nokia 5500 - tastatur lås
Fra : kenneth.g

Dato : 07-01-07 20:25

Ja så fik jeg en 5500 og det er jo altid spændene at se hvad det er sket på
menu fronten, når man for ny mobil.

Jeg kan ikke helt forstå hvordan jeg skal låsetastaturet, for hvis jeg
trykke på venstre valgtast og *tasten så låser tastaturet, men lyser lygten
flot Nokia.

Jeg har set at man også kan lås tastaturet med off knappen i toppen, med den
kan altså også smutte så man slukker mobilen

--
Hilsen Kenneth

kenneth918 (snabeA) msn (prik) com

Fra : Snuden

Dato : 07-01-07 20:35

"kenneth.g" <kenneth918@Xmsn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har set at man også kan lås tastaturet med off knappen i toppen, med
> den kan altså også smutte så man slukker mobilen

Har osse købt sådan en. Jeg er dybt skuffet over at den er så besværlig at
navigere rundt i, sammenlignet med en 6021`er

Måske fordi den har flere funktioner end jeg har brug for

Snuden

Fra : kenneth.g

Dato : 07-01-07 20:54

> Har osse købt sådan en. Jeg er dybt skuffet over at den er så besværlig at
> navigere rundt i, sammenlignet med en 6021`er
>
> Måske fordi den har flere funktioner end jeg har brug for
>
> Snuden
Jeg har været ude for at den afbryd en samtale fordi den ville sende en
"datapakke"

Ik' smart når man lige er kommet i gennem køen til sit teleselskab - den kan
være lang nok

Fra : kenneth.g

Dato : 08-01-07 21:36

> Har osse købt sådan en. Jeg er dybt skuffet over at den er så besværlig at
> navigere rundt i, sammenlignet med en 6021`er
>
> Måske fordi den har flere funktioner end jeg har brug for
>
> Snuden

Der kan jeg godt li' at man selv kan bestemme genvej for 7 af tasterne, så
man kan komme hurtig til de funktioner man tit bruger

Kenneth

Fra : Jesper Hansen

Dato : 07-01-07 21:54

> [...]
>
> Jeg har set at man også kan lås tastaturet med off knappen i toppen, med
> den kan altså også smutte så man slukker mobilen

Er også den lykkelige ejer af en N5500.

Har nu ikke problemer med at lygten lyser når jeg låser den.

Men jeg har downloadet et automatisk tastelås program her, men kan selv
bestemme om sek. skal være mellem 0 og 240 sek.

Venlig hilsen

Jesper c",)

Fra : Snuden

Dato : 07-01-07 23:34

"Jesper Hansen" <jmxxh@xx.tdcadsl.dk(fjern x'er for mail)> skrev i en
meddelelse news:45a15dd1$0$3470$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
>
> Men jeg har downloadet et automatisk tastelås program her, men kan selv
> bestemme om sek. skal være mellem 0 og 240 sek.

Hvor henter man det henne?

Fra : Jesper Hansen

Dato : 08-01-07 18:10

> Hvor henter man det henne?
Det køre rigtigt for mig for tiden, håber Snuden tilgiver mig.

Men her er det:
http://fuse.stc.cx/autolock/

Håber det hjælper jer.

Venlig hilsen Jesper c",)

Fra : google22@angler.dk

Dato : 10-01-07 08:07

jeg har ikke problemer med at lyset tændes når der låses (men har
også autolock)

valgte den pga. dens kalender med mulighed for at lave private
kalenderemner (så andre på arbejdet ikke kan se alle ens
kalendermøder via exchange/outlook)

S60 3ed er også et godt argument, men der er mange småbugs på fonen:

1) lygten kan kun tændes hvis man ikke er i menuen (og kan ikke
fungere som fotolys)
2) headsettet er fyldt med støj og mobilens søgning efter signal
høres ofte
3) emailklienten kan ikke afbryde forbindelsen automatisk
4) der mangler en timer / nedtælling (nogen der kender nogen der
virker - helst freeware)
5) Alarmen kan ikke sættes til lydløs/vibrator
6) man kan ikke kopiere tekst (har i hvertfald ikke fået det til at
virke med SMS)
7) telefonen er ufattelig langsom til f.eks. Opera Mini (J2ME)
8) ved ikke om det er pga. syncml, men den har problemer med at
genkende prefix (+45) så hvis man skriver 80808080 og man har
+4580808080 i telefonbogen, så finder den først navnet når beskeden
sendes , og nogle gange fjerner den det (bl.a. opsætningsSMS fra
Sonofon (der alligevel opsætter skidtet forkert, WAP virker ikke med
sonofon WAP, men med Sonofon GPRS).

Fra : kenneth.g

Dato : 10-01-07 21:04

Okay, Jeg må indrømme at jeg har fundet ud af hvordan men låse tastaturet,
Jeg havde bare fulgt manualen og holdt *tasten i 1,5 Sekund - det skal man
ikke gøre man skal bare trykke øverste tast til venstre og derefter * i et
kort øjeblik. Så låser den

Kenneth

Fra : Daniel

Dato : 12-01-07 17:21

I meddelse: news:1168412844.042701.111420@p59g2000hsd.googlegroups.com,
griflede google22@angler.dk:

> 5) Alarmen kan ikke sættes til lydløs/vibrator

Dette er der INGEN, af i hvert fald Nokia, der kan.. Det er jo netop IKKE
meningen af alarmen skal kunne gå på lydløs når den bruges som vækkeur. Den
ringer jo også selvom mobilen er slukket.
Hvis det irriterer dig, så brug i stedet noterne i kalenderen, som følger
profilerne..

Fra : google22@angler.dk

Dato : 18-01-07 08:37

well min første nokia - mine SE mobiler kunne godt (well via timeren,
som Nokia 5500 ikke har, ikke engang et stopur som ellers ville være
oplagt i en sportsmobil..)

Har først fået det med kalenderen til at virke efter firmwareupgrade
til 3.55

Fra : Winther

Dato : 25-02-07 16:23

<google22@angler.dk> skrev i en meddelelse
well min første nokia - mine SE mobiler kunne godt (well via timeren,
som Nokia 5500 ikke har, ikke engang et stopur som ellers ville være
oplagt i en sportsmobil..)

jo, der d
er da stopur, sportsmode quickstart,vælg,derefter et tryk på højre side af
ringen, så er det kun stopur