Navigation på Nokia 6280?
Fra : sailor99

Dato : 20-01-07 17:13

Hej!
Er det muligt at lægge et navigationsprogram på en N 6280? I givet fald
hvilket?

Mvh
Georg

Fra : Ped

Dato : 20-01-07 23:44

sailor99 skrev:
> Hej!
> Er det muligt at lægge et navigationsprogram på en N 6280? I givet fald
> hvilket?

Se tråden "Software til navigation med Nokia + Bluetooth GPS" ovenfor.
6280 er lige præcist min telefon.

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : sailor99

Dato : 21-01-07 11:05

"Ped" <pedmail@danskbredbaandmail.dk> skrev i en meddelelse

> Se tråden "Software til navigation med Nokia + Bluetooth GPS" ovenfor.
> 6280 er lige præcist min telefon.
>
> M.v.h.
>
> Jens L. Pedersen

Hej!

Tak for svaret. Jeg havde overset den tråd.

Hvis jeg husker rigtigt, kan Nokia N73 køre med TomTom, uden at man skal
bruge penge på GPRS, men det kan en 6280 eller 6288 altså ikke?

Mvh
Georg

Fra : Ped

Dato : 21-01-07 23:23

sailor99 skrev:

> Hej!
>
> Tak for svaret. Jeg havde overset den tråd.
>
> Hvis jeg husker rigtigt, kan Nokia N73 køre med TomTom, uden at man skal
> bruge penge på GPRS, men det kan en 6280 eller 6288 altså ikke?

Iflg. denne side,

http://www.tomtom.com/phones/?intPhone=450

skulle 6280 kunne, hvorimod 6288 ikke er listet.

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : Jan Rysz

Dato : 22-01-07 08:41

Ped skrev:

> Iflg. denne side,
>
> http://www.tomtom.com/phones/?intPhone=450
>
> skulle 6280 kunne, hvorimod 6288 ikke er listet.
>
> M.v.h.
>
> Jens L. Pedersen

Hvordan virker sådan en ting. Køber man programmet Tom Tom One (Europe)
og så en GPS ?

Har en Nokia 6131, kan se den står på listen over kompatible tlf'er.

Mvh
Jan Rysz

Fra : sailor99

Dato : 22-01-07 19:56

> Iflg. denne side,
>
> http://www.tomtom.com/phones/?intPhone=450
>
> skulle 6280 kunne, hvorimod 6288 ikke er listet.
>
> M.v.h.
>
> Jens L. Pedersen

Hej!

Tak! Tilsyneladende skal jeg i givet fald købe en anden version. Jeg har nu
en TomTom6 på min PDA, men det kunne være rart med navi på telefonen.
Havde håbet, at TT6 kunne benyttes.
Mvh
Georg

Fra : stephan[Frb]

Dato : 22-01-07 19:36

"sailor99" <sailor99@(fjern)oekgnet.dk> wrote in message
> Hej!
> Er det muligt at lægge et navigationsprogram på en N 6280? I givet fald
> hvilket?
>
> Mvh
> Georg

Hej
Jeg bruger på min N6280 programmet Nav4All, som er gratis, og ikke optager
meget plads - det downloader nemlig mens man kører kortet man er "på".
Nav4all virker på mange forskellige mobiler, ikke kun N6280 - gå med din
mobil til www.nav4all.com, vælg sprog, og download programmet.
Jeg er ganske tilfreds med det, det har indtil videre altid haft de rigtige
oplysninger om veje, maksimumhastigheder, osv.
/S

Fra : Thomas Østerbye

Dato : 22-01-07 21:29

"stephan[Frb]" <nospam@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rigtige
> oplysninger om veje, maksimumhastigheder, osv.

Jeg kan pt. ikke hente nav4all programmet - er der andre der oplever samme
fejl???

Mvh. Thomas

Fra : Jan Rysz

Dato : 22-01-07 22:27

Thomas Østerbye skrev:
> "stephan[Frb]" <nospam@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan pt. ikke hente nav4all programmet - er der andre der oplever samme
> fejl???
>
> Mvh. Thomas

Samme problem her. Hvis jeg venter længe nok kommer der godt en side,
men med store fejl på, så det er umuligt at navigerer rundt.

Mvh
Jan Rysz

Fra : stephan[Frb]

Dato : 23-01-07 19:21

"Jan Rysz" <janrysz@webspeed.dk> wrote in message

> Samme problem her. Hvis jeg venter længe nok kommer der godt en side,
> men med store fejl på, så det er umuligt at navigerer rundt.
>
> Mvh
> Jan Rysz

Ja det har jeg også oplevet en gang, hvor jeg ville vise programmet til en
ven; men der var ingen problemer da jeg selv hentede programmet første gang,
og heller ikke nu (har lige prøvet igen). Måske hjælper det hvis I styrer
mobilen direkte til www.nav4all.com/install?

/S

Fra : Karsten

Dato : 24-01-07 12:32

> [...]
> gang,
> og heller ikke nu (har lige prøvet igen). Måske hjælper det hvis I styrer

Jeg havde samme problem.
Det kan løses ved at downloade filen nav4all.jar på computeren (indtast
følgende i browseren: www.nav4all.com/install). Herefter flyttes den med
f.eks. kabel til telefonen. Herefter finder man filen i telefonen og trykker
på "valg" (ikke åbn!) herefter vælges "opdater version".

Ved at gøre det et par gange er programmet på telefonen og klar til brug.

Håber at det løser problemet.

MVH Karsten

Fra : Thomas Østerbye

Dato : 24-01-07 21:24

"Karsten" <karsten.kindberg@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> trykker på "valg" (ikke åbn!) herefter vælges "opdater version".
>
> Ved at gøre det et par gange er programmet på telefonen og klar til brug.

Det fungere bare stadigvæk ikke - når jeg trykker på filen som jeg har
overført til telefon - også trykker på den, så har jeg muligheden
"installer" også begynder den at overfører - også skriver den så at
"overførsel mislykkedes".

Er der nogle der har fået version 7 hentet - således at den kunne lægges et
sted hvor det er muligt at hente den??

Mvh. Thomas