Nokia 6230 mail
Fra : Jan Pedersen

Dato : 14-01-07 01:47

Jeg har arvet en Nokia 6230, men kan ikke bruge den til mail. Hvad gør
jeg mon forkert?. Telefonen skriver at jeg skal oprette GPRS abonnement
når jeg prøver, jeg har downloadet en GPRS opsætning fra min udbyder, og
aktiveret denne. burde det så ikke være ok. Jeg kan godt komme på
internettet med den!.

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 14-01-07 08:35

Den skal vel tilmeldes GPRS !

Det kan du gøre hos din mobil udbyder !

Fra : Jan Pedersen

Dato : 14-01-07 16:52

Anders (6400) skrev:
> Den skal vel tilmeldes GPRS !
>
> Det kan du gøre hos din mobil udbyder !

Hej Anders
Tak for svaret, den er tilmeldt GPRS hos min udbyder.

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 14-01-07 08:50

> [...]
> jeg prøver, jeg har downloadet en GPRS opsætning fra min udbyder, og
> aktiveret denne. burde det så ikke være ok. Jeg kan godt komme på

Har du sat email-profilen op til at benytte GPRS-forbindelsen? Det gør du
under indstillinger for email-profilen.

--
Jeppe Vestergaard, København
Email: Jeppe at dailyrush denmark

Fra : Jan Pedersen

Dato : 14-01-07 17:00

Jeppe Vestergaard skrev:
> Har du sat email-profilen op til at benytte GPRS-forbindelsen? Det gør du
> under indstillinger for email-profilen.

Hej Jeppe
Tak for svaret
Ja det har jeg, men det er garanteret her at der evt. er nogle fejl.

Jeg har abonnement hos unotel og har prøvet at hente en automatisk
opsættelse gennem deres hjemmeside.

Det er TDC de køber net hos, og deres hjemmeside de linker til for
automatisk opsætning.

Når jeg kommer til det punkt hvor jeg skal indtaste mit telefonnummer
får jeg at vide at servicen kun er tilgængelig for TDC mobil kunder.

Jeg har nu skrevet til Unotel ang. hjælp til opsætningen, men endnu ikke
fået svar.

Med venlig hilsen
Jan

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 14-01-07 19:29

> [...]
>
> Når jeg kommer til det punkt hvor jeg skal indtaste mit telefonnummer får
> jeg at vide at servicen kun er tilgængelig for TDC mobil kunder.

Du kan sætte mail op fra Sonofons hjemmesiden. Den er vidst ligeglad med om
telefonnummeret er et Sonofon-nummer:

http://dms.sonofon.dk/sonofon/wizard.form

Når du så har sendt den almindelige mail-opsætning til telefonen skal du ind
i indstillinger for email-kontoen og vælge din TDC GPRS-forbindelse som
opkoblingsforbindelse - eller hvad det nu hedder på Nokia-modeller.

Fra : Jan Pedersen

Dato : 16-01-07 11:49

> [...]
> i indstillinger for email-kontoen og vælge din TDC GPRS-forbindelse som
> opkoblingsforbindelse - eller hvad det nu hedder på Nokia-modeller.

Endnu engang tak for hjælpen.

Det vil jeg prøve, jeg har desuden et aktivt sonofon simkort, det kunne
jeg jo prøve at sætte i telefonen, så får jeg jo også konstateret om det
er min telefon som er defekt.

Jeg vender tilbage når jeg har forsøgt.

m.v.h.
Jan

Fra : Jan Pedersen

Dato : 16-01-07 12:48

> [...]
> i indstillinger for email-kontoen og vælge din TDC GPRS-forbindelse som
> opkoblingsforbindelse - eller hvad det nu hedder på Nokia-modeller.

Tak for hjælpen; nu fungerer det.

M.v.h.
Jan

Fra : Kim Larsen

Dato : 14-01-07 10:25

> [...]
> jeg prøver, jeg har downloadet en GPRS opsætning fra min udbyder, og
> aktiveret denne. burde det så ikke være ok. Jeg kan godt komme på

Du skal være tilmeldt GPRS hos din udbyder også.

Hvis du bruger TDC skal du sandsynligvis bruge proxyserver og det er på
Nokia 6230 p*ssebesværligt at sætte op på den, en meget lang procedure. Hvis
du ikke har en vejledning til at sætte den korrekt op kan det være derfor at
du ikke kan få det til at funke. Min Nokia 6230i er sat op til at køre
e-mail og gør det fint.

Kim Larsen

E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Jan Pedersen

Dato : 14-01-07 17:05

Kim Larsen skrev:

> [...]
> du ikke kan få det til at funke. Min Nokia 6230i er sat op til at køre

Hej Kim
Tak for svaret
Jeg er tilmeldt GPRS hos min udbyder, men jeg tror at det er i e-mail
opsætningen at der måske er nogle fejl.

Fra : Kim Larsen

Dato : 14-01-07 20:30

> [...]
> jeg at vide at servicen kun er tilgængelig for TDC mobil kunder.
>
> Jeg har nu skrevet til Unotel ang. hjælp til opsætningen, men endnu ikke

Prøv dette link:
http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/kundeservice/telefonmanualer

Eller du kan bruge det DIREKTE LINK på en side jeg har lavet til hjælp til
dig med anvisningen til opsætningen:
http://medlem.jubii.dk/dokusiden/nokia6230.htm

Følg anvisningen meget nøje, du må ikke springe nogen punkter over hvis det
skal virke.

BEMÆRK at det er opsætningen til Nokia 6230 og ikke 6230i, da det er det som
du har opgivet som model.

Kim Larsen

E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Jan Pedersen

Dato : 16-01-07 11:44

Kim Larsen skrev:
> [...]
> skal virke.
>
> BEMÆRK at det er opsætningen til Nokia 6230 og ikke 6230i, da det er det som

Hej Kim

Endnu engang tak for svaret.

Jeg er kommet frem til at det sansynligvis er min telefon som der er
problemer med. Det går fint med at følge vejledningen i manualen lige
indtil jeg når til "proxyservere" som står som aktiveret; jeg kan ikke
få lov at deaktivere den.

M.v.h.
Jan

Fra : Jan Pedersen

Dato : 16-01-07 12:50

Jan Pedersen skrev:

> [...]
> problemer med. Det går fint med at følge vejledningen i manualen lige
ndtil jeg når til "proxyservere" som står som aktiveret; jeg kan ikke

Hej igen Kim

Jeg prøvede Jeppes forslag med at bruge sonofons automatiske opsætning;
Nu virker det.

Endnu engang tak for dine svar.

M.v.h.
Jan