ændre filformat
Fra : johny møller

Dato : 26-12-06 12:37

hejsa.

jeg har downloadet noget musik hos tdc.

og vil gerne have det lagt over på min mobil, dette kan jeg godt, men nogle
af filerne er i wma format,og det kan ikke spiles på min SE k610I øv øv.

jeg har prøvet at lave de filer om til mp3, men kan ikke få lov, da det er
noget med licensen at gøre på de numre.

hvad kan jeg gøre da jeg bare vil have de numre med på mobilen :)

mvh
johny møller

Fra : johny møller

Dato : 26-12-06 13:04

hej igen.

jeg har lige læst på tdc hjemmesiden under licenser, at jeg godt må rippe en
wma fil for at få den over i et andet format, men hvordan gøres dette.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 26-12-06 14:03

Du brænder dem ned på en CD og ripper dem til mp3 filer, med Audiograbber,
som kan downloades her http://www.audiograbber.com-us.net/ eller læs om der
her http://www.piratgruppen.org/spip.php?article233
Og der findes også en danske sprog fil .

Venlig hilsen

Jesper c",)

Fra : Daniel

Dato : 04-01-07 09:46

I meddelse: news:45911d7d$0$1418$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
griflede Jesper Hansen:
> Du brænder dem ned på en CD og ripper dem til mp3 filer, med
> Audiograbber, som kan downloades her

Bare lige et tillægsspørgsmål: Dvs man SKAL spilde en cd for at kunne
konvertere det man har hentet hos tdc, hvis man bare vil have det lavet til
mp3?

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 04-01-07 19:15

"Daniel" <not4junk@FJERNc.dk> skrev :

>Bare lige et tillægsspørgsmål: Dvs man SKAL spilde en cd for at kunne
>konvertere det man har hentet hos tdc, hvis man bare vil have det lavet til
>mp3?

Kender ikke Audiograbber, men såfremt man kun kan riooe fra CD,
så lav et image istedet for at brænde en CD.

Mount så dette image i et virtuelt CD-drev, f.eks. med
DaemonTools og det fungerer som var det en »rigtig« CD.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-06 14:01

> jeg har lige læst på tdc hjemmesiden under licenser, at jeg godt må rippe
> en wma fil for at få den over i et andet format, men hvordan gøres dette.

Du bruger win mediaplayer til at brænde en lyd CD (de musiknumre du ønsker
at konvertere). Efterfølgende bruger du win mediaplayer til at rippe den CD
til MP3.

mvh
Thomas

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 06-01-07 20:05

johny møller skrev:
> jeg har prøvet at lave de filer om til mp3, men kan ikke få lov, da det er
> noget med licensen at gøre på de numre.
>
> hvad kan jeg gøre da jeg bare vil have de numre med på mobilen :)

En mulighed kunne være winamp - den kan sættes til at spytte lyden ud i
en .wav fil (vælg disk writer som output), som derefter kan konverteres
til mp3

Mvh Thomas