Ringetoner(tale) fra MP3/WAV til Midi - hv~
Fra : Preben Kaas

Dato : 01-01-07 16:01

Hej
Jeg har nogle MP3/WAV filer med tale, som jeg gerne vil bruge som
"ringetone" på min mobil.
De skal derfor konverteres til MIDI-filer for at de kan anvendes i min
Siemens CF62.

Findes der et gratis program, som kan klare opgaven?
Må helst ikke være for kompliceret for min gamle hjerne, tak

mvh
Preben

ved mail fjern xxxx

www.prebenkaas.dk

Fra : Dr.Phil

Dato : 01-01-07 18:49

"Preben Kaas" <prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Findes der et gratis program, som kan klare opgaven?
> Må helst ikke være for kompliceret for min gamle hjerne, tak

Det gør der MEN det er med meget ringe ringe resultat. Jeg vil ikke anbefale
at lave dem om men ellers prøv i dette forum www.mobildebat.dk

Fra : Henrik

Dato : 01-01-07 23:47

"Dr.Phil" <321@123.dk> skrev i en meddelelse

> "Preben Kaas" <prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det gør der MEN det er med meget ringe ringe resultat. Jeg vil ikke
> anbefale at lave dem om men ellers prøv i dette forum www.mobildebat.dk

Kan man med et simpelt software få en wav eller mp3 konverteret til noder?
En midi-fil er jo blot "noder" til afspilning i een eller anden
midikompatibel enhed.

Jeg tror næppe det kan lade sig gøre.
/Henrik

Fra : Preben Kaas

Dato : 02-01-07 15:29

On Mon, 1 Jan 2007 23:46:34 +0100, "Henrik" <oz5adx@not_hotmail.com>
wrote:

>Kan man med et simpelt software få en wav eller mp3 konverteret til noder?
>En midi-fil er jo blot "noder" til afspilning i een eller anden
> [...]
Det er der jo så ikke noget at gøre ved udover at prøve om jeg kan
finde ud af hvorfor min telefon ( Siemens CF62) kun vil modtage mid
filer og ikke AMR og WAV som der er anført i instruktionsbogen.

Mon nogen ved noget om CF62'eren og hvorfor den er uvillig til at tage
imod nævnte filtyper?
Hvis jeg indspiller over den indbyggede mikrofon går det fint og
lyden lagres som WAV-fil

Tak for svarene iøvrigt.

mvh
Preben

ved mail fjern xxxx

www.prebenkaas.dk

Fra : Dr.Phil

Dato : 02-01-07 17:02

> [...]
> imod nævnte filtyper?
> Hvis jeg indspiller over den indbyggede mikrofon går det fint og

Ang. wav så har jeg haft en Siemens M55 som understøttede wav MEN det skulle
være det HELT korrekte format/type før det virkede.
Jeg mener det var:
AD-PCM
Max 16 khz
Mono
4 bit

Så måske din har samme "symptomer".

"normale" wav filer fra eks. vis cd´er hedder:
Wav
44 khz
stereo
16 bit

Ellers prøv her der må da være en chance for hjælp (det var her jeg fik
hjælp til min M55)
http://www.club-siemens.net/forum/