Nokia N73 og Active Sync
Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-01-07 18:12

Hej alle

Jeg leder efter en 3G-telefon der kan synkronisere mod en Exchange-server,
uden at man skal have den koblet til en PC.

Pt bruger jeg en Ipaq hvor Active Sync kan klare tricket. Jeg vil gerne have
en telefon (i telefon-layout, ikke PDA-layout) med funktionaliteten
indbygget.

Windows Mobile er en mulighed, men udvalget er begrænset.

2 forhandlere har uafhængigt af hinanden påstået at Nokia N73 kan gøre det
samme, men jeg synes ikke jeg kan finde det i deres online specifikationer.
Nogen der ved om de har ret?

Øvrige kommentarer til telefonen, eller forslag til telefoner der
understøtter funktionaliteten (udover HTC's) modtages med tak.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Fra : BJ

Dato : 23-01-07 18:17

Jeg anvender en Sony-Ericsson P990i købt i TDC Mobil Erhverv.

Den virker fint med Exchange, men det er en skrabet udgave og mangler
samtlige egne kreerede undermapper i Outlook.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 23-01-07 18:38

KLIP

> Jeg anvender en Sony-Ericsson P990i købt i TDC Mobil Erhverv.
>
> Den virker fint med Exchange, men det er en skrabet udgave og mangler
> samtlige egne kreerede undermapper i Outlook.

Kan da lige tilføje, Sony-Ericsson også understøtter den skrabede version
Exchange med mode SE M600i.

Alternativt kan du købe denne software (som også anvendes i SE-modellerne)
til din telefon:

http://www.dataviz.com/products/roadsync/series60/index.html

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-01-07 19:29

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message
> Den virker fint med Exchange, men det er en skrabet udgave og mangler
> samtlige egne kreerede undermapper i Outlook.

OK, så er Sony-Ericsson ude af billedet, takker.

Fra : BJ

Dato : 23-01-07 19:35

KLIP

> OK, så er Sony-Ericsson ude af billedet, takker.

Skal du have fuld Exchange som du kender det fra Windows Mobile, så glem alt
om "alm." telefoner.

Det nærmeste du kan komme er en HTC Smartphone.

Men du kan jo teste Dataviz og se om du kan leve med at nøjes.

Jeg må stadig holde liv i min Qtek 9090, for jeg kan ikke.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-01-07 19:44

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message
> Skal du have fuld Exchange som du kender det fra Windows Mobile, så glem
> alt om "alm." telefoner.

Nu synes jeg ikke just jeg har fuld Exchange i min Windows PDA, men jeg har
ihvertfald brug for at kunne se egne mapper og ikke kun det Exchange
definerer som min indbakke (som jo ikke altid er der mails kommer ind).

> Det nærmeste du kan komme er en HTC Smartphone.

OK

> Men du kan jo teste Dataviz og se om du kan leve med at nøjes.

Det ser ud til at de rent faktisk har licens til at bruge ActiveSync
protokollen, og s er det måske kun et spørgsmål om tid inden de får "fuld"
funktionalitet.

Fra : BJ

Dato : 23-01-07 19:51

KLIP

> Det ser ud til at de rent faktisk har licens til at bruge ActiveSync
> protokollen, og s er det måske kun et spørgsmål om tid inden de får "fuld"
> funktionalitet.

Det satser jeg endog meget kraftigt på, da jeg ellers har smidt 5.200 kr. ud
af vinduet.

Der er dog endnu flere mangler ved SE990i og det undrer mig, der ingen
seriøs test findes af den i DK.

Det er efter min bedste overbevisning ikke en business-telefon-PDA, men en
tillempet meget lækker telefon.

Det sekund, jeg kan købe en telefon-PDA med samme funktionalitet som SE990i,
men med Windows Mobile 5.X, er jeg den, der smider l****t over skulderen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-01-07 20:24

> Det sekund, jeg kan købe en telefon-PDA med samme funktionalitet som
> SE990i, men med Windows Mobile 5.X, er jeg den, der smider l****t over
> skulderen.

