDPA)..

Alle X-series kommer forhaabentlig ogsaa med Wi-Fi, saa man vil kunne
ringe gratis VOIP over Wi-Fi hotspots, og se hvor mange Fon hotspots
der er ved at vaerre i Koebenhavn paa http://maps.fon.com