Fjerne bib lyd ved optagelse?
Fra : sls\(2770\)

Dato : 01-01-07 23:38

Har en nokia 6233.. Kan jeg fjerne bib lyd når man optager en samtale?
Findes der evt. en hacket firmware?
--
// Sid

Fjern FJERN ved @

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-01-07 15:40

sls(2770) wrote:
> Har en nokia 6233.. Kan jeg fjerne bib lyd når man optager en samtale?
> Findes der evt. en hacket firmware?

"Beep-lyden? Jamen jeg sidder ved noget maskineri/computer, der er brudt
sammen, såhh derfor!"

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Tonni Madsen

Dato : 02-01-07 22:37

> "Beep-lyden? Jamen jeg sidder ved noget maskineri/computer, der er brudt
> sammen, såhh derfor!"

Ikke forstået...

Mvh Tonni Madsen

Fra : Jesper

Dato : 03-01-07 13:07

On Mon, 01 Jan 2007 23:37:40 +0100, sls(2770) wrote:

> Har en nokia 6233.. Kan jeg fjerne bib lyd når man optager en samtale?
> Findes der evt. en hacket firmware?

Har også undret mig over dette. Jeg har prøvet flere forskellige
aplikationer som kan optage ens samtaler, men de bipper allesammen.

Jeg ved ikke om det er noget i selve telefonen som programmørerne ikke
kan komme udenom eller om det måske er fordi loven i andre lande påbyder
det...

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-07 17:46

Jeg tror det handler om, at personen der bliver "båndet" skal gøres
opmærksom på dette af etiske grunde. Har selv prøve at optage en samtale, og
disse beeps kom ikke med på selve optagelsen.

/Steen

Fra : Daniel

Dato : 04-01-07 10:03

I meddelse: news:459bdd72$0$4171$d40e179e@nntp02.dk.telia.net,
griflede Steen Sønderup:
> Jeg tror det handler om, at personen der bliver "båndet" skal gøres
> opmærksom på dette af etiske grunde. Har selv prøve at optage en
> samtale, og disse beeps kom ikke med på selve optagelsen.

Jepski... Det er netop derfor. Så personen i den anden ende har en "chance"
for at opdage han/hun bliver optaget... Læste noget om det et eller andet
sted, men har selvfølgelig fuldstændigt glemt hvor
Og der er vist nogle få telefonener/programmer som kan optage uden
bib-lyden...

Hygge...
Daniel

Fra : Ralph Køster

Dato : 04-01-07 13:30

Jeg var selv irriteret over kameralyden og fjernede den.
Vil da også tro at du kan fjerne lyden ved optagelser.
Når du skal til at optage, er der så ikke en mulighed der hedder "valg" på
een af de 2 øverste knapper lige under skærmen? (plejer at være den venste).
Der kan man vel vælge "indstillinger" og sådan fjernede jeg i hvert fald
lyden på kameraet.

Håber at du kan bruge det til noget.

Ralph.

Fra : Jesper

Dato : 04-01-07 22:36

On Thu, 04 Jan 2007 10:02:57 +0100, Daniel wrote:

> [...]
> sted, men har selvfølgelig fuldstændigt glemt hvor
> Og der er vist nogle få telefonener/programmer som kan optage uden

Jeg har faktisk aldrig set et program der kunne. Det virker lidt som om
det er en feature i selve telefonens hardware som gør det umuligt for
programmører at undgå bipperiet - sikkert for at tækkes det amerikanske
marked, hvor jeg sagtens kunne forestille mig at noget sådan er
lovpligtigt.

I Danmark er det jo lovligt at optage hvis blot een af
parterne er klar over det, så herhjemme er det bare irriterende.