Loox T830 kunne være et bud:
http://www.engadget.com/2006/01/12/fujitsu-siemens-pocket-loox-t810-t830-get-details/

Den er dog for stor til mig.

Fra : BJ

Dato : 23-01-07 20:42

KLIP

> Loox T830 kunne være et bud:

Den ser umiddelbart ganske interessant ud.

http://www.fujitsu-siemens.com/Resources/57/1240339470.pdf

Vægten er lige til kanten på 190 gr. mod SE på 150 gr.

> Den er dog for stor til mig.

Den skal naturligvis ses og jeg sidder allerede nu og ærgrer mig grusomt, da
prisen modsvarer 990i.

Jeg kendte den ganske simpel ikke.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 23-01-07 20:49

KLIP

> Jeg kendte den ganske simpel ikke.

Er gået i gang med at læse her:
http://www.4winmobile.com/viewtopic.php?p=42348

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : VIP

Dato : 23-01-07 23:16

> [...]
>
> Øvrige kommentarer til telefonen, eller forslag til telefoner der
> understøtter funktionaliteten (udover HTC's) modtages med tak.

prøv at se her:
http://www.microsoft.com/exchange/evaluation/features/owa_mobile.mspx#EBC

--
Venlig hilsen

Viggo

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-01-07 23:30

"VIP" <netbroker@detteskalfjernesmail.dk> wrote in message
> prøv at se her:
> http://www.microsoft.com/exchange/evaluation/features/owa_mobile.mspx#EBC

OK, det ser jo ud til at de ihvertfald har licenseret protkollen.
Er der nogen der har prøvet det i praksis?

Fra : BJ

Dato : 23-01-07 23:36

KLIP

> OK, det ser jo ud til at de ihvertfald har licenseret protkollen.
> Er der nogen der har prøvet det i praksis?

Øhh.. jeg har programmet installeret på min SE P990i, så hvad vil du vide?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-01-07 23:46

> Øhh.. jeg har programmet installeret på min SE P990i, så hvad vil du vide?

Ud fra siden ser det ud til at Nokia har licenseret ActiveSync uafhængigt af
Dataviz, og det må forventes at de har en anden implementation.

Fra : BJ

Dato : 23-01-07 23:50

KLIP

> Ud fra siden ser det ud til at Nokia har licenseret ActiveSync uafhængigt
> af Dataviz, og det må forventes at de har en anden implementation.

Jeg er 99,99% sikker på, de har købt fra Dataviz.

Jeg anede ikke Active Sync var en 3. parts applikation, før jeg installerede
den medfølgende software fra SE.

Jeg er som sagt, sikker på Nokia gør det samme som SE.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-01-07 00:00

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message
> Jeg anede ikke Active Sync var en 3. parts applikation, før jeg
> installerede den medfølgende software fra SE.

ActiveSync er som jeg ser det en protokol og et specifikt
synkroniseringsprogram til MS.
Andre kan licensere protokollen og lave en 3. parts applikation.

En google-søgning på "nokia dataviz" antyder at Nokia også bare har købt sig
til funktionaliteten..
Øv..

Fra : BJ

Dato : 24-01-07 00:01

KLIP

> ActiveSync er som jeg ser det en protokol og et specifikt
> synkroniseringsprogram til MS.
> Andre kan licensere protokollen og lave en 3. parts applikation.

Jeg er 100% med i i ovennævnte.

> En google-søgning på "nokia dataviz" antyder at Nokia også bare har købt
> sig til funktionaliteten..
> Øv..

Tjaee ... hvad sagde jeg.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : VIP

Dato : 23-01-07 23:45

> OK, det ser jo ud til at de ihvertfald har licenseret protkollen.
> Er der nogen der har prøvet det i praksis?

> [...]

jeg har endnu ikke prøvet det i praksis, men Nokia oplyser at E61:
a.. Understøtter protokollerne POP, IMAP(med dvaletilstand) og SMTP samt MS
Active Sync
a.. http://www.nokia.dk/phones/e61/features.php#1
--
Venlig hilsen